شمانیوز
شما نیوز

خودرو آریزو 8

نگاهی به خودرو آریزو 8| آریزو 8 امکاناتی فراتر از انتظار+ فیلم

در ویدیو زیر به بررسی و معرفی بیشتر خودرو آریزو 8 خواهیم پرداخت.

نگاهی به خودرو آریزو 8| آریزو 8 امکاناتی فراتر از انتظار+ فیلم

به گزارش شمانیوز :خودرو آریزو 8، جدیدترین محصول شرکت مدیران خودرو، در سگمنت شاسی بلندهای سایز متوسط قرار می‌گیرد.آزیرو 8  با طراحی مدرن و امکانات رفاهی و ایمنی بالا، رقیبی جدی برای خودروهای محبوب این رده مانند دیگنیتی، فیدلیتی و تیگو 8 پرو خواهد بود.آریزو 8 از یک موتور قدرتمند 1.5 لیتری توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک CVT بهره می‌برد. فضای داخلی جادار آریزو 8 را به انتخابی ایده‌آل برای خانواده‌های ایرانی تبدیل کرده است.در ادامه به بررسی و معرفی بیشتر آزیرو 8 پرداخته ایم.

مشخصات آریزو 8

چری بعد از معرفی کراس اوورهای لوکس و رده‌های بالای تیگو ۷ پرو، تیگو ۸ پرو، لوکانو ۷، لوکانو ۸، اکستریم VX، اکستریم TXL و اکستریم LX، کلاس سدان‌های خود را با عرضه لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین خودرو صندوقدار ارتقا داده است. آریزو ۸ در بالای فهرست سدان‌های چری قرار می‌گیرد و بعد از آریزو ۶ پرو و آریزو ۶ GT، جدیدترین خودرو صندوقدار این برند چینی است که روانه بازار ایران می‌شود. مثل همه محصولات رده‌بالای مدیران خودرو، این محصول نیز تحت برند فونیکس به بازار ایران می‌آید و با نام فونیکس آریزو ۸ در دسترس خریداران ایرانی قرار می‌گیرد.

مزایا و معایب

+ طراحی ظاهری لوکس

+ فضای داخلی راحت و مجلل

+ پیشرانه قدرتمند

+ شتاب سریع

+ امکانات ایمنی و رفاهی کامل

– صندوق عقب کوچک

خودرو آریزو 8

مشخصات فنی

محصولات کراس اوور و سدان چری از مشخصات فنی یکسانی بهره می‌برند. این رویه در فونیکس آریزو ۸ نیز ادامه پیدا کرده است و سدان رده‌بالای چینی، پیشرانه و گیربکس یکسانی با فونیکس تیگو ۸ پرو مکس دارد.

این پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر، ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کند تا آریزو ۸ یکی از قوی‌ترین خودروهای بازار ایران باشد. گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته تَر قدرت موتور را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد و سدان چری را در ۷.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت فونیکس آریزو ۸ نیز ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است. بدین ترتیب با یک خودرو سریع‌ترین سدان مونتاژی روبه‌رو هستیم که می‌تواند هیجان را به راننده تزریق کند.

با وجود موتور ۲ لیتری، مصرف سوخت آریزو ۸ به‌صورت ترکیبی ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حدود یک لیتر از تیگو ۸ پرو مکس بنزین کمتری می‌سوزاند. البته این عدد در شرایطی به دست می‌آید که بنزین باکیفیتی به موتور خودرو برسد.

خودرو آریزو 8

ظاهر آریزو 8

فونیکس آریزو ۸ یک سدان خانوادگی سایز بزرگ است. در طراحی این خودرو می‌توان زبان طراحی محصولات اخیر کمپانی چری را دید. البته در طراحی بخش‌های مختلف بدنه مثل سپر و چراغ‌های جلو و حتی فضای داخل اتاق، می‌توان رگه‌هایی از طراحی آخرین نسل هیوندای آزرا را مشاهده کرد.

استفاده از جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های باریک و کشیده در جلوی خودرو به همراه چراغ‌های باریک و به‌هم‌پیوسته عقب، قطعات کرومی در قسمت‌های مختلف بدنه مثل کلاف شیشه‌ها و… ظاهری لوکس و مدرن به این خودرو بخشیده است. البته این المان‌ها در دیگر محصولات چری نیز دیده می‌شود.

سپرهای عقب و جلو نیز طراحی جذابی دارند. استفاده از ورودی‌های هوا در گوشه‌های سپر جلو و خروجی‌های چهارگانه اگزوز در عقب، نمایی زیبا و باابهت به این بخش داده‌اند که در هماهنگی با طرح دیگر قسمت‌های خودرو است.

اگر از بغل به بدنه نگاه کنیم، شیب رو به پایین در عقب خودرو که به لبه‌های صندوق نزدیک شده است، حالتی زیبا و البته اسپرتی به آریزو ۸ می‌دهد که بیننده را یاد محصولاتی مثل آئودی A7 و کیا استینگر می‌اندازد.

به اعتقاد برخی کارشناسان، طراحی این خودرو، تکامل‌یافته آریزو ۶ است که حالا در ابعاد بدنه، کمی رشد دارد. طراحی ظاهری آریزو ۸ را می‌توان قابل رقابت با همکلاسان آسیایی و اروپایی آن دانست که نشان از پیشرفت این خودروساز در بحث طراحی داخلی و خارجی در کنار پیشرفت‌های فنی دارد.

سیستم تعلیق جلو از نوع مک‌فرسون است و در قسمت عقب مولتی لینک به کار رفته است تا سواری نرمی را در این سدان رده‌بالا داشته باشیم. البته به دلیل قدرت بالای موتور و محور محرک جلو، در پیچ‌های تند و تیز امکان کم‌فرمانی وجود دارد و اگر نسخه دو دیفرانسیل این خودرو به بازار بیاید، این مورد نیز برطرف می‌شود.

آپشن ها و امکانات

فونیکس آریزو ۸ یک خودرو لوکس و رده‌بالا محسوب می‌شود و طبیعی است که برای رفاه و ایمنی راننده و سرنشینان فهرست کاملی از آپشن‌ها و امکانات را داشته باشد. رادارهای نقطه کور، تغییر لاین، رانندگی بین خطوط، تصادف جلو و عقب، سنسورهای جلو و عقب و باران و فشار باد تایر، ترمزهای کمکی و اضطراری، ۱۰ کیسه هوا شامل جانبی جلو و عقب و زانویی جلو و پرده‌ای، دوربین ثبت وقایع، کروز کنترل هوشمند، گرمکن فرمان، گرمکن صندلی‌های عقب و جلو، سردکن صندلی‌های جلو، تهویه دوگانه اتوماتیک و استارت خودرو از راه دور، امکاناتی است که در فونیکس آریزو ۸ وجود دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied