شمانیوز
شما نیوز

قیمت نان فانتزی عرضه و تقاضایی شد

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم گفت: با حذف ارز یارانه ای انواع نان های فانتزی، از این به بعد قیمت این محصولات به صورت عرضه و تقاضا و رقابتی است و نرخ نامه یاد شده در فضای مجازی صحت ندارد.

قیمت نان فانتزی عرضه و تقاضایی شد

به گزارش شمانیوز و به نقل از سراج24؛ محمدجواد کرمی، رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم (نان های فانتزی) در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: آرد واحدهای نان فانتزی به یکباره از هر کیسه 67 هزار تومان به 630 هزار تومان و نزدیک به 10 برابر، در کنار سایر هزینه‌های تولید مانند دستمزد افزایش یافته است، بر این اساس قیمت محصول نهایی نیز افزایش می‌یابد اما نرخ نامه ای که در فضای مجازی در جال دست به دست شدن است درست نیست.

وی افزود: لیست قیمت های انواع نان فانتزی یاد شده مربوط به نرخ های پیشنهادی است که  برای بررسی بیشتر تهیه شد و در نهایت تصویب نشد؛ همانطور که در تصویر جدول نامه نیز مشخص است مهر، امضا و شماره ای ندارد.

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم ادامه داد: با آزادسازی نرخ آرد مصرفی صنف و صنعت قیمت انواع محصولات فانتزی نیز به صورت عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و دیگر نرخ مصوبی نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: وقتی که عرضه نان فانتزی به صورت عرضه و تقاضا و فضای رقابتی میان واحدها باشد با وجود افزایش هزینه های تولید، محصولات با قیمت‌های کمتری از نرخ نامه منتشره به فروش  خواهد رسید.

کرمی با اشاره به بهبود کیفیت نان بعد از حذف یارانه آرد اظهار داشت: اجرای طرح حذف آرد صنف و صنعت اصلاح بزرگ اقتصادی به حساب می آید اما باید برای رفع مشکلات واحدهای صنفی نیز اقدام شود زیرا رقم سرمایه در گردش آنها نیز افزایش می یابد و نیازمند نقدینگی بیشتری هستند.

وی گفت : در حال مذاکره با دولت هستیم تا بتوانیم با ارائه تسهیلات به واحدهای صنفی نقدینگی مورد نیاز واحد های صنفی  تامین شود.

کرمی گفت: برای ایجاد رقابت سالم میان تولیدکنندگان واحدهای سنتی و فانتزی لازم است که آرد واحد های سنتی نیز آزاد شود در غیر این صورت امکان اینکه آرد از آنجا به سمت واحد های فانتزی بیاید، دور از انتظار نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied