شمانیوز
شما نیوز

بانک رفاه کارگران در آستانه شصت سالگی/ سالروز تأسیس بانکی اجتماعی و سلامت محور

بانک رفاه کارگران به عنوان یک بانک اجتماعی و سلامت محور در آستانه ۶۰ سالگی قرار دارد.

بانک رفاه کارگران در آستانه شصت سالگی/ سالروز تأسیس بانکی اجتماعی و سلامت محور

به گزارش شمانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، بانک رفاه کارگران همان گونه که از نامش هویداست، با هدف رفع نیازمندی های مالی و اعتباری قشر کارگری ایران، به واسطه سرمایه گذاری و بهره- برداری از وجوه بیمه کارگران در تاریخ ۲۷/۰۵/۱۳۳۹ تأسیس و در فروردین ماه سال ۱۳۴۰ با افتتاح دو شعبه در تهران و اصفهان رسماً آغاز به کار کرد. بانک رفاه کارگران از همان بدو تأسیس، تفکر کمک به تأمین رفاه و ایجاد تسهیلات لازم برای رفع نیازمندی های طبقه کارگر را در سر می پروراند.

 

این تفکر به عنوان هدف و همچنین موتور محرکه برای به حرکت درآوردن و پویا کردن سیستم تشکیلاتی، فکری و ایجاد نقشه راه بانک رفاه بوده و هست. در ادامه بانک رفاه کارگران، در مهر ۱۳۹۰ تبدیل به بانک خصوصی شد تا زمینه برای افزایش فعالیت ها و خدمات مطلوب تر به مشتریان از طریق ۱۳۰۰ شعبه و واحدهای خدماتی فراهم آید. به هر روی بانک رفاه در خصوص رفاه کارگران خدمات خود را بسط و توسعه داد، این لزوم زمانی احساس شد که در اوایل ایجاد بانک، بیشتر فعالیت های پایه مدنظر بود اما به مرور با توجه به هدف اصلی بانک هر روز با دیدی جدید و تکیه بر تحقیقات و همچنین نظرخواهی از مشتریان بر کیفیت و تعداد این خدمات افزوده شد. یکی از این اهداف، جذب سرمایه های راکد جامعه و تبدیل آنان به سرمایه های در گردش صنعت، پروژه های عمرانی و ارائه تسهیلات به ویژه در بخش صادرات کالاهای غیر نفتی و تولیدات صنعتی و کشاورزی، به صادر کنندگان کشور است.

 

بدین شکل از یک سو سرمایه پروژه های نیازمند سرمایه گذاری تأمین و چرخ اقتصاد و تولید به گردش در می آید و از سوی دیگر به سرمایه گذار خدماتی از جمله سود مشارکت، اعطای دسته چک، تسهیلات با دوره بازپرداخت طولانی و... تعلق خواهد گرفت. برای نیل به این هدف، بانک رفاه کارگران با نیازسنجی جامعه اقدام به طراحی طیف گسترده ای از سپرده ها کرد، از میان طرح های متنوع سپرده گذاری، سپرده رفاه فردا با در نظر گرفتن آینده و ایجاد یک سرمایه مطمئن و با سود مادام العمر و سپرده طلایی رفاه با اعطای تسهیلات به همراه سود علی الحساب دو طرح فعال بانک رفاه است که استقبال مشتریان از طرح های مذکور، نشان از موفق بودن طرح های نیازسنجی شده این بانک دارد.

 

از سوی دیگر بانک رفاه کارگران با اندیشیدن به ارائه تسهیلات و تعهدات ریالی برای ایجاد رفاه و بالندگی آحاد جامعه به خصوص بخش های نیازمند سرمایه، سبد متنوعی را برای مشتریان خود که در واقع ولی نعمتان این بانک هستند تدارک دیده است، این بخش نیز همچون سایر بخش ها در گذر زمان روز به روز بر تنوع و کیفیت ارائه خدمات آن افزوده به نحوی که به جرأت می توان گفت یکی از افتخارات بانک رفاه کارگران، ارائه تسهیلات متناسب با نیازهای متنوع مشتریان بوده و هست؛ از طرح های موفق می توان به گستره طرح های فعالی همچون: کاراکارت (خرید اعتباری با بازپرداخت ۱۲ ماهه) و طرح ربیع رفاه، طرح کرامت ۹۷ با ارائه تسهیلات به مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و بازنشستگان دانشگاه های علوم پزشکی و طرح اساتید برای ارائه تسهیلات پژوهشی به اساتید دانشگاه ها اشاره کرد.

 

همچنین با توجه به سیاست های بانک رفاه کارگران در عرصه بین المللی و همچنین نیاز جامعه به خدمات ارزی این بانک با داشتن کارگزاران منتخب از بانک های تراز اول دنیا، افتخار ارائه خدمات متنوعی به مشتریان خود در زمینه خدمات ارزی دارد.

 

ورای وظایف مالی و اعتباری که شاکله اصلی بانکداری هستند، فعالیت های عام المنفعه و ایفای مسئولیت های اجتماعی همواره دغدغه اصلی مدیران و برنامه ریزان این بانک بوده و هست، به نحوی که با لطف خدا توانسته است، قدم های مهم و خیری در این خصوص بردارد که این خود از چشم جامعه پنهان نمانده و توانسته است جایگاه بانک رفاه کارگران نزد افکار عمومی را ارتقاء دهد. در حوزه مسئولیت های اجتماعی می توان به حمایت از نظام های سلامت کشور و آموزش و پرورش و حمایت از دانش آموزان بی بضاعت، صنعت و اشتغال، خانواده، افراد کم بضاعت، حمایت و حفاظت از محیط زیست، مشارکت در ساخت مدرسه، حمایت از جوانان در طرح پرداخت تسهیلات ازدواج به طور گسترده و مشارکت در گرامیداشت هفته ملّی ازدواج، حمایت از جامعه ورزش کارگری، نوجوانان و جوانان با ترویج فرهنگ ورزش و حمایت از ارزش های انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد.

 

افتخاری که در کنار افتخارات دیگر بانک مثل دریافت EFQM به عنوان اولین سازمان ایرانی، نشان کارآفرین برتر در دو دوره چهارم و پنجم، دریافت ISO ۹۰۰۱-۲۰۰۰ و ISO ۱۰۰۱۵ مهر تأییدی است بر تلاش مستمر و رو به تعالی پرسنل خدوم بانک رفاه کارگران.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied