شمانیوز
شما نیوز

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۳/۲۵

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات جمعه با ۰.۰۵ درصد کاهش به 1341 دلار و 70 سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۳/۲۵
در حالی که انتشار آمارهای مثبت از خرده فروشی آمریکا تا حدود نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال را کاهش داده است، قیمت طلا روز جمعه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز گذشته با 0.05 درصد کاهش به 1341 دلار و 70 سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل جلسه دیروز و به دلیل احتمال کاهش حداقل دو نوبتی نرخ بهره در آمریکا حدود یک درصد افزایش یافته بود. قیمت طلا ی آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 0.06 درصد افزایش به 1344 دلار و 50 سنت رسید.

دانیل گالی، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «به دلیل بالا گرفتن نگرانی ها در مورد بروز رکود در اقتصاد جهانی، قیمت طلا در هفته های اخیر شاهد رشد بوده است. در عین حال، احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا موجب شده تا قیمت فلز زرد رشد کند.»

انتشار آمارهای قوی از بازار خرده فروشی آمریکا در ماه می نشان دهنده بالا رفتن هزینه کرد مصرف کنندگان است که می تواند نگرانی ها از کند شدن شدید رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال را کاهش دهد. به گفته گالی، انتشار این گزارش، موجب شده تا ضرورت کاهش فوری نرخ بهره کاهش یابد.

انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا در هفته های اخیر موجب افزایش احتمال کاهش نرخ بهره شده بود. سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا قرار است طی روزهای 18 و 19 ژوئن تشکیل جلسه دهند و سرمایه گذاران احتمال می دهند نرخ بهره تا پایان امسال حداقل دو نوبت کاهش یابد.

کاهش نرخ بهره علاوه بر کاهش ارزش دلار می تواند موجب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهای امنی نظیر بازار طلا شود.

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied