شمانیوز
شما نیوز

علی‌ عسکری: داخلی‌سازی انجام شده در پتروشیی اروند قابل تقدیر است

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تقدیر از داخلی‌سازی خوب انجام شده در پتروشیمی اروند، چابکی شرکت و تولید محصولات و گریدهای جدید توسط این مجتمع را کاری مهم عنوان کرد.

علی‌ عسکری: داخلی‌سازی انجام شده در پتروشیی اروند قابل تقدیر است

به گزارش شمانیوز، عبدالعلی علی عسکری و جمعی از مدیران گروه خلیج فارس در جریان سفر دو روزه خود به ماهشهر، از پتروشیمی اروند بازدید کردند.

مدیرعامل پتروشیمی اروند در این بازدید، با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مجتمع پتروشیمی اروند یکی از بزرگترین زنجیره های کلر دنیاست که همزمان با واگذاری به بخش خصوصی، پروژه‌ آن به درازا انجامید و مشکلات بسیاری در آستانه راه‌اندازی به وجود آورد.

حسن نشان زاده مقدم افزود: از سال ۹۷ که به این شرکت آمدیم، مشکلات زیادی وجود داشت و البته به همت کارکنان پرتلاش، موفق به رفع موانع شدیم و اکنون به سمت تعریف پروژه‌‌های توسعه‌ای و مشارکت در پروژه‌ پتروشیمی الماس گام برداشته‌ایم.

مدیرعامل پتروشیمی اروند در ادامه با اشاره به برنامه تولید شرکت گفت: امسال برنامه تولید را در مقایسه با سال گذشته ۱۱ درصد بالاتر بسته‌ایم که تا پایان سال این هدف را محقق خواهیم کرد.

وی با اشاره به وضعیت فروش شرکت افزود: پتروشیمی اروند از معدود مجتمع های پتروشیمی است که عمده محصولات آن در صنایع پائین دست مصرف می‌شود و ارزش افزوده آن صادر می‌شود و برای کشور ارزش آفرینی بالاتری را خلق می‌کند.

نشان زاده تصریح کرد: در ده‌ماهه امسال بالاترین میزان صادرات شرکت را ثبت کردیم و طی این مدت با صادرات ۱۶۳ تن محصول، معادل ۱۴۱ میلیون دلار برای کشور ارز آوری داشتم.

وی افزود: طی همین مدت، ۷۴۴ هزارتن محصول در بازار داخل عرضه کردیم که معادل ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

نائب رئیس هیات مدیره پتروشیمی اروند خطاب به مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: در همین مدت ۷ درصد تولیدات ما نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و بر اساس گزارش صورت های مالی، سود ۹۵۰ میلیارد تومانی سال ۱۳۹۷ را در سال ۹۸ به ۱۲۰۰ میلیارد تومان و امسال در ۱۰ ماهه پس از کسر مالیات به ۷۱۰۰ میلیارد تومان رسانده‌ایم‌.

وی تصریح کرد: در مهرماه سال ۱۳۹۸ نیز بدهی ۲۲۰ میلیون یورویی دوران پروژه را به صورت ریالی پرداخت کردیم و اکنون هیچ بدهی انباشتی نداریم.

نشان زاده در پایان توضیحات خود از وضعیت شرکت به داخلی سازی تجهیزات و نیازهای شرکت اشاره کرد و گفت: از ۴۰ کاتالیست و مواد شیمیایی‌ مورد نیاز مجتمع، ۳۶ مورد را داخلی سازی کردیم و با حمایت از شرکت ‌های داخلی امیدواریم طی ۳ تا ۵ سال آینده بتوانیم در بخش کاتد و آمد هم صاحب تکنولوژی شویم.

در ادامه مدیر تولید و زنجیره تامین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در ادامه این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شرکت پتروشیمی اروند گفت: در شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ چند شرکت به‌ گل نشسته داشتیم که با اقدامات صورت گرفته در سالهای گذشته، پتروشیمی اروند توانست خود را از این شرایط جدا کند و هر سال افزایش تولید داشته باشد و مطمئنم این افزایش تولید ادامه دار خواهد بود و با افزایش تولید کلر، حداقل ۵ شرکت پتروشیمی وابسته به آن توانستند تولیدات خود را افزایش دهند.

حمیدرضا سلیمان زاده، پتروشیمی اروند را شرکت مهم و استراتژیک برای کشور معرفی کرد و اذعان داشت: این شرکت در تصمیمات خود و داخلی سازی فداکارانه اقدام کرد و کارهای بسیار بزرگی در این شرکت انجام شد و سال گذشته پتروشیمی اروند در داخلی سازی رتبه اول را کسب کرد.

وی با اشاره به تداوم افزایش ظرفیت پتروشیمی اروند که منجر به افزایش تولید دیگر شرکت‌ها شد، خاطر نشان کرد: از دیگر کارهای ارزشمند این سال‌ها، توسعه محصولات بود شرکت پتروشیمی اروند بود .

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در این بازدید با تبریک ایام الله دهه فجر، به دستاوردهای اروند در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: پرداخت بدهی‌های شرکت پتروشیمی اروند در این سال‌ها اقدام بسیار مهمی بوده و اینکه شما به سمت تولید محصولات و گریدهای جدید حرکت کردید کاری ارزشمند است.

وی همچنین با اشاره به داخلی سازی‌های صورت گرفته در پتروشیمی اروند، تاکید کرد: این داخلی‌سازی‌ها بخصوص در کاتالیست‌ها و اعتماد به جوانان ایرانی کاری قابل تقدیر و تشکر است و باید به آن اهمیت داد.

علی‌عسکری همچنین در پایان با اشاره به اهمیت محصولات پتروشیمی اروند و تاثیری که بر زندگی مردم می‌گذارد، خاطر نشان کرد:دولت آقای رئییسی تلاش‌های فراوان و قابل تقدیری برای کنترل گرانی‌ها و کاهش قیمت‌ها کرده‌اند و ما نیز به نوبه خود با عرضه مناسب و به موقع محصولات خود به بورس کالا، تلاش کنیم در این مسیر دولت را همراهی کنیم.

در پایان این نشست، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و هیات همراه از مجتمع و روند تعمیرات اساسی شرکت بازدید و با کارکنان دیدار کردند.

 

روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied