شمانیوز
شما نیوز

در بازدید رییس انجمن دوستی ایران و چین از منطقه اقتصادی پیام مطرح شد؛

لزوم همسان سازی قیمت های سوخت در پروازهای مسافری و کارگو

رییس انجمن دوستی ایران و چین با اشاره به بالا بودن ۴۰ برابری قیمت سوخت پروازهای کارگو نسبت به پروازهای مسافری، این میزان تفاوت نرخ را منطقی ندانست و تاکید کرد این مهم اثر منفی در جلب سرمایه گذاران به خصوص در بخش خارجی و توسعه صادرات دارد.

لزوم همسان سازی قیمت های سوخت در پروازهای مسافری و کارگو

علاالدین بروجردی روز چهارشنبه در بازدید از این منطقه به همراه اکبر قنبرپور مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام با اشاره به لزوم برطرف کردن موانع با هدف جلب سرمایه گذاری های خارجی تصریح کرد: یکی از بزرگ ترین معضلات به عنوان مانع جدی بر سر راه توسعه، تفاوت فاحش قیمت سوخت پروازهای کارگو نسبت به پروازهای مسافری است و با توجه به اینکه کارگو تنها ۲ درصد ظرفیت نقل و انتقال را عهده دار می باشد ۴۰ برابر بودن قیمت سوخت آن نسبت به پروازهای مسافری منطقی نیست.

وی افزود: توسعه صادرات و در دست گرفتن بازارهای منطقه یک هنر است که عوامل متعددی از جمله قیمت سوخت در آن نقش دارند و این در حالی است که با این تفاوت قیمت ممکن است شرکت های خارجی فضا را در اختیار گرفته و ما متضرر شویم. بنابراین انتظار می رود که هر چه سریعتر دولت و مجلس در این رابطه تصمیم گیری کرده و شاهد یک همسان سازی در این خصوص باشیم چرا که در این صورت شاهد رشد چشمگیر وشکوفایی هر چه بیشتر  مناطق اقتصادی از جمله پیام خواهیم بود.

رییس انجمن دوستی ایران و چین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های عظیم و بی بدیل   منطقه ویژه اقتصادی پیام اظهار داشت:  منطقه ویژه اقتصادی پیام این امکان را دارد که تبدیل به مرکز ترانزیت هوایی بین ایران و دیگر کشورها از جمله روسیه، اوراسیا و حتی کشورهای منطقه شود.

اکبر قنبرپور مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام نیز ضمن تاکید بر ضرورت تلاش در راستای توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاران خارجی و تسهیل گری همه جانبه برای استقرار سرمایه گذاران خارجی ظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی پیام آمادگی کامل در جذب سرمایه گذاران خارجی از جمله سرمایه گذاران چینی و فراهم کردن بسترهای مناسب برای فعالیت های آنها در منطقه را دارد.

3

1

روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied