شمانیوز
شما نیوز

برگزاری موفقیت آمیز مجمع عمومی شرکت نفت پاسارگاد

مجمع عمومی عادی سالانه سهامداران شرکت نفت پاسارگاد (سهامی عام) صبح روز پنجشنبه 27 تیرماه ساعت 10 صبح، با حضور 95 درصد سهامداران، در محل دفتر مرکزی این شرکت برگزار شد.

  برگزاری موفقیت آمیز مجمع عمومی شرکت نفت پاسارگاد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت نفت پاسارگاد: مجمع عمومی سالیانه این شرکت با قرائت دستور جلسه توسط جناب آقای خالق به عنوان رئیس مجمع به صورت رسمی آغاز و در ابتدا مقرر گردید گزارش فعالیت هیات مدیره توسط مسعود جبرائیلی مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد در رابطه با عملکرد هیات مدیره در سال مالی منتهی به 29/12/97 ارائه گردد.

جبرائیلی در شروع گزارش فعالیت هیات مدیره، ضمن تشکر از همراهی و همدلی سهامداران این شرکت در سال 97 گفت: علی رغم مشکلات و چالش های موجود در سال گذشته، خوشبختانه توانستیم به سود با کیفیت برسیم و این امر با تلاش تمامی پرنسل و همراهی سهامداران محترم میسر شده است.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد با اشاره به اینکه تحریم های موجود از یکسو و تغییرات شدید و چندباره قیمت مواد اولیه، بخشنامه های مختلف ارزی بانک مرکزی و ... از سوی دیگر بر شرایط بازار صنعت قیر کشور تاثیر منفی گذاشت، افزود: اما با برنامه ریزی دقیق و متناسب با شرایط موجود سال پرچالش گذشته را با موفقیت عبور کردیم.

جبرائیلی اظهار داشت: کسب مقام اول در صادرات قیر کشور در 4 ماهه پایانی سال 97 از بنادر نشان از تلاش شبانه روزی همکارانم در شرکت نفت پاسارگاد است.

وی شفافیت را اصل اساسی برنامه های این شرکت در سال گذشته دانست و افزود: اصلاح ساختار نیروی انسانی، اصلاح ساختارها و شفاف سازی فرآیندها، گسترش ارتباط با ذینفعان و مشتریان، تعیین تکلیف پرونده های مالیاتی و مدیریت وجوه موجب شد تا ضمن کاهش بهای تمام شده، فروش مناسبی را علیرغم مشکلات مطروحه داشته باشیم.

جبرائیلی کاهش تسهیلات دریافتی، مدیریت سرمایه در گردش، اجرای پروژه های هدفمند در توسعه زیرساخت های شرکت و برنامه ریزی برای حضور در بازارهای بین المللی و فروش محصول به مشتریان نهایی را بخشی از اقدامات مهم این شرکت در سال 97 دانست.

مدیرعامل بزرگترین تولیدکننده قیر کشور همچنین از افتخاراتی سخن گفت که این شرکت در سال 97 کسب نموده است و بیان داشت: کسب رتبه 65 در میان صد شرکت برتر ایران، دریافت تندیس شرکت برتر صادرات گرا، دریافت تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان، دریافت تندیس زرین نوآوری و تندیس زرین کارآفرینان مسئولیت پذیر، دریافت تندیس زرین صنعت سبز کشور و همچنین معرفی هر شش واحد تولیدی شرکت به عنوان واحد نمونه کیفی افتخاراتی نیست که به آسانی و بدون برنامه به دست آمده باشد.

جبرائیلی تاسیس و ایجاد بدون برنامه و ضابطه ی شرکت های تولیدکننده قیر را از جمله آسیب های موجود این صنعت طی سالیان گذشته عنوان کرد و گفت: در بازاری که رقابت بین تولیدکنندگان با هزینه های تولید بالا و مسائل خاص همراه است، حضور تولیدکنندگان بی کیفیت علاوه بر آنکه به برند قیر ایران ضربه می زند موجب از دست رفتن سهم بازار ایران در جهان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد همچنین با اشاره به برنامه های آتی این شرکت در سال 98 و برنامه های بلندمدت اظهار داشت: برنامه جامع راهبردی 5 ساله با هدف تحقق تولید 3 میلیون تن قیر در سال تدوین و در حال نهایی شدن است.

وی گفت: مطالعه و امکان سنجی استفاده از مخازن و اسکله های موجود در قشم جهت ذخیره سازی و صادرات، حرکت به سمت فروش های ترم C در مقاصد صادراتی و ایجاد پایگاه های صادراتی و انبار و مخازن موجود نیاز در ترکیه با مشارکت شرکت های همگروه و صادرات 240 هزار تن قیر در سال 99 از برنامه های دیگر این شرکت خواهد بود.

جبرائیلی همچنین به برنامه های تحقیق و توسعه و تولید محصولات جدید نیز اشاره کرد و گفت: تولید قیر PG+ و مالچ امولسیونی در دستور کار سال گدشته این شرکت قرار داشت که موفق به تولید این دو محصول شده ایم و در حال حاضر نیز پیگیر دریافت استانداردهای لازم جهت تولید انبوه این محصولات در سال 98 می باشیم.

در ادامه این جلسه با دستور جناب آقای خالق رئیس مجمع، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در خصوص صورت های مالی شرکت برای سال منتهی به 29/12/1397 قرائت گردید و به هریک از بندهای حسابرسی به طق مقتضی پاسخ داده شد.

مجمع پس از بحث و بررسی و انجام مذاکرات لازم و با توجه به تکالیف و رهنمودهای مندرج در صورتخلاصه تکالیف مجمع، تصمیماتی را اتخاذ نمود که مورد قبول اعضای مجمع قرار گرفت.

در پایان مجمع تقسیم 180ریال سود به ازای هر سهم و انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار به تایید و تصویب حاضران رسید.

گفتنی است پیرو آگهی دعوت منتشره در روزنامه اطلاعات مورخ 15/04/1398، جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت نفت پاسارگاد (سهامی عام) در ساعت 10 روز پنجشنبه مورخ 27/04/1398  با حضور بیش از 95 درصد سهامداران و نمایندگان صاحبان سهام شرکت، اعضای هیات مدیره، نماینده سازمان حسابرسی (حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت) و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار در محل مقرر در آگهی دعوت تشکیل گردید.

عس0

عس 2

عس

 

عس 3

 

عس 4

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • جهانگیر زند

    باسلام ازنظر دوستان وبنده از زحمت کش بانک پاسارگاد رضایت کمال در برخورد با ارباب رجوع دارندبا تشکر پرسنل بانک