شمانیوز
شما نیوز

در بورس انرژی:

دروازه سوخت گیری جهانی گشوده شد

امروز یکشنبه ۱۳ مرداد ۵۰۰۰ تن بنزین اکتان ۹۵ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران عرضه شد که پس از رقابت دو خریدار خارجی در نهایت به قیمت ۶۳۰ دلار و ۶۳ سنت به ازای هر تن معامله شد.

دروازه سوخت گیری جهانی گشوده شد

به گزارش شمانیوز به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امروز یکشنبه ۱۳ مرداد ۵۰۰۰ تن بنزین اکتان ۹۵ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران عرضه شد که پس از رقابت دو خریدار خارجی در نهایت به قیمت ۶۳۰ دلار و ۶۳ سنت به ازای هر تن معامله شد.

 

همچنین بنزین اکتان ۹۵ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به مقصد سه کشور افغانستان، ارمنستان و اقلیم کردستان عراق پس از رقابت ، به قیمت میانگین هر تن ۷۵ میلیارد و ۹۶ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۶۶ ریال معادل با ۶۳۰ دلار و ۶۳ سنت معامله شد. ارزش این معامله ۳۷۵ میلیارد و ۴۸۳ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۳۰۰ ریال است.

 

از نکات قابل توجه در عرضه این محصول وجود تقاضای ۱۵ هزار تن در برابر عرضه ۵۰۰۰ تن در سامانه معاملات رینگ صادراتی بورس انرژی بود. این معامله یکی از مهم ترین رویدادهای بازار نفت ایران برای بنزین سوپر تولیدی کشور در بازار های صادراتی است که با رقابت دو خریدار خارجی بلافاصله خریداری شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied