شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز سه شنبه 98/3/28+ تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز سه شنبه 98/3/28+ تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز سه شنبه 98/3/28+ تغییرات

 

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز سه شنبه 98/3/28+ تغییرات

 

 

11الف

قیمت طلا، سکه و ارز در روز سه‌شنبه

امروز علیرغم اینکه قیمت طلا در بازار جهانی افزایشی بود، قیمت انواع سکه و طلا کاهش یافت و بازار ارز نیز روند کاهشی را در پیش گرفت.

امروز (۲۸ خرداد) در بازارهای جهانی، هر اونس طلا بیش از هفت دلار نسبت به دیروز افزایش یافته و به ۱۳۴۷ دلار و ۳۲ سنت رسیده است اما در بازار داخلی هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان داد و ستد می‌شود که کاهش ۱۲ هزار تومانی را نشان می‌دهد.

همچنین در زمان انتشار این خبر، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید چهار میلیون و ۶۴۰ هزار تومان است که نسبت به دیروز ۵,۰۰۰ تومان کاهش یافته است. سکه طرح قدیم نیز چهار میلیون و ۴۸۰ هزار تومان است که نسبت به دیروز ۷۰ هزار تومان ارزان شده است.

همچنین نیم‌سکه با کاهش ۵۰ هزار تومانی دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. ربع سکه نیز ۵۰ هزار تومان ارزان شده و یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

سکه گرمی هم با کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت، ۹۹۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

قیمت‌ها در بازار ارز هم کاهشی شد

در بازار ارز نیز قیمت‌ها کاهشی شد؛ به گونه‌ای که بانک‌ها بار دیگر قیمت دلار را که روز گذشته ۱۳ هزار و ۱۱۰ تومان بود، امروز به ۱۲ هزار و ۹۱۶ تومان کاهش دادند.

همچنین قیمت خرید یورو ۱۴ هزار و ۵۰۸ تومان اعلام شده که حدود ۲۰۰ تومان کاهش یافته است.

هر پوند انگلیس نیز امروز در شعب ارزی بانک‌ها به قیمت ۱۶ هزار و ۱۷۵ تومان خریداری شد.

در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی هم قیمت دلار نسبت به روز گذشته ۲۵۰ تومان کاهش یافت؛ به طوری که قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان و قیمت فروش آن ۱۳ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام شد.

این صرافی‌ها همچنین، امروز هر یورو را به قیمت ۱۵ هزار و ۵۰ تومان خریدند و ۱۵ هزار و ۱۵۰ تومان فروختند.

قیمت ارز مسافرتی هم در بانک‌ها همچنان از قیمت فروش آن در بازار بالاتر بود و با احتساب کارمزد در بانک‌ها حدود ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد.

 

11الف

قیمت سکه در بازار تهران؛ امروز سه شنبه 98/3/28

سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴میلیون و ۶۴۰ هزار تومان و طلای ۱۸عیار هم ۴۲۷ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

امروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با کاهش نسبت به آخرین قیمت‌های روز قبل در قیمت 4میلیون و 640 هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم 4میلیون و 519 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی 2میلیون و 467 هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و 618 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 999 هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت طلای 18عیار هم 427 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1346.5 دلار معامله می‌شود.

صرافی‌های بانک‌ها هم‌اکنون قیمت دلار را برای فروش به مردم، 13 هزار و 300 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 13 هزار و 200 تومان خریداری می‌کنند.

برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 15 هزار و 200 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 15 هزار و 100 تومان است.

11الف

قیمت طلا و سکه و دلار امروز سه شنبه 98/3/28

عنوان قیمت انلاین ساعت و تاریخ 
شاخص بورس 237,447.0 ساعت 12:00// سه شنبه 98/3/28
انس طلا 1,345.32 ساعت 12:00// سه شنبه 98/3/28
مثقال طلا 18,690,000 ساعت 12:00// سه شنبه 98/3/28
طلا 18 عیار/ 750 4,310,000 ساعت 12:00// سه شنبه 98/3/28
سکه امامی 46,890,000 ساعت 12:00// سه شنبه 98/3/28
دلار 133,030 ساعت 12:00// سه شنبه 98/3/28
یورو 152,000 ساعت 12:00// سه شنبه 98/3/28
نفت برنت 60.59 ساعت 12:00// سه شنبه 98/3/28
بیت کوین 9237.4 ساعت 12:00// سه شنبه 98/3/28

 

 

 

 

 

 

 

 

11الف

قیمت ارز مسافرتی؛ امروز سه شنبه 98/3/28

شعب منتخب بانک‌های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را به‌عهده دارند، روزانه بعد از دریافت قیمت ارز از سوی بانک مرکزی توزیع ارز به مسافران را آغاز می‌کنند.

قیمت فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از ساعت 11 صبح به شعب منتخب اعلام و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک‌های عامل آغاز می شود. گفتنی است، تجربه هفته‌های اخیر نشان داده که فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و روزانه این شعب به تعداد مشخصی از مسافران می‌توانند ارز بفروشند.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت 11 آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت 15 هزار و 237 تومان و 4 ریال می‌فروشند که با احتساب کارمزد 7 در هزار به رقمی حدود 15 هزار و 300 تومان می‌رسد. قیمت ارز مسافرتی نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است.

 مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته شده را به شعب بانک‌های عامل ارائه کنند می‌توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر 500 یورو و برای سایر کشورها تا 1000 یورو خریداری کنند.

براساس سیاست بانک مرکزی که از روز 18 شهریورماه سال 97 آغاز شده، ارز پرداختی به مسافران یورو است و دلار به متقاضیان پرداخت نمی‌شود. طبق بخشنامه بانک مرکزی تأمین و پرداخت ارز مسافرتی (به‌صورت اسکناس) از طریق بانک‌های‌ ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان به نرخ بازار بلامانع است.

بر این اساس بانک‌ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌ شده و با تأمین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر، بلیط‌ مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصد - در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند - اقدام کنند.

همچنین لازم است مدارک مزبور به‌منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود و اخذ تعهد کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز صرفاً از یک منبع اعم از بانک و یا صرافی مجاز معتبر الزامی است.

 

11الف

قیمت خرید دلار در بانک‌ها​؛ امروز سه شنبه 98/3/28

بعد از شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارزهای خانگی، بانک مرکزی از بانک‌ها خواست نسبت به خرید ارزهای مردمی فعال شوند.

برهمین‌اساس شعب ارزی بانک‌ها هر روز بعد از دریافت نرخ از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می‌کنند. دستور بانک مرکزی به بانک‌ها بعد از آن صادر شد که صرافی‌ها از خرید ارزهای مردمی خودداری و میدان را به دلال‌ها واگذار کرده بودند.

امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را 12 هزار و 916 تومان و 6 ریال، قیمت یورو را 14 هزار و 508 تومان و قیمت پوند انگلیس را 16 هزار و 175  تومان و 8 ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

قیمت دلار نسبت به روزهای کاری قبل کاهش چشم‌گیری داشته و دلار از کانال 14هزار تومانی به کانال قیمتی 13هزار تومان وارد شده بود و امروز بعد از چند روز افت‌وخیز وارد کانال 12هزار تومانی شد ولی دیروز 27 خردادماه بار دیگر دلار وارد کانال 13 هزاری شد. اما از امروز بار دیگر دلار 12 هزاری شد. قیمت خرید یورو و پوند نیز نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است.

** توجه داشته باشید که قیمت‌های درج‌شده در این خبر برای دلار، یورو و پوند، قیمت خرید بانک از مردم است نه فروش!

************************

قیمت جهانی طلا​؛ امروز سه شنبه 98/3/28

در حالی که در آستانه نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا ارزش دلار از بالاترین رقم های چند هفته اخیر فاصله گرفته است، قیمت طلا امروز اندکی افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1341 دلار و 91 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.2 درصد رشد داشت و به 1345 دلار و 80 سنت رسید.

هلن لائو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «احساس کلی حاکم بر بازار طلا مثبت است. این انتظار می رود که فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش دهد و همین احتمال موجب کاهش ارزش دلار و تقویت قیمت طلا شده است.»

روز سه شنبه شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی با 0.2 درصد کاهش مواجه شد و طلا را برای خریدارانی که از ارزهای غیر دلاری استفاده می کنند ارزان تر کرد. بخشی از تضعیف ارزش دلار به انتشار شاخص کسب و کار فدرال رزرو نیویورک مربوط می شد که نشان می داد این شاهد در ماه جاری میلادی به پایین ترین سطح در طی 2 سال و نیم گذشته رسیده است.

لائو افزود، در سطح فعلی، قیمت طلا ممکن است شاهد برخی نوسانات باشد، زیرا هنوز نظرات مختلفی در مورد کاهش نرخ بهره ابراز می شود و برخی سرمایه گذاران در آستانه تصمیم گیری بانک مرکزی آمریکا جانب احتیاط را در پیش گرفته اند.

نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا اواخر امروز آغاز خواهد شد و سرمایه گذاران انتظار دارند این بانک تا سال 2 نوبت کاهش 25 صدم درصدی نرخ بهره را به تصویب برساند.

این در حالی است که پیش بینی رسمی فدرال رزرو در ماه مارس حاکی از این بوده که اقدام بعدی سیاستگذاران افزایش نرخ بهره خواهد بود نه کاهش آن.

************************

قیمت روز ارزهای دولتی؛ امروز سه شنبه 98/3/28

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۷ ارز مانند یورو نسبت به روز دوشنبه افزایش و قیمت ۱۸ واحد پولی از جمله پوند کاهش یافت. همچنین نرخ دلار و ۱۱ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «سه‌شنبه بیست و هشتم خرداد ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز دوشنبه ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۳۰۳ ریال کاهش نسبت به روز دوشنبه ۵۲ هزار و ۶۰۵ ریال و هر یورو نیز با ۵۷ ریال افزایش ۴۷ هزار و ۱۷۹ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۱۱۰ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۴۳۴ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۱۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۱۸ ریال، روپیه هند ۶۰۲ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۱۲۴ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۸۸۳ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۷۶۷ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۳۶۲ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۳۳۴ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۲۸۳ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۳۹ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۱۴۸ ریال، روبل روسیه ۶۵۴ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۱۹ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۷۴۲ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۶۴۶ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۷۳۹ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۷۸ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۴۲۰ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۹۸ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار ۳۰ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۶۴ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۳ هزار و ۸۲۴ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۴۰ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۴۵۲ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۸۸۹ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۲۲۹ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۳۱ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۳۹۳ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۵۴۳ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار ۹۹۰ ریال ارزش‌گذاری شد.

************************

مرور بازار در روز گذشته ( دوشنبه 27خرداد )

 دیروز در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی با کاهش یک دلاری نسبت به دیروز به ۱۳۴۰ دلار رسیده است و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در ایران با کاهش ۹۰۰۰ تومانی ۴۳۶ هزار تومان قیمت خورد.

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در ساعت ۲۰ دیروز(یکشنبه) با کاهش ۱۳۵ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به چهار میلیون و ۶۴۵ هزار تومان رسیده و سکه طرح قدیم نیز بدون تغییر، چهار میلیون و ۵۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان (کاهش ۲۰ هزار تومانی)، ربع سکه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان (بدون تغییر) و سکه گرمی یک میلیون تومان (کاهش ۱۰ هزار تومانی) است.

ادامه افزایش قیمت ارز

امروز همچنین دلار به روند صعودی خود ادامه داد و صرافی‌های مجاز بانک مرکزی قیمت این ارز را بیش از ۳۰۰ تومان افزایش دادند.

بانک‌ها نیز دیروز قیمت ارز را نسبت به روز گذشته افزایش دادند؛ به طوری که قیمت خرید دلار در بانک‌ها که روز گذشته ۱۲ هزار و ۷۲۲ تومان بود، دیروز به ۱۳ هزار و ۱۱۰ تومان رسید. قیمت خرید یورو نیز نسبت به روز گذشته با افزایش همراه شد و شعب ارزی بانک‌ها دیروز هر یورو را ۱۴ هزار و ۷۱۰ تومان می‌خریدند که قیمت این ارز نیز حدود ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

هر پوند انگلیس نیز دیروز در شعب ارزی بانک‌ها به قیمت ۱۶ هزار و ۵۱۵ تومان خریداری می‌شد.

نرخ ارز مسافرتی

قیمت ارز مسافرتی در بانک‌ها همچنان از قیمت فروش آن در بازار بالاتر است؛ به طوری که قیمت فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها ۱۵ هزار و ۴۵۰ تومان (۴۶۵ تومان بیشتر از دیروز) اعلام شد که با احتساب کارمزد به حدود ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان (۵۰۰ تومان بیشتر از دیروز) می‌رسید.

نرخ ارز در صرافی‌های بانکی

اما صرافی‌های مجاز بانک مرکزی قیمت دلار را نسبت به روز گذشته ۳۰۰ تومان افزایش دادند؛ به طوری که قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان و قیمت فروش آن ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

این صرافی‌ها همچنین، دیروز هر یورو را به قیمت ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان (۳۰۰ تومان بیشتر از دیروز) می‌خریدند و ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان (۳۰۰ تومان بیشتر از دیروز) می‌فروختند که این نرخ‌ها نیز نسبت به هفته گذشته ۳۰۰ تومان افزایش داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied