شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 98/3/25+ تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 98/3/25+ تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 98/3/25+ تغییرات
قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 98/3/25+ تغییرات

 

درحال بروزرسانی....
 
 

قیمت جهانی طلا ؛امروز شنبه 98/3/25

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات جمعه با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۱۳۴۱ دلار و ۷۰ سنت رسید.به در حالی که انتشار آمارهای مثبت از خرده فروشی آمریکا تا حدود نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال را کاهش داده است، قیمت طلا روز جمعه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز گذشته با 0.05 درصد کاهش به 1341 دلار و 70 سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل جلسه دیروز و به دلیل احتمال کاهش حداقل دو نوبتی نرخ بهره در آمریکا حدود یک درصد افزایش یافته بود. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 0.06 درصد افزایش به 1344 دلار و 50 سنت رسید.

دانیل گالی، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «به دلیل بالا گرفتن نگرانی ها در مورد بروز رکود در اقتصاد جهانی، قیمت طلا در هفته های اخیر شاهد رشد بوده است. در عین حال، احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا موجب شده تا قیمت فلز زرد رشد کند.»

انتشار آمارهای قوی از بازار خرده فروشی آمریکا در ماه می نشان دهنده بالا رفتن هزینه کرد مصرف کنندگان است که می تواند نگرانی ها از کند شدن شدید رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال را کاهش دهد. به گفته گالی، انتشار این گزارش، موجب شده تا ضرورت کاهش فوری نرخ بهره کاهش یابد.

انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا در هفته های اخیر موجب افزایش احتمال کاهش نرخ بهره شده بود. سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا قرار است طی روزهای 18 و 19 ژوئن تشکیل جلسه دهند و سرمایه گذاران احتمال می دهند نرخ بهره تا پایان امسال حداقل دو نوبت کاهش یابد.

کاهش نرخ بهره علاوه بر کاهش ارزش دلار می تواند موجب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهای امنی نظیر بازار طلا شود.

****************

قیمت سکه در بازار تهران؛امروز شنبه 98/3/25

سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴میلیون و ۶۴۵ هزار تومان و طلای ۱۸عیار هم ۴۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است.امروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با افزایش قیمت نسبت به آخرین قیمت‌های روز قبل در قیمت 4میلیون و 645 هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم 4میلیون و 519 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی 2میلیون و 447هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و 519 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 999 هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت طلای 18عیار هم 424هزار و 600 تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1341.5 دلار معامله می‌شود.

صرافی‌های بانک‌ها هم‌اکنون قیمت دلار را برای فروش به مردم، 12هزار و 950تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 12هزار و 850تومان خریداری می‌کنند.

برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 14هزار و 850تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 14هزار و 750تومان است.

**************************

قیمت ارز مسافرتی؛امروز شنبه 98/3/25

شعب منتخب بانکی امروز قیمت ارز مسافرتی را بدون کارمزد ۱۴ هزار و ۸۱۳ تومان اعلام کرده‌اند.شعب منتخب بانک‌های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را به‌عهده دارند، روزانه بعد از دریافت قیمت ارز از سوی بانک مرکزی توزیع ارز به مسافران را آغاز می‌کنند.

قیمت فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از ساعت 11 صبح به شعب منتخب اعلام و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک‌های عامل آغاز می شود. گفتنی است، تجربه هفته‌های اخیر نشان داده که فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و روزانه این شعب به تعداد مشخصی از مسافران می‌توانند ارز بفروشند.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت 11 آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت 14 هزار و 813 تومان و 5 ریال می‌فروشند که با احتساب کارمزد 7 در هزار به رقمی حدود 14 هزار و 900 تومان می‌رسد. قیمت ارز مسافرتی نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است.

مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته شده را به شعب بانک‌های عامل ارائه کنند می‌توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر 500 یورو و برای سایر کشورها تا 1000 یورو خریداری کنند.

براساس سیاست بانک مرکزی که از روز 18 شهریورماه سال 97 آغاز شده، ارز پرداختی به مسافران یورو است و دلار به متقاضیان پرداخت نمی‌شود. طبق بخشنامه بانک مرکزی تأمین و پرداخت ارز مسافرتی (به‌صورت اسکناس) از طریق بانک‌های‌ ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان به نرخ بازار بلامانع است.

بر این اساس بانک‌ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌ شده و با تأمین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر، بلیط‌ مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصد - در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند - اقدام کنند.

همچنین لازم است مدارک مزبور به‌منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود و اخذ تعهد کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز صرفاً از یک منبع اعم از بانک و یا صرافی مجاز معتبر الزامی است.

*****************

قیمت دلار؛امروز شنبه 98/3/25

قیمت خرید دلار امروز در شعب ارزی بانک‌ها ۱۲هزار و ۵۷۶ تومان تعیین شد بعد از شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارزهای خانگی، بانک مرکزی از بانک‌ها خواست نسبت به خرید ارزهای مردمی فعال شوند.

برهمین‌اساس شعب ارزی بانک‌ها هر روز بعد از دریافت نرخ از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می‌کنند. دستور بانک مرکزی به بانک‌ها بعد از آن صادر شد که صرافی‌ها از خرید ارزهای مردمی خودداری و میدان را به دلال‌ها واگذار کرده بودند.

امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را 12 هزار و 576 تومان و 7 ریال، قیمت یورو را 14 هزار و 104 تومان و 3 ریال و قیمت پوند انگلیس را 15 هزار و 851 تومان و یک ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

قیمت دلار نسبت به روزهای کاری قبل کاهش چشم‌گیری داشته و دلار از کانال 14هزار تومانی به کانال قیمتی 13هزار تومان وارد شده بود و امروز بعد از چند روز افت‌وخیز وارد کانال 12هزار تومانی شده است. قیمت خرید یورو و پوند نیز نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است.توجه داشته باشید که قیمت‌های درج‌شده در این خبر برای دلار، یورو و پوند، قیمت خرید بانک از مردم است نه فروش!

*****************

قیمت روز ارزهای دولتی؛امروز شنبه 98/3/25

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۷ ارز مانند یورو و پوند نسبت به پنج‌شنبه کاهش و قیمت ۱۲ واحد پولی دیگر افزایش یافت. نرخ دلار و ۷ ارز دیگر نیز ثابت ماند. بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «شنبه بیست و پنجم خرداد ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز پنج شنبه ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۴۱۱ ریال کاهش نسبت به روز پنج شنبه ۵۲ هزار و ۸۷۵ ریال و هر یورو نیز با ۳۰۴ ریال کاهش ۴۷ هزار و ۱۲۵ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۳۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۴۲۷ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۱۹ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۰۵ ریال، روپیه هند ۶۰۲ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۲۶۲ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۹۴۰ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۶۸۹ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۳۶۶ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۲۳۹ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۲۶۳ ریال، راند آفریقای جنوبی دو هزار و ۸۳۷ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۱۱۹ ریال، روبل روسیه ۶۵۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۸ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۸۶۷ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۶۳۱ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۶۶۵ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۷۷ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۳۹۱ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۸۰ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار ۱۲ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۶۵ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۴ هزار و ۸۵۵ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۷۳ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۳۹۸ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۹۳۱ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۳۲۹ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۳۵ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۸ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۲۹۱ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۷۲۷ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار ۹۶۷ ریال ارزش‌گذاری شد.

*******************

مرور بازار در روز گذشته ( جمعه 24 خرداد )

دیروز بازار طلا و سکه تغییر جهت داد و قیمت‌ها رو به افزایش گذاشت. این در حالی است که بازار ارز از همان روند کاهشی خود تبعیت می‌کند.

 

دیروز قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش بیش از ۴۰۰۰ تومانی به ۴۰۹ هزار تومان رسید. در همین حال قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار دیروز با افزایش ۵۵ هزار تومانی به چهار میلیون و ۴۶۵ هزار تومان و سکه طرح قدیم با افزایش ۸۰ هزار تومانی به چهار میلیون و ۳۲۰ هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه بدون تغییر نسبت به دیروز دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه با افزایش ۲۰ هزار تومانی یک میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و سکه گرمی بدون تغییر قیمت ۹۹۰ هزار تومان است.

 

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی با کاهش ۱۲ دلاری به ۱۳۴۱ دلار رسیده است.

کاهش نرخ ارز

بانک‌ها دیروز قیمت ارز را نسبت به روز گذشته کاهش دادند؛ به طوری که قیمت خرید دلار در بانک‌ها با کاهش ۱۴۶ تومانی به ۱۲ هزار و ۳۸۲ تومان رسیده است. همچنین قیمت خرید یورو نسبت به روز گذشته با کاهش همراه شد و شعب ارزی بانک‌ها دیروز هر یورو را با کاهش ۲۰۳ تومانی ۱۴ هزار تومان می‌خریدند. هر پوند انگلیس نیز امروز در شعب ارزی بانک‌ها با کاهش ۲۲۵ تومانی به قیمت ۱۵ هزار و ۷۴۳ تومان خریداری می‌شود.

 

قیمت ارز مسافرتی در بانک‌ها همچنان از قیمت فروش آن در بازار بالاتر است؛ به طوری که قیمت فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها با کاهش ۲۰۷ تومانی ۱۴ هزار و ۷۱۰ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد به حدود ۱۵ هزار و ۵۰ تومان (۲۰۰ تومان کمتر از دیروز) می‌رسد.

اما صرافی‌های مجاز بانک مرکزی قیمت دلار را نسبت به روز گذشته ۵۰ تومان کاهش دادند؛ به طوری که قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان و قیمت فروش آن ۱۲ هزار و ۷۵۰ تومان بوده است.

این صرافی‌ها همچنین، دیروز هر یورو را به قیمت ۱۴ هزار و ۵۵۰ تومان می‌خرند و ۱۴ هزار و ۶۵۰ تومان می‌فروشند که این نرخ‌ها نیز نسبت به روز گذشته ۵۰ تومان کاهش داشته است./ایسنا

 

 

قیمت طلا و سکه و دلار امروز یکشنبه 98/3/19

عنوان قیمت انلاین ساعت و تاریخ 
شاخص بورس 227,333.0 ساعت 10:00// یکشنبه 98/3/19
انس طلا 1,340.58 ساعت 10:00//یکشنبه 98/3/19
مثقال طلا 17,870,000 ساعت 10:00//یکشنبه 98/3/19
طلا 18 عیار/ 750 4,130,000 ساعت 10:00// یکشنبه 98/3/19
سکه امامی 45,250,000 ساعت 10:00// یکشنبه 98/3/19
دلار 130,900 ساعت 10:00// یکشنبه 98/3/19
یورو 150,000 ساعت 10:00// یکشنبه 98/3/19
نفت برنت 63.29 ساعت 10:00// یکشنبه 98/3/19
بیت کوین 7805.2 ساعت 10:00//یکشنبه 98/3/19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied