شمانیوز
شما نیوز

معاون وزیر نفت در امور گاز:

درس آموزی از سیل با روش های مبتنی بر رویداد نگاری معکوس

در سیل اخیر که بخش زیادی از شبکه ها و خطوط لوله شرکت ملی گاز ایران را تحت تاثیر قرار داد، همکاران شرکت که در گیر محافظت از خطوط، تعمیر و بازیابی سیستم تأمین گاز کشور بودند، با اتفاقات و رویداد های ویژه و جدیدی برخورد کردند که می تواند در تحلیل شرایط و بهبود روش ها و استاندارد ها بسیار موثر باشد.

درس آموزی از سیل با روش های مبتنی بر رویداد نگاری معکوس

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظر تربتی، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب، اظهار داشت: برای تبدیل اندوخته ها و مشاهدات همکاران از سیل اخیر به دانش و رویه های جدید، نیاز به یک کار عملی و متولوژی مبتنی بر اصول نوآوری و فناوری است؛ در این رابطه شرکت ملی گاز ایران با دعوت از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها و کارکنانی که از نزدیک درگیر مدیریت سیل اخیر بوده اند، سعی بر آن دارد تا از توانمندی‌های برون‌سازمانی کمک گرفته و آن‌ها را با تجربیات و تخصصی که در داخل سازمان است ،تجمیع کند.

 

وی ادامه داد: بر همین اساس، مراحل اولیه تحقیقات تا تجاری‌سازی و ایجاد ارزش افزوده برای شرکت ملی گاز جزو فعالیت‌های این شرکت و در زنجیره‌ آن به حساب می‌آید.

 

مهندس منتظرتربتی با بیان این که این رویداد در واقع یک ارایه وارونه از طرح مساله و ارایه راه حل برای آن است، گفت: این رویداد، یک سرمایه‌گذاری مبتنی بر تقاضای نوآوری و فناوری است. به عبارت دیگر این یک رویداد مساله‌محور با هدف حل مسایل فنی شرکت ملی گاز ایران است.  

 

معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه افزود: بر خلاف رویدادهای مبتنی بر عرضه نوآوری که طی آن استارتاپ‌ها یا شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به ارایه فناوری و مدل کسب و کار خود در برابر متقاضیان و سرمایه‌گذاران می‌کنند، در Reverse Pitch شرکت ملی گاز ایران، این متقاضی است که مسایل، چالش‌ها و نیازهای فناورانه خود را ارایه و معرفی کرده و از مخاطبان می‌خواهد که پیشنهادهای نوآورانه خود برای حل چالش‌ها (اعم از ایده، طرح، محصول، خدمت، فناوری، مدل کسب و کار و...) را در مهلت مشخص شده برای سازمان ارسال کنند.

 

منتظرتربتی استفاده از ذهن‌های خلاق و آشنایی با رویکردهای جدید حل مساله را از دیگر محسنات این رویداد پژوهشی عنوان و تصریح کرد: با این رویداد، ما سعی در ارتقا و افزایش آگاهی سازمان خود نیز داریم و در تلاش هستیم بخش‌های مختلف شرکت ملی گاز را به استفاده از نوآوری‌های بیرون از سازمان ترغیب کنیم.

 

وی در پایان اظهار داشت: پس از ارزیابی کارشناسی و اولویت‌بندی، در صورتی‌که راهکارهای مناسب و اجرایی برای حل مسایل و مشکلات موجود ارایه شده باشد، امکان پیاده‌سازی و اجرای ایده‌های مطرح شده و انجام تست‌های میدانی در قالب پروژه‌های پژوهشی وجود دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied