شمانیوز
شما نیوز

ورود خودروهای حامل ارزاق عمومی به کیش در اولویت بارگیری شناورها

در نشست سرپرست اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با تامین‌کنندگان موادغذایی اولویت حمل خودروهای حاوی ارزاق عمومی توسط شناور‌ها به مقصد کیش در دستورکار قرار گرفت.

ورود خودروهای حامل ارزاق عمومی به کیش در اولویت بارگیری شناورها

به گزارش شمانیوز،‌ حسین همتی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان در این نشست گفت: فعالان بخش خصوصی جزیره کیش در تامین ارزاق عمومی از کارنامه خوبی برخوردار هستند و رضایت ساکنان و گردشگران همیشه از اولویت های آنها بوده ، بدیهی است با تقویت بخش خصوصی سطح کیفی خدمات جزیره نیز بیش از پیش ارتقا خواهد یافت.

همتی حوزه‌ حمل ارزاق را مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده کیفیت و قیمت موادغذایی عنوان کرد و افزود: به دلیل آسیب‌پذیربودن حوزه حمل، باید در مواقع بحران و بدی آب و هوا با مدیریت صحیح از فعالان این صنف حمایت و فضای امنی برای تامین و توزیع ارزاق عمومی ایجاد کنیم، در ایام نوروز نیز کامیون‌های حاوی موادغذایی در هر شرایطی با اولویت بارگیری، و وارد جزیره شوند.

وی افزود: تمهیدات لازم برای میزبانی از مسافران، و پیشگیری از بحران‌ها و کمبودهای احتمالی در حوزه‌ سوخت، مواد غذایی و کالاهای استراتژیک در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز شناوری جهت حمل کالاها و ملزومات ضروری اختصاص خواهیم داد.

همتی همچنین به حضوراعضا کمیته تنظیم بازار ستاد نوروزی برای پاسخگویی به متولیان عرضه مواد غذایی در ایام نوروز وتامین و دپوی کالاهای مورد نیاز فراتر از حد معمول اشاره کرد. عزت‌اله محمدی سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش نیز دراین نشست اظهار داشت: در حوزه حمل ونقل دریایی، تعداد شناورها در ایام نوروز از 8 فروند به 25 فروند افزایش یافته تا حمل موادغذایی و سوخت تسهیل شود.

.سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش در بخش دیگر سخنان خود افزود: آماده‌سازی چارک برای میزبانی از گردشگران نوروزی ۴ماه پیش آغاز شد و علاوه بر پیش بینی موارد مورد نیاز مسافران درخصوص کاهش زمان انتظار، ۱۸ مجموعه سرویس بهداشتی نیز جهت رفاه حال مسافران در این بندر تعبیه شده است.

محمدی با اشاره به اینکه ناپایداری جوی و تغییر آب و هوایی از جمله چالش های پیش رو در سفرهای دریایی بوده که موجب تاخیر در حمل و نقل و حرکت شناورها می شود گفت: یکی از کارشناسان شرکت بنادر و فرودگاه برای نظارت و مدیریت نوبت‌دهی‌ و موارد اینچنینی در بندر چارک مستقر خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان حرکت اولین شناور از کیش به چارک از ساعت 10 به ساعت ۸.۳۰ تغییر یافته عنوان کرد: با یکسره شدن فعالیت گمرگ از ابتدا تا انتهای هفته، و دو شیفت فعالیت این بخش در روزهای جمعه، حرکت شناورهای حمل بار و مسافر تسهیل و تسریع می شود، همچنین در این راستا همکاری شرکت‌های حمل بارهوایی کیش‌ایر، ایران‌ایر و ماهان با واردکنندگان کالا در دستورکار قرار گرفت.

علی امیدی مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش نیز به اهمیت تامین ارزاق عمومی و پیش‌بینی نوروزی متفاوت به‌ دلیل کاهش شیوع ویروس کرونا با انجام واکسیناسیون عمومی در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید خدمت‌رسانی بهینه به خانواده‌هایی که از مسیر جاده ای مسافر کیش هستند را مد نظر قرار دهیم و با توجه تعطیلی مدارس، بیش از ۱۳روز ایام شلوغ نوروز را پیش بینی کنیم.

امیدی با تاکید بر اینکه در تامین ارزاق عمومی پروتئینی و دیگر مواد غذایی مشکلی وجود ندارد خاطرنشان کرد: نگاه سازمان به موارد گران ‌فروشی، تعزیری نیست بلکه کنترل قیمت و نظارت بر عرضه کالا را در دستور کار قرار داده ایم.

 رحمان سادات‌نجفی مدیرعامل جامعه بازاریان و بازگانان کیش از دپوی حدود ۲۰۰تن گوشت و مرغ در جزیره برای ایام نوروز خبر داد و افزود: بحث گران‌فروشی، موضوعی انحرافی و تهمتی ناروا به کیش است که از جانب ارگان‌هایی به امید حضور و تصدی‌گری مطرح می‌شود.سادات‌نجفی رویکرد تشکل‌های خصوصی با سازمان به عنوان نهاد حاکمیتی را همگام خواند و با تشریح برخی مشکلات تعیین سهمیه ارزاق افزود: سهمیه کیش در ارزاق عمومی با معیار جمعیت ساکن سنجیده می‌شود و در بحث تعیین سهمیه، جمعیت در گردش جزیره که رقمی بالغ بر دو میلیون نفر است در نظر گرفته نمی‌شود.

در ادامه‌ی این نشست، پخش‌کنندگان قدیمی‌ موادغذایی کیش در اصناف مختلف میوه، گوشت، مرغ، برنج، روغن و خوار و بار به تشریح چالش ها، مشکلات و راهکارهای همکاری و تعامل بیشتر در ایام نوروز پرداختند.

گفتنی است سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش، مدیر بازرگانی سازمان، مدیر بخش نظارت و مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش در نشست حسین همتی سرپرست معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با تامین‌کنندگان موادغذایی حضور داشتند.

 

روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied