شمانیوز
شما نیوز

بانک سینا/

عملکرد بانک سینا؛ سلامت در کسب‌وکار و کنترل ریسک

بانک سینا در سال 1401 روند رو به رشد خود را مانند سال‌های گذشته دنبال کرده و در سال جاری نیز به توفیق‌های مناسبی دست یافت.این بانک علاوه بر افزایش تسهیلات و درآمد از همین محل، مطالبات مشکوک الوصول خود را نیز کاهش داد.

 عملکرد بانک سینا؛ سلامت در کسب‌وکار و کنترل ریسک

براساس بررسی‌ها، 76 درصد از درامد بانک از محل تسهیلات بوده و این به این معنی است که بانک به دنبال سفته بازی ، بنگاه داری و ملک بازی نرفت تا بدون عملکرد واقعی به سرمایه گذاران خود سود موهومی نشان دهد بلکه با سالم ترین روش درامد و سود عملیاتی خود را افزایش داده‌است.

بانک سینا در سال 1401 روند رو به رشد خود را مانند سال‌های گذشته دنبال کرده و در سال جاری نیز به توفیق‌های مناسبی دست یافت.

این میزان از درآمد بانک سبب چندین رخداد مناسب در این بانک شده است. در مقابل رشد مانده تسهیلات و درآمد از این محل ، مطالبات مشکوک الوصول و هزینه های بابت آن کاهش یافته است همچنین عملکرد بانک بر اساس تسهیلات رشد داشته و نشان دهنده سلامت فعالیت بانکی است چرا که اغلب بانک‌های کشور به کارهای سفته بازی برای کسب درآمد و فریب مشتریان خود اقدام می کنند اما بانک سینا نزدیک به 76 درصد از درامد خود را فقط از محل تسهیلات کسب کرده است.

بانک سینا

بانک سینا در مهر ما سال جاری مانده تسهیلات 422 هزار میلیارد ریالی بود که در پی آن 35 هزار ملیایدرد ریال درآمد کسب کرد در مقابل 523 هزار میلیارد ریال مانده سپرده داشت که برای آن طی این هفت ماهه نخست امسال 27 هزار و 727 میلیارد ریال وام سود پرداخت.

بانک سینا

کاهش هزینه مطالبات بانک

نسبت هزینه مطالبات مشکوک الوصول به خالص درآمدهای عملیاتی بانک در دو سال گذشته روند کاهشی داشت و از رقم 15.6 درصد در اسفند 1400 به رقم 7.1 در شهریور 1401 رسید. از همه مهمتر اینکه سهم هزینه مطالبات مشکوک الوصول بانک 3 درصد از کل هزینه های بانک است در حالی که در سال 1400 معادل 8درصد از کل هزینه های بانک بود.

بالاترین کسب درآمد از محل تسهیلات و فعالیت حرفه‌ای بانک

نسبت بازده دارایی که تسهیلات بخش بزگی از این دارایی است از رقم 1.4 در اسفند 1400 به رقم 1.5 درصد در شهریور امسال رسید. سپرده های بدون هزینه بانک نیز رشد 28 درصدی داشته و از رقم 114 هزار میلیارد ریال به 146 هزار میلیارد ریال در شهریور امسال رسید. نسبت کل سپرده به سرمایه رقم مناسب 19.4 درصد، نسبت درآمد تسهیلات به کل درامدها 75 درصد است که نشان می دهد بانک سینا به کارحرفه ای خود پرداخته و به دنبال بنگاه داری و دیگر کارهای سفته بازی نرفته است.

 

بانکداری ایرانی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied