شمانیوز
شما نیوز

آخرین قیمت طلا سه شنبه 28 خرداد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۳۴۱ دلار و ۹۱ سنت رسید.

آخرین قیمت طلا سه شنبه 28 خرداد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ، در حالی که در آستانه نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا ارزش دلار از بالاترین رقم های چند هفته اخیر فاصله گرفته است، قیمت طلا امروز اندکی افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1341 دلار و 91 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.2 درصد رشد داشت و به 1345 دلار و 80 سنت رسید.

هلن لائو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «احساس کلی حاکم بر بازار طلا مثبت است. این انتظار می رود که فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش دهد و همین احتمال موجب کاهش ارزش دلار و تقویت قیمت طلا شده است.»

روز سه شنبه شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی با 0.2 درصد کاهش مواجه شد و طلا را برای خریدارانی که از ارزهای غیر دلاری استفاده می کنند ارزان تر کرد. بخشی از تضعیف ارزش دلار به انتشار شاخص کسب و کار فدرال رزرو نیویورک مربوط می شد که نشان می داد این شاهد در ماه جاری میلادی به پایین ترین سطح در طی 2 سال و نیم گذشته رسیده است.

لائو افزود، در سطح فعلی، قیمت طلا ممکن است شاهد برخی نوسانات باشد، زیرا هنوز نظرات مختلفی در مورد کاهش نرخ بهره ابراز می شود و برخی سرمایه گذاران در آستانه تصمیم گیری بانک مرکزی آمریکا جانب احتیاط را در پیش گرفته اند.

نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا اواخر امروز آغاز خواهد شد و سرمایه گذاران انتظار دارند این بانک تا سال 2 نوبت کاهش 25 صدم درصدی نرخ بهره را به تصویب برساند.

این در حالی است که پیش بینی رسمی فدرال رزرو در ماه مارس حاکی از این بوده که اقدام بعدی سیاستگذاران افزایش نرخ بهره خواهد بود نه کاهش آن.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied