شمانیوز
شما نیوز

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با فعالان اقتصادی سردشت :

کشورهای منطقه پایگاه صادراتی ما بشوند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم تشکیل شرکت های مدیریت صادرات در منطقه سردشت و پیرانشهر، گفت: هدف دولت فعال شدن مرزهای صادراتی، ایجاد درآمد برای مردم و تامین نیازهای کشور است.

کشورهای منطقه پایگاه صادراتی ما بشوند

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از شاتا، رضا رحمانی در دیدار با فعالان اقتصادی در پایانه مرزی کیله در شهرستان سردشت، تصریح کرد: جلسه ای امروز صبح با رییس جمهور داشتیم که ایشان سلام خود را به مردم خونگرم و مرزنشینان غیور سردشت و پیرانشهر رساندند و بر جمع بندی مسایل این خطه برای پیگیری نهایی تاکید کردند.

 

وی با تاکید بر پیگیری مصوبات این سفر با همیاری نمایندگان مردم این منطقه در مجلس و مسئولین استانی، افزود: روش و قاعده بنده نیز جمع بندی مسایل مطروحه در سفرها و پیگیری آنها است.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری اینکه کیله جزو مهمترین موارد مذاکرات ما با عراقی ها بوده است، گفت: با عراقی ها در زمینه گذرگاه ها و مناطق مرزی رسمی و غیر رسمی و ایجاد شهرکهای صنعتی مشترک به توافقاتی رسیدیم و در آن مذاکرات روی اینکه کیله تبدیل به مرز رسمی بشود، مذاکرات و بحث ها و تبادل نظر زیادی شد.

 

با تبدیل کیله به مرز رسمی موافقت شده است

 

رحمانی با اعلام اینکه با تبدیل کیله به مرز رسمی موافقت شده است، بیان کرد: فقط باید روال و سیر قانونی و اجرایی آن انجام شود که با پیگیری در سریعترین زمان به نتیجه برسد.

 

موقعیت استثنایی تجارت در منطقه

 

وی با اشاره به اینکه حل بعضی مسایل در حوزه توسعه شهرستان، خارج از وزارت صمت است، گفت: برخی مسایل مانند معدن و صنعت و تجارت در حوزه ما است و تجارت موقعیت استثنایی در این منطقه و در این زمان دارد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه اگر منطقه با وجود این پتانسیلها شکوفا نشود ما خود مقصریم، اضافه کرد: ستاد و قرارگاهی اینجا تشکیل شود تا مسایل و مشکلات را جمع بندی کنند تا مورد پیگیری کارشناسی قرار بگیرند.

 

رحمانی با اعلام اینکه درصد رشد صادرات سال گذشته خوب بوده است، گفت: با این وجود پتانسیل بیشتری برای افزایش این شاخص داریم و در حوزه تولیدات صنعتی فرصت خوبی برای صادرات فراهم شده است.

 

لزوم تشکیل شرکت های مدیریت صادرات در منطقه

 

وی با تاکید بر لزوم تشکیل شرکتهای مدیریت صادرات در منطقه بیان کرد: شرایط تحمیلی کنونی فرصت خوبی هم برای صادرات و هم برای واردات است که باید از این شرایط به عنوان فرصت استفاده کرد.

 

هدف دولت فعال شدن مرزهای صادراتی، ایجاد درآمد برای مردم و تامین نیازهای کشور است

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مصوبه دولت در خصوص واردات و صادرات کالاها در پایانه های مرزی گفت: دولت با این مصوبه درصدد فعال شدن مرز و ایجاد درآمد برای مردم و تامین نیازهای کشور بوده است.

 

رحمانی با اعلام اینکه هر کجا نیاز باشد مصوبات را پیگیری و اصلاح خواهیم کرد، افزود: باید مسئولین باید تا جایی که می توانند برای مردم تسهیل درست کنند و نیت دولت هم همین است.

 

وی نیروی انسانی را از مهمترین سرمایه های منطقه دانست و گفت: باید موانع سر راه کنار گذاشته شود و در جهت رفع نیازهای کشور بکوشیم.

 

کشورهای منطقه پایگاه صادراتی ما بشوند

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کشورهای منطقه پایگاه صادراتی ما می توانند باشد، بیان کرد: روابط ما با کشورهای همسایه در حال گسترش است و سرمایه گذاری ها دارد افزایش می یابد و فعلا برای ایجاد دو شهرک مشترک صنعتی مشترک با عراقیها تفاهم کردیم.

 

استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸ و تسهیلات روستایی در مناطق مرزی

 

رحمانی از بانک ها خواست برای ارایه سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی بکوشند و ادامه داد: سهمیه تبصره 18 باید استفاده شود و ظرفیت تسهیلات روستایی برای سرمایه در گردش مناطق زیر ده هزار نفر مورد استفاده قرار بگیرد.

 

تشکل های صادراتی باید در مناطق مرزی شکل بگیرد

 

وی صندوق های حمایتی وزارتخانه را یک ظرفیت خوب برای ارایه کمک های حمایتی به صنعت و معدن منطقه دانست و افزود: تشکل های صادراتی باید در این منطقه مرزی شکل بگیرد و انجمن ها پای کار بیاییند و برای کار سالم در کشور هیچ محدودیی نداریم.

 

وزیر صنعت معدن و تجارت در پایان گفت: برای شهرک صنعتی شهرستان و تامین زیرساختهای آن، اعتبارات در نظر گرفته می شود تا به توسعه این شهرک کمک شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied