شمانیوز
شما نیوز

دستور علی عسکری برای تشکیل کمیته ویژه رفع مشکل تامین مالی پتروشیمی صدف

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اهمیت و سودآوری پتروشیمی صدف، برای رفع مشکل تامین مالی این طرح، دستور داد تا با تشکیل کمیته‌ای ویژه‌، در اسرع وقت این مشکل برطرف شود.

دستور علی عسکری برای تشکیل کمیته ویژه رفع مشکل تامین مالی پتروشیمی صدف

دکتر علی عسکری شامگاه دیشب از طرح پتروشیمی صدف بازدید کرد.

مدیرعامل پتروشیمی صدف با بیان اینکه این طرح بزرگترین مجتمع تولیدی الاستومر در کشور و منطقه با هدف تولید سالانه ۱۳۶ هزار تن لاستیک استایرین بوتادین، است، اظهار داشت: ۹۷.۸ درصد سهام صدف متعلق به پترول است و این طرح علاوه بر اینکه توانایی صادرات ۶۰ درصد محصول را دارد، امکان استفاده از شبکه‌های دانش بنیان جهت تولید بار اول مواد شیمیایی مصرفی و قطعات مورد نیاز و اخذ استاندارهای بین‌المللی بهداشتی و محیط زیستی را خواهد داشت.

مجتبی فلاح خورسند پیشرفت این پروژه که با بودجه ۲۵۷ میلیون و ۳۳ هزار میلیارد ریال در حال ساخت است، را ۷۹.۱۷ درصد اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی این مجتمع، ۶۰۰ شغل مستقیم و ۲ هزار شغل به صورت غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

صنعت

در ادامه این جلسه، مباحث مختلفی پیرامون چالش‌های تامین مالی پیش آمده برای طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر علی عسکری در این نشست، طرح پتروشیمی صدف را طرحی خوب و سودآور عنوان کرد و گفت: باید تمهید مناسب اندیشیده شود تا مشکل تامین مالی این پروژه هر چه سریعتر رفع شود و وقفه‌ای در کار ایجاد نشود.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، خاطر نشان کرد: کمیته‌ای ویژه متشکل از پترول، معاونت مالی و سرمایه‌گذاری و معاونت برنامه‌ریزی و کسب و کار گروه می‌بایست در اسرع وقت تشکیل، تا همه راه‌های موجود برای تامین مالی این پروژه بررسی شود و با انتخاب بهترین راه انشالله در سه ماهه نخست سال آینده پتروشیمی صدف به بهره‌برداری برسد.

 

روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied