شمانیوز
شما نیوز

قراردادهای نمایشگاه ساخت داخل مشوق‌های مالی می‌گیرند

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: قراردادهایی که در نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید بین واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان به امضا برسند، از حمایت مالی این صندوق بهره‌مند می‌شوند.

قراردادهای نمایشگاه ساخت داخل مشوق‌های مالی می‌گیرند

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو): علی وحدت ‌تصریح کرد: اعطای سرمایه در گردش با نرخ ترجیحی برای کمک به تأمین کسری نقدینگی شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان طرف عرضه، و ارایه تسهیلات لیزینگ به واحدهای صنعتی دو ابزار مهم صندوق برای تامین مالی این قراردادها است.

در تسهیلات لیزینگ، اگر واحدهای صنعتی به عنوان مشتری ۳۰ درصد مبلغ قرارداد خرید محصولات دانش‌بنیان را نقداً پرداخت ‌کنند، صندوق نوآوری و شکوفایی ۷۰ درصد مابقی را به شرکت‌‌های دانش‌بنیان به عنوان فروشنده می‌پردازد و این مبلغ را در قالب تسهیلات ۲ ساله با کارمزد ۹ درصد از خریدار دریافت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نخستین نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید می‌تواند زمینه مناسبی برای همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و بنگاه‌های صنعتی فراهم سازد، خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه گامی جدی در به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری، محصولات و خدمات دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف صنعت و فناوری است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، ساخت داخل قطعات مورد نیاز واحدهای صنعتی کشور را تلاشی مهم در راستای رونق تولید برشمرد و افزود: معرفی نیازهای واحدهای صنعتی حاضر در این نمایشگاه به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور،‌ ‌زمینه رفع نیازها و غلبه بر چالش‌های صنعتی کشور را فراهم می‌سازد.

نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید نمایشگاه قرار است از ۲۷ تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۸ در محل دایمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied