شمانیوز
شما نیوز

نیروگاه گازی خلیج فارس به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد

با حضور معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی نیروگاه گازی خلیج فارس روز سه شنبه به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد.

نیروگاه گازی خلیج فارس به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و  به نقل از سازمان تامین اجتماعی؛ در پی انتقال نیروگاه گازی خلیج فارس (شرکت تولید نیروی برق و مدیریت تولید برق خلیج فارس) که در قبل به ازای رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده بود؛ پس از بررسی و تشریفات نقل و انتقال امروز بطور رسمی سازمان تامین اجتماعی نسبت به تحویل مالکیت و مدیریت این نیروگاه اقدام کرد.

براساس ارزش گذاری روز، این نیروگاه افزون بر ۶۰ هزار میلیارد ریال ارزش دارد و همچنین این انتقال می تواند به وضعیت نقدینگی سازمان تامین اجتماعی بسیار کمک کند.

نیروگاه گازی خلیج فارس در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شرقی بندرعباس و ۱۱ کیلومتری میدان گازی سرخون، دارای ظرفیت تولید ۹۹۰ مگاوات است.

این نیروگاه شامل ۶ واحد گازی ۱۶۵ مگاواتی در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار ساخته شده که ۳۵ درصد برق استان هرمزگان را تامین و هر سال حدود ۵ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید می کند.

استان هرمزگان دارای ۷ نیروگاه شامل نیروگاه هرمزگان، گنو، منطقه ویژه، کیش، قشم، لاوان و خلیج فارس (قلعه قاضی) با ظرفیت تولید سه هزار مگاوات درماه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied