شمانیوز
شما نیوز

بنادر ایران جان تازه ای گرفتند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رئیس سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز دوباره فعالیت 8 شرکت بزرگ دریایی در بنادر ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

محمد سعيد‎نژاد در نمايشگاه بين‌المللي دريايي گفت: نمايشگاه دريايي با حضور 75 شرکت داخلي و 20 شرکت خارجي برگزار شده است و تا 19 خرداد ادامه دارد.

وي افزود: خوشبختانه حضور بيش از پيش شرکت‌هاي خارجي در نمايشگاه و عملکرد خطوط کشتيراني طي ماه‌هاي گذشته در بنادر ايران، افق روشني را در زمينه فعاليت بندري و دريانوردي کشور نشان مي‌دهد.
رئيس سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به استقبال شرکت‌هاي حمل و نقل دريايي و بندري از نمايشگاه گفت: 8 شرکت بزرگ دريايي مجددا به بنادر ايران برگشتند و فعاليت خود را در بنادر ايران آغاز کردند.
خوشبختانه حضور شرکت‌هاي بزرگ در حوزه حمل و نقل و صنايع دريايي نشان مي‌دهد فعاليت اين شرکت‌هاي در آينده در کشورمان بيشتر خواهد بود.
معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: خوشبختانه در سال‌هاي گذشته صنايع دريايي داخلي کشور از رشد بسيار بالايي برخوردار بود و اين توانايي‌هاي داخلي در کنار تعامل با شرکت‌هاي بزرگ دنيا مي‌تواند در تأمين نيازهاي داخلي ايران نقش جدي داشته باشد.
سعيد‎ژاد با بيان اينکه شرکت‌هاي بزرگي در زمينه ساخت شناور، سکو و تجهيزات بندري فعاليت مي‌کنند، گفت: توليدات برخي از اين شرکت‌ها در سطح استانداردهاي بالاي بين المللي است که سازمان بنادر و دريانودري به عنوان نهاد حاکميتي توليدات را تأييد و استفاده از اين تجهيزات را در اولويت قرار مي‌دهد.
سومين نمايشگاه بين‌المللي دريايي با حضور عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي در شبستان مصلاي تهران از روز شنبه افتتاح شده است.
در اين نمايشگاه 75 شرکت ايراني و 20 شرکت خارجي از 11 کشور ايتاليا، سوئيس، آلمان، مغرب (مراکش)، کرواسي، ژاپن، کره‌جنوبي، فيليپين، پاکستان، قزاقستان و امارات متحده عربي توانمندي‌هاي دريايي خود را به نمايش گذاشته‌اند.
ايران با 5 هزار و 800 کيلومتر ساحل و همجواري با بزرگترين درياچه جهان و همچنين قرار گرفتن در مهم‌ترين منطقه دريانوردي (خليج فارس) يکي از کشورهاي منحصر بفرد منطقه محسوب مي‌شود.
سازمان بنادر و دريانوردي از سازمان‌هاي زيرمجموعه وزارت راه و شهرسازي به عنوان مرجع فعاليت‌هاي دريايي کشور با مشارکت دبيرخانه هماهنگي ارگان‌هاي دريايي کشور اين نمايشگاه را با هدف ارتقاء سطح عملي، فناوري و فرهنگي دريايي و ارائه توانمندي‌ها و دستاوردهاي صنعت حمل و نقل دريايي ايران در محل شبستان مصلاي تهران برگزار مي‌کند.
بر اساس سند چشم‌انداز 1404 ايران بايد در جايگاه نخست اقتصادي، علمي و فناوري در منطقه قرار گيرد که اين نمايشگاه فرصتي براي مطرح شدن نام کشور در عرصه تجارت و فناوري دريايي است.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی