شمانیوز
شما نیوز

به مناسبت هفته دولت

بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از چند واحد صادراتی اردبیل در هفته دولت

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت هفته دولت با سفر به استان اردبیل از چند واحد صنعتی صادرات محور این استان بازدید و در مورد توسعه همکاری های بانک با این واحدها گفتگو کرد.

 بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از چند واحد صادراتی اردبیل در هفته دولت

دکتر سیدعلی حسینی، ضمن دیدار با سید حامد عاملی استاندار اردبیل و جمعی دیگر از فعالان اقتصادی این استان، درخصوص راه کارها و شرایط مطلوبتر همکاری ها و مشارکت بانک در طرح های ایجادی ، توسعه ای و سرمایه در گردش مجموعه های صادراتی و موضوعات مصوب سفر ریاست جمهوری تبادل نظر کردند.

حسینی در این سفر استانی، از گروه صنعتی آرتاویل، اشجع باتری، ریسندگی ریسباف ابریشم و مجتمع غذایی لمان و شرکت نورد گستر اردبیل بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، مجتمع غذایی لمان شرکت نورد گستر یکی از مجهزترین صنایع تبدیلی در کشور بوده و در زمینه فرآوری سیب زمینی ( فرنچ فرایز) فعالیت دارد و نقش بسزایی در راستای حمایت از کشاورزان منطقه، پیشگیری از خام فروشی ، ایجاد ارزش افزوده برای این محصول در سطح استان دارد و علاوه بر اشتغال غیرمستقیم اشتغال مستقیم برای بیش از300 نفررا فراهم نموده است . محصولات این شرکت علاوه بر ارائه در بازار های داخلی، به کشورهای همسایه شامل عراق ، آذربایجان ، ارمنستان و روسیه نیز صادر می شود.

این گزارش می افزاید: گروه صنعتی آرتاویل شامل چندین کارخانه تولیدی و پروژه های در حال توسعه و اجرا در زمینه تولید انواع محصولات صنایع چوبی (محصولات ام دی اف ، پارکت ، طرح تولید گلیسیرین ، فرمالین و انواع محصولات پایه مرتبط) بوده و یکی از بزرگترین مجموعه های تولیدی و صنعتی استان به شمار می رود.

از دیگر واحدهای بازدید شده، شرکت اشجع باتری بود، این مجموعه از شرکت های بزرگ تولید انواع باتری های سبک و سنگین خودرو ، یو پی اس و انواع باتری های صنایع واسطه ای دیگر که علاوه بر تامین نیازهای داخلی از شرکت های موفق در زمینه صادرات این محصولات به کشورهایی از جمله افغانستان ، عراق ، روسیه و... در چند سال اخیر می باشد .

این گزارش می افزاید: شرکت ریسندگی ریسباف ابریشم یکی از مجموعه های برزگ صنعتی فعال در سطح استان بوده و در زمینه تولید انواع نخ ، الیاف نخی ، پارچه ، رنگرزی و تولید انواع لباس های مرتبط در این خصوص می باشد و این مجموعه با فعالیت خود توانسته است بیش 700 شغل مستقیم و غیر مستقیم در استان را ایجاد نماید و در راستای توسعه فعالیت خود و ایجاد صنایع تبدیلی نساجی در سطح استان با فراهم شدن یک فرصت مناسب برای تکمیل فرایند تولید و تبدیل محصولات کشاورزی به پارچه ، نخ با داشتن خطوط تولید پارچه بافی و دوزندگی مدرن و پیشرفته بعنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین پروژه های تولیدی و اقتصادی در سطح استان و کشور مشغول فعالیت است.

 

روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied