شمانیوز
شما نیوز

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران اعلام کرد

بهره‌برداری آزمایشی از پلمپ هوشمند در 4 گمرک ترانزیتی کشور

با نصب تجهیزات آنتن‌های RFID (ردیابی کالا از طریق امواج رادیویی) در گمرکات چابهار، لطف‌آباد، سرخس، دوغارون و بازرگان، بهره‌برداری از پلمپ هوشمند به صورت آزمایشی کلید خورد.

بهره‌برداری آزمایشی از پلمپ هوشمند در 4 گمرک ترانزیتی کشور

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، مدیرکل دفتر اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: تراشه RFID نصب شده برای پلمپ‌های هوشمند این امکان را فراهم می‌کند که اطلاعات اظهارنامه به پلمپ متصل شده و با توجه به کد QR منصوبه بر روی آن قرار گرفته شده، احتمال تخلف و جعل کاهش می‌یابد. به این ترتیب پلمپ‌های هوشمند الکترونیکی از طریق سیستم RFID قابل ردیابی خواهد بود.

 

هایده باقری‌پور نصب تجهیزات آنتن‌های RFID در برخی از گلوگاه‌های بین راهی به منظور استفاده بر خط نیروی انتظامی از اطلاعات پلمپ‌های هوشمند را از دیگر برنامه‌های گمرک در سال‌جاری عنوان کرد و افزود: ارتقا و بهبود مدیریت ریسک هوشمند و پویا نیز از برنامه‌های گمرک در سال 97 است که برای اجرای آن شاخص‌های لازم احصا شده و مباحثی همچون ریسک‌های اجتماعی و مالی در آن قابل رصد شدن است.

 

همچنین بر این اساس آن می‌توان تسهیلات لازم را برای فعالان مجاز اقتصادی (AEO) و شرکت‌های تولیدی فراهم نمود.

 

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک، استقرار گمرک موبایل، برنامه فعالان مجاز اقتصادی (AEO)، پیاده‌سازی حسابرسی پس از ترخیص (PCA) از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار گمرک در چارچوب گمرک هوشمند اعلام کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی