شمانیوز
شما نیوز

سرپرست بانک توسعه تعاون؛

مدیریت هوشمند مصارف در دستور کار شعب قرار گیرد

سرپرست بانک توسعه تعاون برمدیریت هوشمند مصارف و تسهیلات تاکید کرد وگفت :ابزارهای تامین مالی نوین همچون اوراق گام وال سی ریالی در اولویت شعب قرار گیرند.

مدیریت هوشمند مصارف در دستور کار شعب قرار گیرد

محمدشیخ حسینی،سرپرست بانک توسعه تعاون درنشست ویدئوکنفرانسی با مدیران شعب استان،روسای دوایر اعتباری و کارشناسان اعتباری و بازاریابی استان ها با موضوع «بررسی عملکرد اعتبارات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400» اظهار کرد:عملکرد همکاران صف در حوزه های مصارف، درآمد و وصول در نیمه اول سال جاری مطلوب بوده است.

وی افزود:میزان تکالیف بانک درسال جاری بسیارسنگین است.میزان افزایش تسهیلات در برخی سرفصل ها تا 10 برابر افزایش یافته به همین دلیل نیازمند مدیریت هوشمندانه مصارف هستیم.

شیخ حسینی ادامه داد:مهم ترین شاخص در نظام بانکی تعادل بخشیدن بین مصارف و منابع است.

به گفته سرپرست بانک توسعه تعاون:همکاران شعب در نیمی از استان ها در موضوع تسهیلات بند الف تبصره 18 عملکرد خوبی داشته اند و بقیه استان ها باید تلاش بیشتری برای جذب و تخصیص تسهیلات این سرفصل کنند.

سرپرست بانک توسعه تعاون با بیان اینکه شعب بانک در سراسر کشور تا پایان شهریور با تلاش مضاعف و برنامه ریزی اقدام به تصویب قراردادها کنند تا بانک بتواند برای سال جاری نیز اقدام به انعقاد تفاهم نامه در چارچوب تبصره 18 با دستگاه های اجرایی کند.

وی گفت:بررسی شاخص های عملکردی بانک در نیمه اول سال جاری نشان می دهد که بانک در مسیر درستی حرکت می کند و همکاران صف و ستاد با تلاش مضاعف به ارتقای بانک کمک می کنند.

سید باقر فتاحی،رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون نیز در این نشست با مرور عملکرد مدیریت شعب استان ها اعلام کرد:کارنامه عملکردی بانک در اکثر شاخص ها مناسب بوده و همین امر جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود:در شاخص صدور ضمانت نامه نسبت تحقق برنامه 140 درصد،در سرفصل اعتبارات اسنادی 96 درصد و وصول مطالبات جاری 73 درصد و در پرداخت تسهیلات 80 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم.

فتاحی ادامه داد:در موضوع جذب منابع مقداری از برنامه عقب هستیم اما با تلاش همکاران می توانیم در نیمه دوم سال در این شاخص نیز موفقیت کسب کرده و جذب حداکثری منابع داشته باشیم.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون بیان کرد:دستگاه های نظارتی بالا دستی حساسیت زیادی روی پرداخت تسهیلات تکلیفی دارند به همین دلیل همکاران شعب در سراسر کشور باید با تلاش مضاعف به این مهم جامه عمل بپوشانند.

وی گفت:در موضوع تسهیلات بند الف تبصره 18 کمتر از 10 روز فرصت داریم تا نسبت به تصویب قراردادها در سامانه های مربوطه اقدام کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر جذب منابع ارزان قیمت تاکید کرد و گفت:اوراق گام یکی از فرصت ها برای تجهیز منابع است.امسال می توانیم 35 هزار میلیارد ریال اوراق گام منتشر کنیم واین می طلبد که شعب بانک در سراسر کشور از این امکان بهترین بهره را ببرند.

احمد محمدی،مدیر امور اعتباری بانک نیز در این نشست اعلام کرد:از ابتدای سال جاری تاکنون 154 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود:در حوزه تسهیلات بند الف تبصره 18 نیاز به کار مضاعف داریم تا اعتماد دستگاه های اجرایی را جلب کنیم.عملکرد مطلوب در این سرفصل موجب تمدید قراردادهای عاملیت دستگاه های اجرایی با بانک توسعه تعاون می شود.

وی تاکید کرد:در چند روز باقی مانده تا پایان شهریور شعب سراسر کشور تعیین تکلیف پرونده های تبصره 18 را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی تاکید کرد:امکان تصویب و انعقاد 12 هزار میلیارد ریال پرونده تسهیلاتی در سرفصل تبصره 18 وجود دارد.شعب در صورتی که قراردادهای خود را در سامانه های «سیتا»،«کارا» و«بهین یاب» ثبت کنند امکان تخصیص بودجه برای آنها وجود دارد.

در این نشست سعید معادی،معاون امور استان ها وبازاریابی،محمد ذوالفقاری،معاون مالی و پشتیبانی،یونس کلانتری،مدیر امور بازاریابی و توسعه بازار به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

مدیران شعب برخی استان ها نیز درباره موضوع تسهیلات تبصره 18 نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied