شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل ایمپاسکو در دهمین کنفرانس مهندسی معدن ایران مطرح کرد:

حضور فعال ایمپاسکو در پهنه ها و پروانه های اکتشافی سیستان و بلوچستان

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران حدود ۲۰ هزار کیلومترمربع عملیات اکتشافی در قالب پهنه های اکتشافی در استان سیستان و بلوچستان در دست انجام دارد.

حضور فعال ایمپاسکو در پهنه ها و پروانه های اکتشافی سیستان و بلوچستان

به گزارش شمانیوز، امیرعلی طاهرزاده در جریان برگزاری دهمین کنفرانس مهندسی معدن ایران که صبح امروز در دانشگاه زاهدان برگزار شد با بیان این مطلب گفت: ایمپاسکو به عنوان بازوی اجرای سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران عملیات اکتشافی گسترده ای در ۲۲ استان در قالب ۳۲ پهنه به وسعت۱۱۰ هزار کیلومتر مربع در دست انجام دارد که از این میزان حدود ۲۰ هزار کیلومتر مربع در استان پهناور سیستان و بلوچستان واقع شده است.

وی در ادامه افزود: اعتقاد داریم در آینده نزدیک این استان به یکی از قطب های طلا، مس و آنتیموان در کشور تبدیل خواهد شد، چنانچه در حال حاضر “جانجا ” با ذخیره ای بالغ بر یک میلیارد تن در آینده ای نزدیک یکی از معادن بزرگ مس و طلای کشور خواهد شد و پیش بینی می شود با سرمایه گذاری های انجام شده در گام اول حدود ۱۵۰۰ نفر اشتغال زایی در این استان ایجاد شود و  لازم بذکر است ۶۰ میلیون تن عملیات خاکی در این معدن شاهد خواهیم بود.

طاهرزاده با اشاره به جذب سرمایه گذار در معدن طلای سیاه جنگل گفت: امیدواریم با شناسایی پتانسیل های بیشتری از طلا در استان سیستان و بلوچستان شاهد رشد معدنکاری در بخش طلا در این خطه از سرزمین عزیزمان باشیم.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در ادامه با اشاره به فعالیت های اکتشافی این شرکت در سطح کشور گفت: از سال ۹۲ تاکنون حدود ۵۰۰ هزار متر حفاری انجام شده که توانسته ایم ۳٫۲ میلیارد تن ذخایر معدنی برجا با ارزشی معادل براورد ۷ میلیارد دلار شناسایی کنیم.

وی با اشاره به فعالیت های آموزشی ایمپاسکو گفت: از آنجاییکه وابستگی حیات معدن کشور به تربیت نیروی انسانی است، دوره های آموزشی در قالب تربیت تکنسین های معدنی در مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد برگزار می کنیم و امیدواریم با همکاری دانشگاه ها و موسسات علمی بتوانیم شاهد گسترش این دوره ها باشیم.

طاهرزاده در بخشی ازسخنرانی خود به طرح احیای معادن کوچک مقیاس اشاره کرد و گفت: در کل کشور ۹۸ درصد معادن به لحاظ کمی، کوچک مقیاس هستند و ۸۵ درصد اشتغال و ۶۵ درصد تولید کشور از محل این معادن است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به اجرای طرح احیای معادن کوچک مقیاس در قالب یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی از سال ۹۷ تاکنون کفت: حدود ۸۵۰ معدن کوچک مقیاس در قالب این طرح احیا شده اند که همزمان اشتغال زایی و تولید در بخش معدن و صنایع معدنی را نیز به همراه داشته اند.

طاهرزاده در پایان با اشاره به نقش ارزآوری مواد معدنی اظهار داشت: ۸ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در سال گذشته را بخش معدن و صنایع معدنی به خود اختصاص داد. چنانچه در حال حاضر ایران رتبه هشتم جهان به لحاظ ذخایر آهن، رتبه هفتم از نظر ذخایر مس، رتبه دهم به لحاظ ذخایر روی را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است دهمین کنفرانس مهندسی معدن ایران در تاریخ ۳ و ۴ اسفندماه در دانشگاه زاهدان در حال برگزاری است.

 

روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied