شمانیوز
شما نیوز

منطقه آزاد ماکو/

آئین تجلیل از کارگران نمونه منطقه آزاد ماکو برگزار شد

با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و معاونین ،‌امام جمعه ماکو ، فرمانداران شهرستان های ماکو و شوط و جمعی از کارگران منطقه آزاد ماکو، آئین تجلیل از کارگران منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

آئین تجلیل از کارگران نمونه منطقه آزاد ماکو برگزار شد

امام جمعه شهرستان ماکو در این آئین ضمن تبریک روز شوراها، روز کار و کارگر و هفته معلم با اشاره به آیه قرآن کریم “لَیْسَ لِلْإِنْسانِ إِلَّا ما سَعى‌” گفت: دیدگاه قرآن کریم و سیره عملی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در خصوص کار و تلاش و کسب روزی حلال به عنوان عبادت مطرح شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی با اشاره به اینکه از منظر اسلام کارفرمایان باید دسترنج کارگران را به موقع و کامل پرذاخت کنند افزود: همچنین از دیدگاه سیره عملی پیامبر اکرم (ص) همه کارگران در هرکاری که مشغول فعالیت هستند باید کار را با کیفیت مطلوب انجام دهند واخلاق کاری و حرفه ای را رعایت نمایند.

فرماندار شهرستان ماکو نیز در این آئین گفت: یکی از مهم‌ترین نقش‌ها در حوزه تولید و اقتصاد را کارگران به عنوان پایه‌های اصلی تولید و اقتصاد کشور ایفا می‌کنند.

نادر کاظمی با تاکید بر مهارت آموزی نیروهای انسانی و کارگری گفت: باید از واحدهایی و مراکزی که در خصوص تخصصی کردن و مهارت آموزی کارگران تلاش می کنند حمایت کرد.

وی اضافه کرد: مراجع ذی صلاح باید به مشکلات کارگران و  کارفرمایان بصورت جدی رسیدگی کنند و در خصوص قراردادهای کارگری و اعمال آن نظارت صورت گیرد.

رئیس دادگستری شهرستان شوط در آئین تجلیل از کارگران منطقه آزاد ماکو با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: هرکسی که برای تامین معاش خانواده خود تلاش می کند همچون کسی است که در راه دین خدا جهاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس نژاد افزود: فرمایشات رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه به قشر کارگر داشته و قرآن کریم و دین مبین اسلام ارزش ویژه ای به کار و تلاش دارد.

وی خاطرنشان ساخت: کارگران با تلاش خود می توانند در مسیر توسعه،‌آبادی و ترقی کشور نقش مستقیم ایفا کنند.

فرماندار شهرستان شوط نیز در این جلسه گفت: کلیه کارگران دغدغه شغلی دارند و امنیت شغلی آنان همواره مورد تهدید است.

شهروز بابازاده با بیان اینکه واحدهای صنعتی مطابق قرارداد با کارگران رفتار نمی کنند افزود: با برنامه ریزی باید  و ایجاد شرایط مناسب، نماینده کارگران و کارفرمایان مشخص شود

وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی نیاز به نیروی ماهر دارند و باید برای آموزش و تامین نیروهای ماهر و کارآمد انسانی تلاش بیشتر کرد.

در این آئین از کارگران نمونه در واحدهای تولیدی منطقه آزاد ماکو تجلیل شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied