شمانیوز
شما نیوز

خدابخش خبر داد؛

تدوین و تصویب دستورالعمل فروش تعهدی

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار، از تدوین دستورالعمل فروش تعهدی و تصویب آن در هیات مدیره سازمان بورس خبر داد.

تدوین و تصویب دستورالعمل فروش تعهدی

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، محسن خدابخش اظهار داشت: بحث فروش تعهدی که در کمیته فقهی سازمان بورس با مکانیزم عقد وکالت طراحی شده ، اخیرا  تحت عنوان فروش تعهدی مورد تایید قرار گرفته است.

 

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: دستورالعمل فروش تعهدی در مراحل نهایی است و تا زمانی که به سرانجام می رسد، سرمایه گذاران می توانند از ابزارهای دیگری مانند آتی سبدها، استفاده و خود را در مقابل ریسک ایمن کنند.

 

وی با بیان اینکه یکی از الزامات موفقیت ابزارهای مالی کلاسیک نیازهای فنی و نرم افزاری است، افزود: سازمان در حال ایجاد تدارکات فنی در این زمینه است تا بتواند هرچه زودتر فروش تعهدی را در بازار سرمایه راه اندازی کند.

 

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: قرارداد فروش تعهدی، امکان سودآوری مناسب از فرصت‌های بازار را فراهم و به عنوان ابزار پوشش به فعالان بازار سرمایه کمک خواهد کرد.  

 

خدابخش در پاسخ به این سوال که هم اکنون به جز ابزارفروش تعهدی چه ابزار مالی دیگری در دست طراحی است، گفت: در حال حاضر تمرکز اصلی روی بحث فروش تعهدی خواهد بود؛ اما هر زمان بورس ها ابزارهای جدید و هیبرید را برای طرح در کمیته فقهی پیشنهاد دهند پس از تدوین دستور العمل و تصویب در هیات مدیره به تناسب اعلام خواهیم کرد.

 

وی افزود: هم اکنون بازار سرمایه هم اختیار معاملات و هم قراردادهای آتی تک سهم وقراردهای آتی که روی کالاهای فیزیکی مانند زعفران تعریف شده و هم قراردادهای آتی سبد سهام را دارد، بنابراین با لحاظ کردن مشتقات ، با فروش تعهدی این سبد کامل خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied