شمانیوز
شما نیوز

تاثیر مثبت بازار متشکل ارزی بر کاهش نرخ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس 'گفت: بازار متشکل ارزی با کشف واقعی قیمت ها موجب کاهش نرخ ارز می شود.

تاثیر مثبت بازار متشکل ارزی بر کاهش نرخ

به گزارش خبرنگار شمانیوز   و به نقل از مهر؛ رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با درخواست راه اندازی بازار متشکل ارزی، گفت: این بازار در واقع یک محل عمده فروشی نقدی اسکناس در تهران است که بستر معاملات رو در رو در آن وجود دارد و کاملاً شفاف بوده و تأمین نیاز ارزی برای معاملات صرافی ها صورت می‌گیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش آفرینی دلالان در دوبی، سلیمانیه و هرات و تاثیر آن در بازار ارزی ایران، افزود: با تشکیل بازار متشکل ارزی نرخ گذاری از دوبی به تهران منتقل می شود، البته فرآیند این انتقال به مرور زمان رخ داده و یک شبه انجام نمی شود و امکانپذیر نیست.

 

ایجاد بازار متشکل ارزی از نوسان و التهاب در بازار می‌کاهد

وی ادامه داد: تشکیل بازار متشکل ارزی می‌تواند مزایای زیادی برای اقتصاد داشته باشد و سبب قانون مندتر شدن بازار شود تا از ایجاد عرضه و تقاضای غیر واقعی جلوگیری کند، چراکه اگر در عرضه و تقاضا تعادل ایجاد نشود مشکلات کنونی اقتصاد کشور رفع نمی شود.

زارع با بیان اینکه با ایجاد بازار متشکل ارزی از نوسان و التهاب در بازار کاسته می شود، تاکید کرد: تمامی فعالان بازار متشکل ارزی، بانک‌ها و صرافی‌های مجاز بانک مرکزی هستند و این بانک بر فعالیت آنها نظارت داشته و دیگر صرافی یا بانکی نمی‌تواند ارز خود را با قیمت بالایی برای فروش بگذارد و التهاب در بازار ایجاد کند.

 

بازار متشکل ارزی با کشف واقعی قیمت ها موجب کاهش نرخ ارز می شود

وی معتقد است که بازار متشکل ارزی با کشف واقعی قیمت ها می‌تواند موجب کاهش نرخ ارز در بازار شود و پس از طی یک دوره ثبات نسبی در بازار ارز ایجاد کند تا فعالان اقتصادی بتوانند از این شرایط با ثبات برای توسعه فعالیت های خود استفاده کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بازار متشکل ارزی می‌تواند خریدوفروش ارز در بازار غیررسمی را محدود کند، تصریح کرد: بانک مرکزی باید شرایط راه اندازی و فعالیت این بازار را هرچه سریعتر فراهم کند تا دامنه فعالیت های غیررسمی ارز محدودتر شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied