شمانیوز
شما نیوز

۴۵۰۰هشدار خرابی

معاون فنی و زیربنایی راه آهن درباره عملکرد سیستم «ای.تی.سی» محور تهران_مشهد،گفت: مجموع هشدارهای خرابی (نه خطای سیستم) استخراج شده این سیستم طی۸ ماهه گذشته ۴۵۰۰ مورد بوده است.

مازیار یزدانی افزود: دلایل مختلفی برای اعلام هشدار در سیستم «ای. تی. سی» وجود دارد که موارد مهم آن شامل صاعقه، آبگرفتگی و سیل و یخ زدگی سوزن‌ها، مشکلات ناشی از قطع طولانی برق سراسری، به روز رسانی سیستم‌های علائم الکتریکی، سرقت تجهیزات و کابل‌های علائم الکتریکی، شکستگی ریل بر اثر تغییر دمای ناگهانی و عملیات عمرانی غیرمجاز در حریم راه آهن و قطعی کابل‌ها است.

وی ادامه داد: علاوه بر موارد فوق، با توجه به مقررات در صورتی که اتاق اینترلاکینگ(قسمت مهمی از سیستم ای. تی. سی) به منظور بررسی ماهیانه فک پلمپ شود، مجوز استفاده از سیستم علائم الکتریکی ایستگاهی وجود ندارد و در نتیجه کل سیستم شامل علائم ایستگاهی و «ATC» از سرویس خارج شده و به صورت دستی کنترل می شوند، با توجه به اطلاعات پالایش شده استفاده از سیستم بالای ۹۹.۵ درصد است.

یزدانی اظهار داشت: بر اساس گزارش‌ها، به طور متوسط کل خرابی‌های سیستم «ATC » روی قطاردر هر ماه ۱۷ بار بوده که میانگین آن ۰.۵۶ درصد خرابی در هر روز است؛ از این تعداد ۱۱ مورد مربوط به برخورد و شکستن آنتن است(تعبیه شده در زیر لکوموتیو) که به برخورد اجسام خارجی شامل سنگ و اشیاء مرتبط است.

به گفته معاون فنی و زیربنایی راه آهن، هر روز ۰.۲ درصد خرابی در این سیستم وجود داشته که با احتساب ۲۵۴ سیستم Onboard (تجهیزات ای. تی. سی نصب شده بر روی لوکوموتیو)، درصد خرابی سیستم ۰.۰۷۸ درصد و درصد سلامت سیستم ۹۹.۹۲ درصد است.

وی بیان کرد: در محور تهران_مشهد، پرسنل نگهداری پس از بررسی تجهیزات، برگه سلامت Onboard را تایید و پس از آن لکوموتیو مربوطه مجوز سیر در این محور را دارد و در صورت وجود هر گونه خرابی، از اعزام لکوموتیو با سیستم ATC معیوب ممانعت می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی