شمانیوز
شما نیوز

بازار خودرو | خودرو | قیمت خودرو | ارزان ترین ماشین بازار خودرو

متقاضیان ارزان ترین خودرو سال بخوانند | کدام خودرو را بخریم ؟

عنوان ارزان ترین خودروی بازار در سال ۱۴۰۳ دست به دست می شود.

متقاضیان ارزان ترین خودرو سال بخوانند | کدام خودرو را بخریم ؟

به گزارش شمانیوز؛  چه خبر از بازار خودرو ؟ بررسی قیمت خودروهای پُرتقاضا در بازار خودرو در نیمه دوم سال گذشته نشان می دهد عنوان ارزان ترین ماشین بازار خودرو در سال ۱۴۰۳ دست به دست می شود.

 

بررسی قیمت بازاری کوییک معمولی با رینگ فولادی در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ نشان می دهد این محصول خودروسازی سایپا حدود ۱۹ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. متقاضیان کوییک معمولی برای در اختیار گرفتن این خودرو در پایان هفته اول پاییز پارسال باید حساب خود را پیش از رفتن به بازار حدود ۳۲۵ میلیون تومان شارژ می کردند. قیمت این محصول نارنجی های جاده مخصوص تا پایان آخرین هفته از اسفند ۱۴۰۲ رشدی حول و حوش ۶۰ میلیون تومانی را به خود دید. فروشندگان در هفته منتهی به ۲۴ اسفند سال گذشته تنها در قبال دریافت حدود ۳۸۵ میلیون تومان حاضر بودند خودروی در اختیار خود را به متقاضیان واگذار کنند.

مطالعه قیمت کوییک معمولی در بازار نشان می دهد قیمت این خودروی هاچ بک (بدون صندوق عقب) تا حوالی ۳۹۵ میلیون تومان هم بالا آمد اما نتوانست کانال ۳۹۰ میلیون تومانی را برای خود حفظ کند بنابراین به کانال ۳۸۰ میلیون تومانی سقوط کرد.

مطالعه قیمت کوییک نشان می دهد این خودرو در بازه زمانی ۶ ماهه در دو مقطع زمانی یکی در بازه ۴ آبان تا ۱۸ آبان ۱۴۰۲ و دومی در بازه زمانی۲۳ آذر تا ۷ دی سال گذشته با قیمت ثابت در دسترس متقاضیان بود.

مشتریان می توانستند در بازه زمانی اول این خودرو را با قیمت حدود ۳۴۰ میلیون تومان خریداری کنند. همچنین در بازه زمانی دوم متقاضیان امکان خرید این محصول خودروسازی سایپا با قیمت حول و حوش ۳۴۵ میلیون تومانی را داشتند.

بررسی قیمت این خودروی هاچ بک نشان می دهد فاصله ۷ دی تا ۱۸ بهمن سال گذشته دوره طلایی برای فروشندگان بود. طی بازه زمانی یاد شده قیمت کوییک معمولی حدود ۳۵ میلیون تومان افزایش یافت. این رشد قیمت به زبان آمار نزدیک به ۱۰ درصد است.

با توجه به اینکه پیش بینی می شود خانواده تیبا به عنوان ارزان ترین خودروی صفر کیلومتر در سال ۱۴۰۳ با بازار وداع می کنند بنابراین کوییک معمولی این فرصت را دارد تا عنوان ارزان ترین خودروی بازار را تصاحب کند.

البته فراموش نکنیم این محصول خودروسازی سایپا نیز در سال ۱۴۰۲ تولیدش متوقف شده و نارنجی های جاده مخصوص مدل های دیگر کوییک را تولید می کنند. گمانه دیگری که درباره قیمت کوییک معمولی با رینگ فولادی در سال ۱۴۰۳ مطرح است اینکه به احتمال زیاد این خودرو وارد کانال ۴۰۰ میلیون تومانی می شود اما اینکه تا چه مقدار در این کانال قیمتی جلو برود بستگی به شرایط حاکم بر کلان اقتصاد کشور و همچنین بازار خودرو دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied