شمانیوز
شما نیوز

نشست خبری مدیرعامل «ومعادن» برگزار شد

اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در نشستی خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

نشست خبری مدیرعامل «ومعادن» برگزار شد

دکتر سعدمحمدی گفت: شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در گذشته یک شرکت سرمایه گذاری در بازار سهام بود؛ اما امروز شاهد تغییر وضعیت در این شرکت هستیم. به طوری که از ۴۸ طرح بزرگ صنعتی  «گروه پیشرانان پیشرفت ایران»، هفت پروژه مربوط به شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات است.

مدیرعامل «ومعادن» اظهار داشت: نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی سمنان که یکی از پروژ‌های «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» است تا پایان مهرماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه ضمن تشریح آخرین وضعیت پیشرفت پروژه های شرکت گفت: در حال حاضر پروژه فولاد کردستان ۱۲.۱۶ درصد، ذوب فولاد سازی حدود ۱۰ درصد، گندله سازی شهرک ۲۴.۵۳ درصد، نیروگاه خورشیدی ۸۰ درصد، فولادسازی اردبیل ۱۳.۶۶ درصد و فولادسازی اقلید ۲ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات اعلام کرد: شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در ۶۰ پروژه توسعه‌ای به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به طور مستقیم و غیر مستقیم سرمایه گذاری کرده است که سهم این شرکت بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد تومان است. وی ادامه داد: شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در تولید ۵ میلیون تن شامل ۱.۱ میلیون تن فولاد آرتاویل، ۱.۶ میلیون تن آهن اسفنجی بیجار، ۱.۱ میلیون تن آهن اسفنجی اقلید و ۱.۱ میلیون تن در فولاد سرمد ابرکوه سرمایه گذاری کرده است.

سعدمحمدی در مورد پروژه‌های ذوب و فولادسازی «ومعادن» نیز بیان داشت: «ومعادن» در بخش فولادسازی ۱.۶ میلیون تن پروژه در دست اجرا دارد که یک میلیون تن آن در شرکت صنایع فولاد کردستان در قروه در دست احداث است و ۶۰۰ هزار تن آن نیز در شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه در دست اجرا است.

دکترسعدمحمدی با توضیح بیشتر فعالیت‌های اکتشافی هلدینگ «ومعادن» گفت: مهم‌ترین برنامه‌های اکتشافی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات را شرکت معدنی و صنعتی صبانور انجام می‌دهد. پهنه‌های شهرک، باباعلی و گلالی در حال حاضر در دست حفاری است تا «ومعادن» بتواند میزان ذخایر و استخراج را بالا ببرد. ۶۰ هزار متر حفاری عمقی در برنامه سال جاری شرکت است که به این منظور هفت دستگاه حفاری خریداری شده است که یک دستگاه آن وارد کشور شده و دو دستگاه دیگر تا هفته آینده وارد کشور می‌شود و  دو دستگاه نیز تا مهرماه سال جاری وارد کشور خواهد شد. با اکتشافات انجام شده خبرهای بسیاری خوبی را در آینده به ویژه در حوزه سنگ‌آهن اعلام خواهیم کرد.

مدیرعامل «ومعادن» با بیان اینکه کارخانه کک سازی طبس یک تکنیک جدید نسبت به سایر کارخانه ها دارد، افزود: در کک طبس تابه‌حال ماهی ۶ هزار تن کک تولید می‌شد؛ ولی هم‌اکنون در تیر ماه ۸ هزار تن و در مرداد ماه به ۹.۸ هزار تن افزایش یافته و به‌زودی تولید ماهانه از ۱۰ هزار تن نیز عبور خواهد کرد.

دکتر سعدمحمدی ادامه داد: خرید سهم ایرتیک توسط شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات انجام شد که هم به عنوان عملیات و هم مشاوره از این شرکت استفاده می‌کنیم. پروژه‌های الکترود گرافیتی در کازرون، لوله‌های بدون درز و چند پروژه دیگر نیز در حال بررسی است که  در برنامه‌های آتی شرکت است. در بحث وانادیوم در حال کار هستیم و ایران این توان را دارد که در حوزه عناصر نادر و فروآلیاژها حرف‌های مهمی برای گفتن داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied