شمانیوز
شما نیوز

معاون نظارت بازار فرابورس خبر داد

مصادیق سرمایه‌گذاری حرفه‌ای تصویب شد

حق وردی تاکید کرد: فرابورس طی این مدت با بررسی شرایط و ویژگی‌های سرمایه‌گذاران حرفه‌ای در سایر بورس‌های دنیا و همچنین برگزاری جلساتی با کانون کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری و اخذ نظرات آن‌ها، نسخه نهایی سرمایه‌گذار حرفه‌ای را تدوین کرد.

مصادیق سرمایه‌گذاری حرفه‌ای تصویب شد

به گزارش شمانیوز؛ سروش خواجه حق‌وردی، معاون نظارت بازار فرابورس ایران از تصویب مصادیق سرمایه‌گذار حرفه‌ای در هیئت‌مدیره فرابورس ایران خبر داد.

حق‌وردی با اعلام این خبر که مصادیق سرمایه‌گذار حرفه‌ای در جلسه اخیر هیئت‌مدیره فرابورس نهایی و تصویب شد، گفت: دستورالعمل پذیره‌نویسی و عرضه اولیه سال گذشته توسط سازمان بورس و اوراق بهادار اصلاح و در آن تغییراتی اعمال شد که در جریان این تغییرات روش‌های جدیدی برای عرضه‌های اولیه به دستورالعمل افزوده شد.

او با اشاره به اینکه در جریان اصلاح این دستورالعمل، تغییرات مهمی مبنی بر تعریف دو گروه از سرمایه‌گذاران انجام شد، بیان کرد: سرمایه‌گذاران واجد شرایط که همان صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای که ضوابط مربوط به آنها ابلاغ شد.

معاون نظارت بازار فرابورس تشریح کرد: مطابق با ماده 8 مکرر دستورالعمل مذکور «بورس می­تواند برای شرکت­های تعیین شده توسط هیات پذیرش و یا شرکت­های با ارزش بازار سهام شناور کمتر- مساوی 5000 میلیارد ریال، تمام سهام قابل عرضه را به هر یک از روش­های عرضه به قیمت ثابت، ثبت سفارش و حراج، صرفاً به سرمایه‌­گذاران واجد شرایط تخصیص دهد.» و همچنین برای سرمایه­گذاران حرفه­ای، بر اساس تبصره 1 ماده مذکور «بورس می­تواند معاملات ثانویه سهام شرکت­های عرضه اولیه شده موضوع این ماده را محدود به سرمایه‌گذاران حرفه­ای کند.»

حق وردی تاکید کرد: فرابورس طی این مدت با بررسی شرایط و ویژگی‌های سرمایه‌گذاران حرفه‌ای در سایر بورس‌های دنیا و همچنین برگزاری جلساتی با کانون کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری و اخذ نظرات آن‌ها، نسخه نهایی را تدوین کرد.

به گفته او پس از ابلاغ مصوبه، کارگزاران موظف به احراز شرایط سرمایه­گذار حرفه­ای براساس ضوابط مذکور هستند و باید موارد مدنظر را در سامانه فراسا بارگذاری کنند.

 

مدیریت ارتباطات فرابورس ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied