شمانیوز
شما نیوز

برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بانک کارآفرین

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام بانک کارآفرین برگزار شد.

برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بانک کارآفرین

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، مجمع عمومی عادی سالانه این بانک، روز یکشنبه سی‌ام تیر و با حضور صاحبان بیش از 63 درصد سهام، در سالن همایش‌های خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش در مجمع عمومی عادی سالانه بانک کارآفرین به اتفاق آراء، مبلغ 14/5 ریال به عنوان سود خالص قابل تقسیم به هر سهم تصویب شد.

 

لازم به ذکر است که در این مجمع مقرر شد به منظور ارتقای نسبت‌های عملیاتی بانک و با عنایت به الزامات بانک مرکزی در خصوص افزایش سرمایه، مبلغ 930 میلیارد ریال از محل سود سال جاری انتقالی به حساب سایر اندوخته‌ها و همچنین مانده سود انباشته تا مبلغ 1500 میلیارد ریال برای تامین منابع افزایش سرمایه بانک در نظر گرفته شود، و تمهیدات و تشریفات قانونی انجام افزایش سرمایه صورت پذیرد. به همین منظور و با عنایت به الزامات قانونی تجارت مقرر گردید 10 درصد سود سال جاری تقسیم گردد.

 

در این مجمع که به ریاست دکتر محمدرضا فرزین رییس هیات مدیره بانک کارآفرین تشکیل شده بود، حمید تهرانفر مدیرعامل این بانک گزارش عملکرد سال 1397 را ارائه کرد و گفت: در سال گذشته علیرغم تمامی مشکلات موجود ناشی از تحریم‌ها و آثار مترتب آن بر اقتصاد کشور، مدیریت اجرایی بانک توانست با حمایت‌های هیئت مدیره و دیگر همکاران متخصص بر تمامی مشکلات فائق آید.

 

حمید تهرانفر مدیرعامل بانک کارآفرین با اشاره به کارنامه موفق این بانک در سال گذشته گفت: در آستانه بیستمین سالگرد تأسیس بانک کارآفرین به عنوان یکی از پرافتخارترین و پیشتازترین بانک‌های خصوصی کشور قرار داریم. سنگ بنای این بانک با تفکر خلاقانه، مبتکرانه و بدیع و توسط افرادی توانمند، کاردان و خوش‌فکر بنا نهاده شد. سیاست‌گذاران و مدیران ارشد، به همراه کارکنان متعهد و متخصص این بانک همچنان بر روش و اصول اخلاقی خود مبنی بر ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان و منتفع کردن کلیه ذینفعان و از جمله سهامداران محترم، تمام مساعی و تلاش خود را به کار می‌برند و همچنان در مسیر پیشرفت و موفقیت گام‌های بلند و استواری برمی‌دارند.

 

وی با اشاره به موفقیت‌های بانک کارآفرین در سال گذشته اظهار داشت: کسب تندیس بلورین نهمین جایزه ملی مدیریت مالی، کسب رتبه دهم از لحاظ شاخص بازدهی فروش بر اساس رتبه‌بندی صد شرکت برتر IMI-100 و همچنین کسب تندیس نقره‌ای نخستین دوره جایزه ملی حسابرسی داخلی در چهارمین کنگره سالانه انجمن حسابرسان داخلی ایران، از جمله دستاوردهای بانک کارآفرین در سال گذشته بود که با همت جمعی کارکنان، به افتخارات و موفقیت‌های قبلی افزوده شد.

 

تهرانفر تمامی دستاوردها و موفقیت‌های بانک را حاصل تلاش جمعی همکاران و بهره‌گیری از پشتوانه اعتماد و حمایت سهامداران دانست و گفت: بار دیگر از تلاش، همراهی و همدلی تمامی همکاران بانک کارآفرین، سهامداران و مشتریان وفادار، ارزشمند و فرهیخته سپاسگزاری می‌کنم. از خداوند بزرگ می‌خواهم که بانک کارآفرین در راستای تحقق اهداف عالیه خود مبنی بر افزایش سودآوری برای تمامی ذی‌نفعان و ارائه خدمات بانکی و مالی در شبکه بانکی کشور گام‌های بلندی بردارد.

برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بانک کارآفرین

مدیرعامل بانک کارآفرین در بخش دیگری از سخنانش گفت: سرمایه بانک در بدو تاسیس 200 میلیارد ریال بوده که در سال 1393، پس از چند نوبت افزایش سرمایه به رقم 8500 میلیارد ریال بالغ گردیده است. ترکیب سهامداران بانک را در حال حاضر 39 درصد اشخاص حقیقی و 61 درصد اشخاص حقوقی تشکیل می‌دهند.

 

تهرانفر همچنین به عملکرد مالی بانک در سال 1397 اشاره و تصریح کرد: در نتیجه مجموع اقدامات کیفی صورت گرفته، در این سال نرخ بازده دارایی‌ها 0/7 درصد و نرخ بازده حقوق صاحبان سهام نیز 9/2 درصد بوده است. همچنین نسبت کفایت سرمایه نیز به بیش از 5 درصد رسیده است که رشد این رقم نسبت به سال قبل، نشان‌دهنده استحکام ساختار مالی بانک در شرایط اقتصادی کم‌ثبات است.

 

وی در ادامه به ترکیب سپرده‌های بانک از نظر هزینه اشاره کرد و گفت: با توجه به ترکیب سپرده‌های بانک، سهم اقلام بدون هزینه شامل سپرده‌های جاری، پس‌انداز و سایر سپرده‌ها معادل 11 درصد و سهم اقلام هزینه‌زا شامل سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت معادل 89 درصد بوده است.

 

همچنین استماع گزارش هیات مدیره و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند 1397، تصویب صورت‌های مالی سال مالی منتهی به 29 اسفند 1397 و اتخاذ تصمیم نسبت به میزان سود تقسیمی، تعیین پاداش اعضای هیات مدیره برای عملکرد سال مالی 1397 و تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیات مدیره برای سال مالی 1398، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های شرکت، انتخاب بازرس و حسابرس اصلی و علی‌البدل برای سال مالی 1398 و تصویب حق‌الزحمه حسابرس و بازرس برای سال مالی 1397، از موارد دیگری بود که در این جلسه مطرح شد و به تصویب رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied