شمانیوز
شما نیوز

معرفی تیگو 7

تیگو7 خودرویی درجه یک با قابلیت‌های بی‌نظیر و فراتر از انتظار | تیگو7 طراحی شگفت انگیزفناوری پیشرفته و بی‌نظیر + فیلم

در ویدیو زیر به بررسی و معرفی خودرو تیگو 7 خواهیم پرداخت.

تیگو7 خودرویی درجه یک با قابلیت‌های بی‌نظیر و  فراتر از انتظار | تیگو7 طراحی شگفت انگیزفناوری پیشرفته و بی‌نظیر + فیلم

 به گزارش شمانیوز :برخی از ویژگی های برجسته تیگو 7 شامل استقامت، کارآیی بالا، طراحی جذاب و داخلی فراخ و مناسب است. با سیستم صوتی کیفیت بالا و امکانات اتصال مدرن، تیگو 7 به شما تجربه سفری متمایز و لذت بخش را می‌دهد.تیگو 7 دارای فضای بزرگ و راحت برای مسافران و بار می‌باشد، که آن را به یک خودروی خانوادگی و کاربردی تبدیل می‌کند. با سیستم هوشمند خودرو، تیگو 7 قابلیت های پیشرفته ای مانند شارژ بی‌سیم و اتصال به اینترنت. در ادامه به بررسی بیشترخودرو تیگو 7 می پردازیم. 

طراحی ظاهری و بدنه

شاید در ظاهر و تصاویر منتشرشده از چری تیگو 7، این خودرو کوچک‌تر از تیگو ۵ به‌نظر رسد، اما چنین نیست و حالا این مدل، پرچم‌دار برند چری و خصوصا کلاس کراس‌اورهای این شرکت محسوب می‌شود. چری سرمایه‌گذاری سنگینی روی طراحی و تولید این خودرو داشته است و تلاش می‌کند تا به‌عنوان گروهی مستقل از دیگر خودروسازان دنیا، فعالیت کند.

در نمای روبه‌رو، حالت اسپرت و جوان‌پسند تیگو 7، بیننده را جذب خود می‌کند. چراغ‌های مثلثی، حس آیرودینامیک جالبی دارند، درحالی‌که تهاجمی و مدرن جلوه می‌کنند. جلو پنجره همراه‌با لوگوی کوچک چری در وسط، جایگاه مناسبی دارد، ضمن اینکه استفاده از یک نوار کروم، به‌خوبی یکنواختی جلوپنجره را کاهش داده است و محدوده‌ی زیر چراغ‌ها را به هم متصل می‌کند تا نمای روبه‌رو، به دو بخش بالا و پایین تقسیم شود. علاوه بر این، خطوط مورب و متقارن جلوپنجره، چشم را به سمت لوگوی چری می‌برد. سپر تیگو 7، کمی شلوغ و دارای قطعات مختلف است که شامل جایگاه لوزی‌شکل مه‌شکن‌ها، دو مجرای عبور هوا در وسط و ادوات فلزی نقره‌ای رنگ در قسمت پایین است. بهره‌گیری از چنین شیوه‌ی مدرنی در سبک طراحی، نشانه‌ی پیشرفت چری در صنعت خودروسازی جهان محسوب می‌شود، هرچند که پختگی برندهای ژاپنی را دراختیار ندارد، قابل قبول و مورد پسند عامه‌ی مردم خواهد بود.

از نمای جانبی، طراحی هنرمندانه و خوش‌استیل تیگو 7، فراتر از انتظار است. زه‌کشی کروم، بخشی از شیشه‌ها را فراگرفته است، درحالی‌که ریل‌های باربند و رکاب هم، نقره‌ای رنگ و چشم‌نواز به‌نظر می‌رسند. طبق معمول کلاس کراس‌اورهای میان‌رده، فریم گلگیرها از پلاستیک سیاه تشکیل شده است و سپرهای جلو و عقب را ازطریق زیر رکاب، به هم متصل می‌کند. مهم‌ترین عنصر در طراحی نمای کناری تیگو 7، خط حجم‌دهنده‌ای است که از گوشه‌ی چراغ جلو و روی گلگیر عقب، در امتداد دستگیره‌ها کشیده می‌شود.

هرچند از نمای جانبی و روبه‌رو، می‌توان نمره‌ی بالایی به طراحی تیگو 7 داد، انتظارات از عقب این خودرو برآورده نمی‌شود و حتی باور اینکه بخش جلو و پشت این خودرو توسط یک گروه طراحی شده باشد، مشکل است. از سویی دیگر، شباهت زیادی بین این قسمت و نمای عقب محصولات لیفان دیده می‌شود که خود، نوعی نمونه‌برداری از مدل‌های کره‌ای به‌نظر می‌رسد. شیشه‌ی عقب، نسبتا کوچک است و دید چندان مناسبی به بیرون نخواهد داشت، ضمن اینکه فضای خالی آزاردهنده‌ای روی کاپوت عقب دیده می‌شود. سپر عقب تیگو 7، کاملا پلاستیکی است و با چراغ‌های باریک درکنار قطعه‌ای نقره‌ای رنگ، طراحی سردرگمی دارد. حضور بالچه در انتهای سقف و بالای شیشه‌، از معدود نکات مثبت در طراحی عقب تیگو 7 است.

در مجموع، باتوجه‌به اهمیت طراحی نمای روبه‌رو در ظاهر یک خودرو، می‌توان به محصول جدید چری، نمره‌ی بسیار خوبی داد و آن را فراتر از انتظار بازار جهانی از یک خودروی چینی دانست. ابعاد تیگو 7 شامل ۴.۵ متر، عرض ۱.۸۳۷ متر همراه‌با ارتفاع سقف ۱.۶۷۰ متر است که با فاصله محورهای ۲.۶۷۰ متر ارائه می‌شود. ارتفاع استاندارد کف خودرو تا سطح زمین، ۲۱ سانتی‌متر است.

تیگو 7

فضای داخلی و کابین

به محض ورود به تیگو 7، با نکات مثبت و منفی جالب آن آشنا می‌شوید. بخش مثبت و جذاب این خودرو، شامل صندلی‌های لوکس و خوش‌فرم، خصوصا برای سرنشینان جلو می‌شود که به‌ندرت در یک کراس‌اور چینی دیده‌ایم، اما داشبورد پلاستیکی و کاملا ساده‌ی آن، چیزی فراتر از یک خودروی معمولی با نمایشگر میانی به‌نظر نمی‌رسد.

طراحی داخل در، بسیار خوب است و جایگاه مناسبی برای آرنج دارد. فرمان تیگو 7 به تبعیت از داشبورد آن، از پلاستیک خشک ساخته شده است، ولی در بخش‌های پیرامون که با دست راننده ارتباط دارد، با چرم مصنوعی ارائه می‌شود. استفاده از قطعه‌ای فلزی و براق در فرمان تیگو 7، جلوه‌ای لوکس در مقابل راننده می‌گذارد که همراه پنل دیجیتال پشت فرمان، مدرن‌تر و جذاب‌تر از دیگر خودروهای چینی است. نمایشگر ۴.۸ اینچ TFT، میان عقربه‌های سرعت و دور موتور دیده می‌شود که تفاوت کابین تیگو 7 با دیگر کراس‌اورهای هم‌وطن خود را افزایش می‌دهد. دکمه‌های روی فرمان، برای کنترل کروز کنترل، فرمان‌دهی به پخش صوت و تعدادی از ادوات فنی خودرو کاربرد خواهند داشت.

تیگو 7

نمایشگر اصلی با سایز ۹ اینچی ارائه می‌شود که مشخص نیست در نسخه‌های ورودی به ایران هم وجود دارد یا با نمونه‌ای کوچک‌تر جایگزین خواهد شد. این نمایشگر برای پخش سرگرمی‌های چندرسانه‌ای، کنترل سیستم تهویه‌ی مطبوع، پخش تصویر دوربین عقب و بعضی تجهیزات فنی تیگو 7 کاربرد خواهد داشت. دو درگاه USB برای شارژ و ارتباط تیگو 7 با تلفن‌های همراه در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه امکان اتصال ازطریق بلوتوث و مکالمه‌ی تلفنی هم برای سرنشینان وجود دارد.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

تیگو 7، هرچند از نظر قدرت پیشرانه حرف زیادی برای گفتن ندارد، با آپشن‌های نسبتا کاملی در بازار چین ارائه می‌شود که در مدل‌های مختلف پایه، الایت، دلوکس و پریم دیده می‌شوند. از امکانات استاندارد این خودرو می‌توان به چراغ‌های اصلی اشاره کرد که ترکیبی از نوار LED برای روشنایی روز و لامپ‌های پرقدرت زنون هستند. این موضوع باعث می‌شود، هم در نمای روبه‌رو و هم قسمت عقب، جلوه‌ی خودرو به هنگام شب افزایش یابد.

از دیدگاه فنی، شاسی و فنربندی اسپرت که در قسمت عقب از نوع مولتی لینک است، در همه‌ی مدل‌ها وجود دارد. از سویی دیگر، جعبه‌دنده‌ی دستی ساخت ایسن ژاپن یا نوع دوکلاچه‌ی خشک در نسخه‌ی خودکار، آپشن‌های ارزشمندی برای تیگو 7 هستند.

از آپشن‌های رفاهی این خودرو، می‌توان به فناوری دید پرنده یا دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد که به هنگام حرکت یا پارک خودرو در مسیرهای سخت، مفید خواهد بود. چری ادعا می‌کند با استفاده از ۸ حسگر مختلف که در پیرامون تیگو 7 قرار گرفته‌اند، فاصله‌ی مجاز خودرو با اجسام، از هر جهت اندازه‌گیری می‌شود و با اعلام هشدار به راننده، از حوادث گوناگون جلوگیری خواهد شد. چراغ‌های مه‌شکن، در مدل‌های با آپشن بالا؛ قابلیت چرخش دارند و می‌توانند در صورت گردش خودرو، سمت داخل پیچ را روشن کنند.

سقف پانورامیک، سیستم استارت بدون کلید، گرم‌کن و جمع‌کننده‌ی الکتریکی آینه بغل، تقریبا در همه‌ی نسخه‌های تیگو 7 موجود خواهند بود. حسگر باران، بالابر الکتریکی در صندوق عقب، مودهای رانندگی اقتصادی و اسپرت، بازتاب لوگوی تیگو روی سطح زمین به هنگام ورود و خروج سرنشینان (Door Welcome Lights)، صندلی‌های تمام چرم و نواردوزی چرم روی داشبورد، در نسخه‌های فول‌آپشن قابل استفاده هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    درود .شاسی نیست در نظر اول که میبینش ی لحظه فکر می‌کنی x22هستش برا تو شهر خوبه کوچکه

  • ناشناس

    عالی