شمانیوز
شما نیوز

نشست مسئولان ایکس‌ری گمرکات اجرایی کشور

نشست مسئولان ایکس‌ری گمرکات اجرایی کشور با حضور مدیرکل توسعه و تجهیز و سایر مسئولان ذی‌ربط در محل ستاد مرکزی گمرک ایران برگزار شد.

نشست مسئولان ایکس‌ری گمرکات اجرایی کشور

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، خانم رسته مدیرکل توسعه و تجهیز گمرک ایران ضمن خوش‌‌آمدگویی به همکاران، از تلاش‌ها و همکاری آنها در استفاده از دستگاه‌های ایکس‌ری که به طور قطع کمک شایانی در راستای کنترل و بازرسی دقیق محموله‌ها دارد، تقدیر و تشکر کرد و جبران خدمات آنها را از برنامه‌های گمرک ایران برشمرد.

 

وی افزود: مسئولان و اپراتورهای دستگاه‌های ایکس‌ری از همکاران توانمند گمرکات اجرایی هستند که باید از نظرات و پیشنهادات آنها جهت ارتقای اهداف سازمانی استفاده کرد.

 

عملکرد دستگاه‌های ایکس‌ری کامیونی بهبود می‌یابد

 

براساس این گزارش معاون تجهیز اداره کل توسعه و تجهیز نیز در این نشست از تصمیم جدی گمرک ایران برای رفع مشکلات و بهبود عملکرد سایت‌های ایکس‌ری در گمرکات کشور با توجه به تغییرات صورت گرفته بر روی سیستم‌ها خبر داد.

 

سیامک نعمتی گفت: برقراری دوره‌های آموزشی آنالیز تصاویر اسکن شده، تجدیدنظر در شرح وظایف مسئولان و اپراتورهای ایکس‌ری، استفاده بیشتر از سگ‌های موادیاب در کنار دستگاه‌های ایکس‌ری و تلاش برای تأمین نیازمندی‌های کارکنان واحد ایکس‌ری ازجمله برنامه‌هایی است که با همکاری گمرکات سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

 

وی همچنین از دستور رئیس کل گمرک ایران در مورد تشکیل کمیته سلکتیویتی برای ارزیابی و بررسی موضوعات مرتبط با دستگاه‌های ایکس‌ری و کشفیات آن خبر داد و از مسئولان واحد ایکس‌ری گمرکات اجرایی خواست تا درخصوص شگردهای جدید جاسازی مواد مخدر دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند.

 

نعمتی تأکید کرد: در برخی موارد لازم است علاوه بر کنترل و بازرسی محموله‌ها از طریق دستگاه‌های ایکس‌ری کامیونی، کالاهای مشکوک به جاسازی مواد مخدر به طور فیزیکی نیز مورد بررسی قرار گیرند. به‌عنوان مثال قاچاقچیان به طرز ماهرانه‌ای در داخل محموله‌های موزاییک و سنگ‌های بزرگ ساختمانی نسبت به جاسازی مواد مخدر اقدام می‌کنند. بنابراین مسئولان و اپراتورهای دستگاه‌های ایکس‌ری باید ضمن شرکت در دوره‌های آموزشی تخصصی، بر میزان دقت و هوشیاری خود بیفزایند و از تمامی امکانات موجود برای انجام کشف استفاده کنند.

 

براساس این گزارش در این جلسه همچنین مسئولان سایت‌های ایکس‌ری گمرکات اجرایی مسائل و مشکلات خود را مطرح و پیشنهادهایی ارائه کردند.

 

شایان ذکر است که در حال حاضر 15 دستگاه ایکس‌ری کامیونی در گمرکات مهم و پرتردد کشور فعال است و طبق توافق‌ها و مذاکره‌های انجام شده و حدود 10 دستگاه کامیونی و خودرویی دیگر نیز از طریق سازندگان داخلی به این تعداد اضافه خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied