شمانیوز
شما نیوز

واریز ۳۲ درصد منابع درآمد نفت و گاز به حساب صندوق توسعه ملی

براساس تبصره یک لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور، سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز، ۳۲ درصد پیشنهاد شده است.

واریز ۳۲ درصد منابع درآمد نفت و گاز به حساب صندوق توسعه ملی

به گزارش شما نیوز ، براساس تبصره یک ماده واحد لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور که دقایقی قبل از سوی رئیس جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، پیشنهاد شده که سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز، سی و دو درصد( ۳۲ درصد) باشد.

در لایحه آمده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در طول سال و متناسب با وصول منابع، بلافاصله نسبت به واریز این وجوه و سهم چهارده و نیم درصد(۱۴.۵ درصد)شرکت ملی نفت ایران از کل صادرات نفت و میعانات گازی(معاف از تقسیم سود سهام دولت) وهمچنین سهم سه درصد( ۳درصد) مناطق نفتخیز، گازخیز و کمتر توسعهیافته موضوع ردیف درآمدی ۲۱۰۱۰۹ جدول شماره( ۵) این قانون اقدام نماید. مبالغ مذکور به صورت ماهانه واریز و از ماه یازدهم سال محاسبه و تسویه می شود.

گزارش هزینه کرد وجوه این بند هر سه ماه یکبار به کمیسیونهای برنامه و بودجه و محاسبات و انرژی مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور توسط وزارت نفت ارائه میگردد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied