شمانیوز
شما نیوز

تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به معادن ایران

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): پایگاه خبری بلومبرگ در گزارشی به نقل از معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشت: علاقه جهانی به صنعت معدن ایران از زمان تفاهم هسته ای هفته گذشته لوزان که راه برای توافق جامع و برداشته شدن تحریم‌ها هموار کرده، افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس ایمیدرو در مصاحبه ای در شهر یزد گفت: سرمایه گذاران بسیاری با من تماس گرفته اند و برای ورود به این بخش اعلام آمادگی کرده اند.

وی در ادامه افزود: ایمیل‌هایی از فرانسه، آلمان، بلژیک، انگلیس، استرالیا و کانادا دریافت کرده ایم.

بر اساس این گزارش، کرباسیان که در آمریکا و انگلیس تحصیل کرده است، در محل کارخانه شرکت فولاد آلیاژی ایران که 500 هزار تن فولاد در سال تولید می‌کند، اظهار کرد: فردا با گروهی از سرمایه گذاران و بازرگانان هندی نشست دارم و تا پایان هفته با سرمایه گذارانی از روسیه دیدار خواهم کرد.

تهران هفته گذشته پس از مذاکرات فشرده با گروه 1+5 در لوزان سوییس به تفاهم هسته ای دست یافت که راه را برای پایان دادن به انزوای اقتصادی ایران هموار می‌کند. اگر توافق هسته ای جامع تا مهلت تعیین شده در 30 ژوئن حاصل شود، برداشته شدن تحریم‌های آمریکا و اروپا که مانع حضور سرمایه گذاران خارجی در اقتصاد ایران شده است را بدنبال خواهد داشت.

بانکداران سرمایه گذاری معتقدند اگر توافق هسته ای اقتصاد ایران را باز کند، فرصت‌های تجاری به ارزش میلیاردها دلار به وجود خواهد آمد.

با اینهمه ایران تحت تحریم‌ها موفق شد در بعضی از صنایع به خودکفایی برسد. به عنوان مثال آمار انجمن جهانی فولاد نشان می‌دهد در سال 2014 تولید فولاد ایران 6.5 درصد رشد کرد و به 15.4 میلیون تن رسید که بیش از دو برابر نرخ رشد جهانی 2.4 درصد بود.

کرباسیان بدون دادن جزییات بیشتر گفت: سرمایه گذاران خارجی که خواهان ورود به صنعت معدن ایران هستند با قوانینی که از دارایی‌های آنها حمایت می‌کنند، به خوبی مورد استقبال قرارخواهند گرفت. شرکت‌های خارجی اجازه خواهند داشت مالکیت کامل شرکت‌های معدنی را در اختیار داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی