شمانیوز
شما نیوز

دکتر اکبری ارائه داد:

گزارش اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران طی سال ۱۳۹۷ در مجمع عمومی سالانه

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در مجمع عمومی سالانه بانک که امروز در ستاد مرکزی بانک برگزار شد، عملکرد، اقدامات و دستاوردهای سال ۱۳۹۷ بانک را تشریح کرد.

گزارش اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران طی سال ۱۳۹۷ در مجمع عمومی سالانه

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، دکتر مرتضی اکبری ضمن خیر مقدم به نمایندگان صاحبان سهام، حسابرسان و حاضرین در جلسه مجمع عمومی سالانه بانک بیان داشت: برای سومین سال متوالی است که بانک قرض الحسنه مهر ایران به همت اعضای هیات مدیره، مدیران و کارکنان خود، به عنوان نخستین بانک در شبکه بانکی کشور مجامع عمومی خود را برگزار می کند.

 

وی ادامه داد: باوجود شرایط دشوار اقتصادی در دو سال اخیر، منابع بانک طی سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ به ترتیب به میزان ۸۲ و ۵۵ درصد رشد داشته است.

 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران در دوره ۱۱ ساله، موفق به جذب شش میلیون و ۷۳۶ هزار سپرده گذار شده است که سهم آن دردو سال اخیر دو میلیون و ۱۶۲ هزار نفر، معادل ۳۲ درصد است.

 

دکتر اکبری با تاکید براینکه در مدت ۱۰ سال فعالیت بانک قرض الحسنه مهر ایران به بیش از چهار میلیون و ۴۷۴ هزار نفر تسهیلات قر ضالحسنه پرداخت شده است، تصریح کرد: حدود یک میلیون و ۹۸۲ هزار فقره از این تسهیلات یعنی معادل ۴۴ درصد از کل تسهیلات اعطایی ۱۱ ساله در دو سال اخیر پرداخت شده است و بالغ بر یک میلیون و ۲۳۰ هزار فقره آن مربوط به سال ۱۳۹۷ می باشد.

 

وی اظهار داشت: بانک قرض الحسنه مهرایران در تاریخ ۱۹ دی ماه ۱۳۹۷ مجوز فعالیت دائمی خود را از بانک مرکزی جمهوری اسامی ایران اخذ و پس از آن نیز مجوز مکتوب فعالیت ۵۳۰ شعبه در سراسر کشور را دریافت کرد.

 

دکتراکبری با تاکید بر تغییر رویکرد اعطای تسهیلات قرض الحسنه از حوزه معیشت به حوزه های اشتغال و کارآفرینی و حمایت از کالا و خدمات ایران، تصریح کرد: در سال گذشته، بانک برنامه ریزی منسجمی را برای تغییر رویکرد اعطای تسهیلات از حوزه معیشت به حوزه های اشتغال و کارآفرینی و حمایت از کالا و خدمات ایرانی انجام داده است.

 

وی ادامه داد: این اقدامات مورد توجه نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد برکت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی و... از یک سو و همچنین مراکز تولیدی، صنایع خدماتی و بیمه، قرار گرفته است.

 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران با تاکید براینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه اشتغال، کارآفرینی و کارگشایی با چند نهاد همکاری داشته است، گفت: همکاری با بنیاد برکت برای اشتغال روستائیان در ۱۰ استان محروم کشور با پیش بینی ایجاد ۲۰ هزار شغل، همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) برای اشتغال و کارگشایی برای بیش از ۱۱۶ هزار و ۳۶۱ نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد از جمله تسهیلات اعطایی بانک در این حوزه است.

 

وی ادامه داد: همکاری با معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در راستای پرداخت تسهیلات اشتغال و کارگشایی به ۳۳ هزار زن سرپرست خانوار وهمکاری با سازمان بهزیستی کشور برای اشتغال حدود ۱۰ هزارنفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد نیز از دیگر اقدامات بانک در این حوزه بوده است.

 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با تاکید براینکه در زمینه حمایت از کالا و خدمات ایرانی نیز اقداماتی انجام شده است، گفت: انعقاد تفاهمنامه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با شرکت های تولید کننده فرش دستباف ایرانی، شرکت نیرو محرکه و شرکت ملی پست، مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران(مگفا) و مراکز تولیدی مستقر در استان های غیر از پایتخت فعالیتهای بانک در حوزه حمایت از کالای ایرانی را شامل می شود.

 

وی با تاکید براینکه بانک در سال های اخیر، سیاست انطباق سبد محصولات خود با سلیقه مشتریان دنبال کرده است، گفت: مهمترین طرح های تسهیلاتی بانک شامل اندوخته خانواده مهر ایران، اندوخته بانوان مهر ایران، مهر آتیه نوین، ۲ در یک و همیاران مهر است که باهدف پاسخگویی به نیازهای اقشار مختلف مردم اجرا شده است.

 

دکتر اکبری در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز بیان داشت: احداث مدرسه و خانه بهداشت روستایی و همچنین پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه، مشارکت در ساخت بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابه بیماران اعصاب و روان، اعطای وام های سبز قر ض الحسنه برای حمایت از محیط زیست وایجاد باشگاه خیرین با هدف هدایت نقدینگی خیرین برای رفع نیازهای جامعه از جمله این طرحهاست.

 

وی تصریح کرد: مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و حمایت از اشتغال آنها با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و توزیع اقلام و وسایل آموزشی و بهداشتی در مناطق محروم کشور از دیگر طرح ها در زمینه مسئولیت اجتماعی است.

 

بر اساس این گزارش، افزایش ۵۵ درصدی منابع قرض الحسنه بانک، افزایش ۶۴ درصدی تسهیلات عطایی نسبت به مدت مشابه، پرداخت بیش از یک میلیون و ۲۳۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه و افزایش تعداد مشتریان به بیش از ۶ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر از دستاوردهای سال ۱۳۹۷ بانک قرض الحسنه مهرایران اعلام شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied