شمانیوز
شما نیوز

مهندس بهروز مرادی خبر داد:

نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای رودبار در استان لرستان اجرا می‌شود

معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از اجرای نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای رودبار لرستان توسط بخش خصوصی خبر داد.

نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای رودبار در استان لرستان اجرا می‌شود

به گزارش شمانیوز،"بهروز مرادی" با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای رودبار لرستان که در حال انجام است، ظرفیت ۴۰۰ مگاوات خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این نیروگاه در محل سد و نیروگاه رودبار لرستان قرار دارد، اضافه کرد: اخیراً فراخوان این پروژه برای جذب بخش خصوصی و اجرای این طرح به صورت BOT منتشر شده است.معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ادامه داد: در این راستا بخش خصوصی و به‌ویژه بانک‌ها اعلام آمادگی کردند که امیدواریم ظرف چند ماه آینده بتوانیم قرارداد این نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای را منعقد کنیم تا بخش خصوصی در محل مستقر شده و به صورتBOT این طرح را اجرایی و عملیاتی کند.

مرادی خاطرنشان کرد: برق نیروگاه‌های تلمبه ذخیره‌ای را در زمان‌های پیک و مصرف بالا استفاده می‌کنیم که نقش یک باتری برای ذخیره نیروگاه خورشیدی و بادی را ایفا می‌کنند.

وی افزود: برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی هنگام روز است و این برق را می‌توان با پمپاژ آب به مخزن بالای نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای خیلی ارزان خریداری و تبدیل به برق کنیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران همچنین از اتمام نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای هزار مگاواتی سیاه بیشه خبر داد.

 

مهرگان پرس

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied