شمانیوز
شما نیوز

سعید محمد در جمع مجمع عالی کارآفرینان مطرح کرد:

لزوم ایجاد فضای مناسب برای افزایش تعاملات بیشتر دولت و سرمایه گذاران در کشور

با حضور سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و مسئولین اقتصادی دبیرخانه شورایعالی نشستی با اعضای مجمع عالی کارآفرینان کشور برگزار شد.

لزوم ایجاد فضای مناسب برای افزایش تعاملات بیشتر دولت و سرمایه گذاران در کشور

سعید محمد، در این نشست بر ایجاد فضای مناسب برای افزایش تعاملات بیشتر دولت و سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: امروز مشکلات ناشی از جنگ روسیه و اکراین و افزایش قیمت سوخت اقتصاد کل دنیا را تحت تاثیر قرار داده است. در کشور ما هم وجود تحریم های ظالمانه، تولیدکنندگان و صادرکنندگان و کسانی که نیاز به تعاملات مالی و بین المللی دارند را نیز دستخوش این مشکلات کرده است و ریسک فعالیت های اقتصادی را افزایش داده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله) در انتخاب شعار سال در سال های اخیر، اظهارداشت: مقام معظم رهبری (مدظله) تنها راه برون رفت را افزایش تولید ملی و افزایش GDP در کشور می دانند.

مشاور رییس جمهور همچنین از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران به عنوان فرماندهان جنگ اقتصادی نام برد و افزود: امروز هرکسی در این عرصه برای ارز آوری در کشور فعالیت کند باید از آنها به عنوان فرماندهان جنگ اقتصادی نام برد و دولت تمام توان خود را برای حمایت و کمک به آنها به کار گیرد.

سعید محمد در ادامه ادعای تبدیل شدن مناطق آزاد به محلی برای واردات کالا را رد کرد و گفت: سال گذشته برای اولین بار تراز تجاری صادرات و واردات کالا در مناطق آزاد به تعادل رسید و تراز کل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مثبت 11 میلیارد دلار شد. رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که تفاهم نامه‌ای با شورایعالی به امضا رساند اعلام کرده هیچ نگرانی بابت قاچاق کالا و ارز از مناطق آزاد نداریم. قاچاق کالا در جاهای دیگری مانند کوله بری و ته لنجی است که باید به آنها رسیدگی شود.

وی به عملکرد مناطق آزاد ایران در مقایسه با مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دنیا اشاره کرد و گفت: در دنیا 5 هزار و 400 منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در دنیا وجود دارد که 75 درصد آنها موفق بودند و این نشان از ظرفیت خوب این مناطق است.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی ادامه داد: باید تمام تلاشمان را بکار بگیریم و فضا را برای حضور سرمایه گذاران و ذی نفعان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فراهم کنیم.

سعید محمد به ابلاغیه اجرای ماده 65 احکام دائمی برنامه توسعه کشور به دستگاه های اجرایی مستقر در مناطق آزاد کشور اشاره کرد و افزود: مطابق دستور رییس محترم جمهور در اجرای ماده 65 احکام دائمی برنامه توسعه کشور در مناطق آزاد و برگزاری جلسات متعدد با معاون حقوقی رییس جمهور، خوشبختانه ابلاغیه اجرای این ماده قانونی برای تمامی دستگاه های اجرایی مستقر در مناطق آزاد ارسال شد و همگی مکلف به اجرای آن هستند.

گفتنی است؛ در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری با هدف توسعه سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به امضای طرفین رسید.

 

فرینا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied