شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل جهان فولاد سیرجان مطرح کرد:

صرفه جویی ارزی بومی سازی فقط تجهیزات کلان به حدود ۱۲ میلیون یورو رسید

مدیرعامل جهان فولاد سیرجان اعلام کرد: بومی سازی قطعات و تجهیزات از آغاز فعالیت این مجموعه صنعتی در دستور کار قرار گرفت و فقط برای تجهیزات کلان حدود ۱۲ میلیون یورو صرفه جویی ارزی را به دنبال داشت.

صرفه جویی ارزی بومی سازی فقط تجهیزات کلان به حدود ۱۲ میلیون یورو رسید

به گزارش شمانیوز؛ علی عباسلو تصریح کرد: علاوه براین، جهان فولاد سیرجان از سال ۱۳۹۲ قطعات زیادی بومی سازی کرده و این برنامه به شکل جدی دنبال می شود.

وی یاداور شد : شرکت آلمانی طرف قرار داد در سال ۱۳۹۲ سیستم هیدرولیک را تحویل ندادند ، از همان آغاز اتکا به شرکت‌های ایرانی به جای خارجی ها برنامه ریزی شد .

عباسلو گفت: جرثقیل ۳۸۰ تنی این واحد بزرگ صنعتی،  گیربکس آن بومی سازی شد و سیستم های نورد، کلاف های میلگرد که بشکل حلقه ای می شود، در داخل ساخته شد.

وی تصریح کرد: جهان فولاد سیرجان برای فعالیت خود رویکردی به شرکت های چینی نداشته ، بلکه باوجود بهره گیری از تکنولوژی‌های خوب جهانی ، بومی سازی و ساخت داخل به عنوان یک اصل سرلوحه کار قرار گرفت.

عباسلو این را هم گفت: برنامه نویسی سیستم کارخانه جهان فولاد سیرجان تو سط ایرانیها نوشته شد و توانستیم  ذوب، فولاد سازی و پروژه احیا را اجرا بکنیم و بنابر تصمیم مدیران این واحد به جای  وارادت قطعات ، داخلی سازی را پیاده کردیم.

مدیرعامل جهان فولاد سیرجان خاطرنشان ساخت: امروز از دولت( وزارت صمت) خیلی نباید توقع داشته باشیم،  اما انتظار می رود شرکت ها و گروه های سازنده قطعات و تجهیزات و صاحب دانش را مورد حمایت قرار دهد و فولاد سازان و شرکت های تولیدی هم این ریسک و مخاطره داخلی سازی را باید پذیرا باشند و بدین ترتیب از آنها حمایت کنند.

ایران امروز دهمین فولاد ساز جهان با تولید ۳۰  میلیون تن شمش محسوب می شود و نزدیک به ۴۵ میلیون تن ظرفیت دارد.

براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ ایران ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد را در برنامه دارد.

 

دنیای معدن

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied