شمانیوز
شما نیوز

نرخ بیکاری در فارس ۷ درصد است

در استان فارس بیش از ۳۴ هزار دستگاه کامیون وجود دارد که این میزان از خودرو تأمین کننده ۱۰ درصد از حمل و نقل جاده‌ای کشور است.

نرخ بیکاری در فارس ۷ درصد است

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، استاندار فارس با بیان این مطلب در آیین آغاز به کار بزرگترین کارخانه تولید کامیون کشنده جنوب کشور گفت: فارس با در اختیار داشتن بیش از ۳۴ هزار دستگاه کامیون نقش ویژه‌ای در حمل و نقل سنگین در کشور دارد.

 عنایت الله رحیمی اظهار داشت: در استان فارس بیش از ۳۴ هزار دستگاه کامیون وجود دارد که این میزان از خودرو تأمین کننده ۱۰ درصد از حمل و نقل جاده‌ای کشور است.

وی در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس در حضور رئیس جمهور برگزار شد تصریح کرد: استان فارس نقش ویژه‌ای در کاهش نرخ بیکاری در کشور دارد و این استان به واسطه وسعتی که دارد همواره در تصمیم گیری‌ها دارای ارزش قابل توجهی است البته باید به این موضوع اشاره کرد که نرخ بیکاری در استان فارس در سال ۹۱ بیش از ۱۶ درصد بود، اما این میزان اکنون به کمتر از ۷ درصد رسیده است.

استاندار فارس افزود: بهره برداری از آلومینیوم جنوب و سایر طرح‌های صنعتی در سطح استان منجر به کاهش بیکاری در استان فارس شده است.

گفتنی است اولین و بزرگترین کارخانه تولید کامیون کشنده در جنوب کشور با ظرفیت تولید سالانه ۳ هزار دستگاه و با اشتغال‌زایی ۱۰۰ نفری در منطقه ویژه اقتصادی شیراز به بهره برداری رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied