شمانیوز
شما نیوز

کیا K5

رونمایی از خودرو کیاK5 با طراحی شکوهمند و تکنولوژی‌های پیشرفته | کیا K5 تلفیقی از زیبایی و امکانات هوشمند + فیلم

در ویدیو زیر به بررسی و معرفی خودرو محبوب ایرانی کیا K5 خواهیم پرداخت.

رونمایی از خودرو کیاK5 با طراحی شکوهمند و تکنولوژی‌های پیشرفته | کیا K5 تلفیقی از زیبایی و امکانات هوشمند + فیلم

به گزارش شمانیوز :خودرو کیا K5 یک خودرو سدان متوسط با طراحی جذاب و خطوط دینامیکی است.کیا K5 از تکنولوژی‌های پیشرفته ایمنی و رفاهی مانند سیستم‌های هشدار تصادف، کنترل پایداری و صندوق عقب خودرو برخوردار است.کیاK5 با موتور‌های قدرتمند و انتخاب‌های متنوع انتقال نیرو، ارائه‌ی تجربه رانندگی لذت‌بخشی را برای کاربران فراهم می‌کند.کیا K5 با داشتن فضای داخلی بزرگ، امکانات رفاهی مدرن و طراحی زیبا، یک گزینه محبوب برای افرادی است که به دنبال ترکیبی از کیفیت، استایل و امکانات هوشمند هستند.در ادامه بررسی و معرفی بیشتر خودرو کیا K5 پرداخته ایم.

طراحی کیا K5

کیا K5 نسبت به قبل طراحی تهاجمی تر و زیبا تری را به مخاطب ارائه می دهد، البته که مقوله طراحی و زیبا بودن یا نبودن هر خودرو امری سلیقه ای است، و بسته به سلیقه هر مخاطب متفاوت است. در نمای جلوی خودرو چراغ های کشیده و باریک و جلو‌ پنجره موسوم به پوزه ببر کیا و خطوط و حجم پردازی های متعدد نمای جلوی زیبایی برای این خودرو رقم زده است، در نمای جانبی اما از شلوغی و اغراق پرهیز شده و یک طراحی سیال و روان اما با جزئیات را می بینیم.در طراحی جانبی با تعبیه شدن خطوط متعدد از سادگی بیش از حد پرهیز شده،همچنین آینه های جانبی خودرو بر روی بدنه خودرو نصب شده اند؛ و یک نوار کرومی در قسمت بالای شیشه های جانبی تعبیه شده که این نوار کرومی تا ستون C خودرو امتداد یافته است. رینگ های خودرو در نمونه وارداتی به بازار ایران ۱۷ اینچ خواهد بود.

اما در نمای عقب خودرو اول چیزی که جلب توجه می کند فرم خاص قسمت عقبی خودرو و شیب نسبتا زیاد آن است، چراغ های عقبی خودرو نیز ابعاد کشیده و باریکی دارند، و از الگوی به هم پیوسته در طراحی آن ها نیز بهره گرفته شده است، در نمای پایینی طراحی عقب خودرو دیفیوزر و خروجی های اگزوز به چشم می خورند.

در طراحی داخلی خودرو اما همه چیز آنگونه است که از کیا انتظار داریم، رودری ها طراحی ارگونومیکی دارند و برروی آن ها از تزئینات کرومی و براش بهره گرفته شده است اما داشبورد خودرو طراحی زیبا و کشیده ای دارد، داشبورد طراحی راننده محوری دارد و دسترسی راننده به ادوات را بسیار راحت کرده است، فرمان خودرو همان طراحی دایره ای مانند کیا را دارد و بر روی فرمان و داشبورد از تزئینات کرومی بهره گرفته شده است در نمونه سفارش گذاری شده توسط کوشا خودرو یک مانیتور ۸ اینچی برروی داشبورد خودرو قرار دارد همچنین صندلی های خودرو نیز ابعاد و ارگونومی مناسبی دارند و در صندلی های ردیف جلو خودرو تنظیمات متعددی برای راحتی بیشتر راننده و سرنشینان گنجانده شده است.

کیا K5

مشخصات فنی K5

در بحث مشخصات فنی، کیا K5 بازار ایران یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی دارد و مجهز به سیستم سوخت چند نقطه ای یا MPI است، که قادر به تولید ۱۵۰ اسب بخار و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور است، گیربکس خودرو نیز یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک (AT) است.
مصرف سوخت ترکیبی خودرو ۶/۳ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. همچنین سیستم تعلیق محور جلو مک فرسون و تعلیق محور عقب کیا K5 مولتی لینک است، تا شاهد پایداری و توانایی های حرکتی مناسبی در کیا K5 باشیم.

کیا K5

امکانات ایمنی و رفاهی

با توجه به محدودیت های قیمتی ایجاد شده برای خودرو های وارداتی نمی توان انتظار داشت کیا K5 همانند قبل از لیست بلند بالای از امکانات ایمنی و رفاهی برخوردار باشد، بعضی از مهم ترین امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو عبارت اند از؛ کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم کنترل پایداری(ESC)، سیستم کمکی حرکت در سربالایی(HAC)، کمربند های ایمنی پیش کشنده، ترمز ABS، ترمز های جلو و عقب دیسکی، دزد گیر، مانیتور ۸ اینچی لمسی، دوربین دنده عقب، اپل کارپلی و اندروید اتو، چراغ های هالوژنی، ترمز پارک مکانیکی از نوع پدالی، تهویه مطبوع دستی، کروز کنترل اتوماتیک، سنسور های پارک جلو و عقب، آینه های جانبی برقی تا شونده، سنسور نور وباران، تنظیم دستی صندلی های جلو، سیستم ضد مانع شیشه ها، و… مجهز است.

کیا K5 هنوز در سامانه یکپارچه خودرو های وارداتی عرضه نشده است. اما با توجه به سطح قیمتی، تعرقه واردات، و بعضی از هزینه های جانبی نمی توان انتظار قیمت ارزانی برای آن داشت، شاید نزدیک ترین رقیب این خودرو از لحاظ ابعاد هونگچی H5 باشد، هر چند که هونگچی با سطح امکانات بیشتر پا به بازار ایران گذاشته است، باید منتظر بمانیم و ببینیم چه قیمت گذاری برای کیا K5 صورت خواهد گرفت، و سدان محبوب کیا بازهم می تواند موفقیت های گذشته را تکرار کند یا خیر.

قیمت کیا K5 در بازار ایران

با احتساب قیمت پایه کیا K5، تعرفه و هزینه‌های جانبی مربوطه می‌توان حدس زد که قیمت نهایی این خودرو در بهترین حالت حدود ۲.۵ میلیارد تومان خواهد بود. با چنین قیمتی، مسلما خرید خودرو سدان کره‌ای برای طیف گسترده‌ای از مردم امکان‌پذیر نخواهد بود. اما در صورت واردات بدون محدودیت و عرضه انبوه با این مبلغ یا کمی بالاتر، کیا K5 می‌تواند در کنترل قیمت سایر مدل‌های خارجی، نقشی مشابه یک لنگر را ایفا کند. امری که البته شاید مورد پسند برخی نباشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied