شمانیوز
شما نیوز

هونگچیH5

هونگچیH5 با ظاهری جذاب و فناوری‌های نوین | هونگچی خودرویی ویژگی‌های متمایز و جذاب + فیلم

در ویدیو زیر به بررسی و معرفی لوکس چینی هونگچیH5 خواهیم پرداخت.

هونگچیH5 با ظاهری جذاب و فناوری‌های نوین |  هونگچی خودرویی ویژگی‌های متمایز و جذاب + فیلم

به گزارش شمانیوز :خودرو هونگچی H5 یک خودرو یک سدان لوکس چینی است. هونگچی H5 دارای طراحی جذاب و خطوط دینامیکی است که به آن ظاهری شیک و خوش‌چین می‌بخشد.هونگچی H5 با قابلیت‌های متعددی مانند سیستم هوشمند رانندگی، صندلی‌های راحت و فضای داخلی فراوان، تجربه رانندگی بهینه‌ای به کاربران خود ارائه می‌دهد.هونگچی H5 مناسب برای استفاده روزمره و سفرهای خانوادگی است و با کیفیت ساخت بالا و امکانات مدرن، می‌تواند نیازهای رانندگان حرفه‌ای را در مورد امنیت و راحتی برآورده کند.در ادامه به بررسی و معرفی خودرو هونگچی H5 پرداخته ایم.

طراحی بدنه

در اولین نگاه به هونگچی H5 می توان دریافت که سبک و المان های طراحی این خودرو با دیگر خودرو های چینی درون بازار ایران متفاوت بوده و یک خودرو لوکس و خاص را مشاهده می کنیم. در نمای جلو این خودرو چراغ های روشنایی روز به صورت کشیده و تا حدی باریک در بالای سپر نصب شده است و  چراغ های اصلی این خودرو همانند بسیاری از خودرو های چینی و کره ای درون سپر قرار گرفته است. یکی از جذابیت های طراحی این خودرو استفاده از رنگ کرومی بر روی جلو پنجره و اسپلیتر این خودرو است که چهره این خودرو را لوکس تر کرده است.

نکته ای که در تمام محصولات برند هونگچی دیده می شود استفاده از خط باریک قرمز رنگ بر روی سپر و کاپوت است. این خط در حقیقت Red Flag (پرچم سرخ) نام دارد و در حقیقت به پرچم کشور چین اشاره دارد. این المانی است که قبل تر در دیگر محصول BM Cars یعنی هونگچی E-QM5 هم دیده بودیم.

در نمای جانبی هونگچی H5 نیز از اِلمان های لوکس استفاده شده است. استفاده از رنگ کرومی در اطراف شیشه ها و پایین درب ها و همچنین استفاده از نماد (Red Flag) از جمله مشخصه هایی است که به طراحی لوکس این خودرو در این نما کمک کرده است. رینگ های ۱۸ اینچی آلومینیومی این خودرو نیز طراحی بسیار زیبایی داشته و طراحی آن شبیه به خودرو های لوکس اروپایی است. البته نخستین نمونه وارداتی از این خودرو رینگ ۱۷ اینچی دارد. اما قرار است نسخه های مورد عرضه با رینگ های ۱۸ اینچی به بازار بیایند.

طراحی قسمت عقب بدنه H5 بسیار هماهنگ با طراحی لوکس قسمت جلو این خودرو بوده و این موضوع یکی از عواملی است که باعث می شود شاهد یک طراحی زیبا و منطقی در این خودرو باشیم. در نمای عقب هونگچی اچ ۵ چراغ های دو تکه و به هم پیوسته عقب خودنمایی می کند. نکته ای که در این قسمت استفاده از دو خروجی اگزوز واقعی در این خودرو است که به جذابیت های ظاهری این خودرو افزوده است.

هونگچی H5

مشخصات فنی هونگچی H5

قلب تپنده هونگچی H5 یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ مجهز به فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) است. این پیشرانه قادر است نهایت قدرت ۲۲۲ اسب بخار و گشتاور نهایی ۳۴۰ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل کند. هونگچی H5 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک یا چند اتصاله بهره می برد. بنابراین می توان انتظار داشت که این خودرو سواری نرمی داشته باشد و تکان ها و ضربات ناشی از ناهمواری های جاده به داخل کابین منتقل نشود.

هونگچی اچ ۵ دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۶.۶ لیتر است که عدد بسیار مناسبی برای این خودرو به حساب می آید. همچنین شتاب گیری این سدان ۱,۶۳۵ کیلوگرمی در ۷.۸ ثانیه انجام می شود که حکایت از عملکرد عالی موتور و گیربکس دارد.

هونگچی H5

طراحی کابین و امکانات H5

طراحی داخل کابین محصولات هونگچی بسیار متفاوت تر از محصولات دیگر کمپانی های خودرو ساز چینی بوده و استفاده از متریال با کیفیت در داخل کابین هونگچی H5، این خودرو را متمایز کرده است. متریال به کار رفته در بخش رودری ها ترکیبی از، متریال نرم ساده در بالای رودری ها، پلاستیک طرح دار در بخش دستگیره در، متریال پارچه ای نرم در بخش میانی و پلاستیک خشک در بخش پایین رودری ها است که کیفیت بسیار بالایی داشته و Hongqi H5 نمره قابل قبولی را از این بخش دریافت می کند.

اما زیباترین بخش طراحی داخل کابین هونگچی H5 مربوط به بخش داشبورد و کنسول وسط این خودرو است. بخش بالای داشبورد این خودرو از پلاستیک نرم استفاده شده که دارای کیفیت بالایی است. در بخش میانی، پلاستیک طرح دار با اِلمان های لوزی شکل به کار گرفته شده که به طراحی لوکس این خودرو کمک کرده است و در زیر این بخش از روکش پارچه ای استفاده شده اما در بخش زیرین داشبورد همانند بخش پایین رودری ها از پلاستیک خشک استفاده شده است. از دیگر نکاتی که به طراحی لوکس این خودرو کمک کرده و طراحی داخل کابین این خودرو را زیباتر کرده است. استفاده نورپردازی داخلی در بخش هایی نظیر دستگیره و داشبورد این خودرو است.

در بخش وسط داشبورد نمایشگر لمسی ۱۲.۶ اینچی قابل مشاهده است که به کنسول وسط این خودرو متصل است که طراحی این قسمت از محصولات بنز الهام گرفته شده است. نمایشگر دیگری در این خودرو وجود دارد که مربوط پشت آمپر دیجیتال این خودرو بوده و کیفیت و طراحی مناسبی دارد. صندلی های هونگچی H5 دارای روکش چرم مصنوعی بوده و طراحی بسیار مناسبی بوده و کاملا راحت و در برگیرنده هستند و کاملا انتظارات را از یک خودرو لوکس برآورده می کند.

به طور کلی طراحی داخل کابین هونگچی H5 بسیار زیبا و لوکس بوده و با سبک طراحی دیگر خودرو های چینی بازار ایران متفاوت است و می توان این خودرو را لوکس ترین خودرو چینی داخل بازار ایران دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied