شمانیوز
شما نیوز

در جمع کارآفرینان و تولیدکنندگان عسلویه؛

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ازسرمایه گذاری 451 هزار میلیارد ریالی در صنایع بوشهر خبر داد

حسین مهری از سرمایه گذاری 451 هزار میلیارد ریالی در صنایع کلیدی استان بوشهر و عسلویه خبر داد و افزود:از این رقم 315 هزار میلیارد ریال مربوط به تسهیلات بانک صنعت و معدن است که با این میزان تسهیلات برای 3300 نفر اشتغال ایجاد می شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ازسرمایه گذاری 451 هزار میلیارد ریالی در صنایع بوشهر خبر داد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، حسین مهری مدیرعامل و رییس هیأت مدیره این بانک امروز شنبه (یکم تیرماه) به همراه جمعی از مدیران ارشد از طرح های تولیدی استان بوشهر و عسلویه بازدید کرد و در جریان آخرین مراحل ساخت و روند فعالیت این شرکت ها قرار گرفت.

 

مهری در جریان این بازدید بر لزوم شتاب در روند ساخت این واحدهای تولیدی و نیز رفع برخی مشکلات و موانع پیش روی صنایع این استان تاکید کرد و افزود: شهرهای استان بوشهر مخصوصاً عسلویه از مهمترین پایگاه های اقتصادی کشور و یکی از بزرگترین مناطق تولید انرژی جهان در جنوبی ترین نقطه ایران است که در شرایط حاضر حفظ و صیانت از صنایع و کارخانجات مستقر در آن اهمیتی دوچندان یافته است. 

 

وی اظهار داشت: صنعت پتروشیمی ما از گاز تولید شده در کارخانجات این منطقه ویژه به عنوان یک مزیت اقتصادی بهره می برد به همین دلیل منطقه پارس به مثابه پایگاهی برای توسعه صنعت پتروشیمی مطرح است و صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از منابع تأمین نیازهای بسیاری از صنایع داخلی و از نظر صدور فرآورده ها، ارز آوری و اشتغال زایی برای کشور از جایگاه ویژه برخوردار است.

 

مدیرعامل بانک صنعت و معدن عنوان داشت: این بانک در راستای پیشبرد اهداف کلان اقتصادی و توسعه ای تعداد 18 طرح با اشتغال 1200 نفر را در این استان به بهره برداری رسانده است و تعداد 12 طرح دیگر با اشتغالزایی 2100 نفر را نیز در دست انجام دارد و در مجموع برای این 30 طرح، معادل 351 هزار میلیارد ریال تسهیلات مصوب شده که عمده آن در صنایع عسلویه به صورت ارزی بوده و بخشی از آن نیز پرداخت شده است.

 

سکینه الماسی نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی که در این بازدید حضور داشت، ضمن تشکر از اقدامات سازنده بانک صنعت و معدن گفت: تکمیل پروژه‌های پتروشیمی، زمینه اشتغال زایی و تولید در منطقه را فراهم می‌کند.

 

وی تصریح کرد: بانک صنعت و معدن برای سه سال متوالی در طرح رونق تولید رتبه نخست استان را در بین دیگر بانک ها کسب کرده است که نمایانگر عملکرد قابل قبول این بانک در حمایت از صنایع استان می باشد.

 

وی افزود: این بانک می‌تواند برای برطرف کردن مشکلات پتروشیمی‌ها که در حال حاضر شرایط ویژه ای را تجربه می کنند، کمک کند.

 

رییس هیأت مدیره بانک در این سفر از طرح های اهتمام جم، صدف عسلویه، پتروشیمی هنگام، حمل و نقل و کشتی سازی گروه 2718(دیر)، کربنات کلسیم اکباتان، تعاونی آبزیان رسول، مرجان نور، جی لیان جی، پلی استر آریان بوشهر، صنعت پلاست، پارس لیان و نوین چاپ آریانا بازدید می کند.

 

این طرح ها عمدتاً از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر بوده است که 90 درصد آن به انجام رسیده و مابقی نیز در دست انجام می باشد. 

 

اخبار تکمیلی در خصوص این بازدیدها و دیدار با صنعتگران، کارکنان شعب و مسؤلان استانی متعاقباً اعلام می گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied