شمانیوز
شما نیوز

با هدف ساماندهی فعالیت تورگردانی/

انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری منطقه آزاد چابهار راه‌اندازی می‌شود

با هدف ساماندهی فعالیت تورگردانی انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری منطقه آزاد چابهار راه اندازی می شود.

انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری منطقه آزاد چابهار راه‌اندازی می‌شود

محمد سعید موسایی باغستانی سرپرست مدیریت گزدشگری و میراث فرهنگی سازمان ضمن اشاره به نشست مشترک راهنمایان گردشگری فعال با هدف بررسی مشکلاتی در حوزه تأمین سوخت، حمل‌ونقل، نرخ‌گذاری اماکن اقامتی، استاندارد سازی فعالیت‌ها و امور بیمه‌ای و ارایه راهکارهایی جهت حل و فصل آنها گفت: از اولویت‌های ما، حرکت به‌سوی ایجاد تشکلات مدنی با استفاده از ظرفیت جامعه محلی هر منطقه است.

به گفته موسایی، صنعت گردشگری ریشه در ایجاد تعاملات بین مردم دارد و بهترین راه‌حل، از سوی دست‌اندرکاران و فعالان همین عرصه ارایه خواهد شد.

مدیر گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: به همین منظور با استفاده از توان راهنمایان گردشگری فعال پیگیری‌های لازم جهت تشکیل انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری در دست اجرا است که تا 20 روز آینده نهایی شده و به فعالیت‌های این بخش، چهره‌ای قانونمند می‌بخشد.

وی همچنین با اشاره به لزوم رسیدگی به نرخ‌گذاری واحد در اماکن اقامتی تا پیش از نوروز 1402 خاطرنشان کرد: به‌زودی با ایجاد تشکل‌های مختلف در حوزه فعالیت‌های صنعت گردشگری، تمامی کارکردها در این صنعت، صورت قانونی به خود گرفته و با هرگونه تخلف و عدم همکاری، طبق ضوابط آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تأسیسات گردشگری برخورد خواهد شد.

موسایی اجرای قانونمند ضوابط را عاملی جهت کاهش آمار تخلفات و درنتیجه شکایت‌ها از سوی گردشگران دانست و خواستار همفکری و همکاری تمامی فعالان این صنعت برای دستیابی به راهکارهای مفید شد.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied