شمانیوز
شما نیوز

هفته دولت و هفته تکریم بازنشستگان گرامی باد

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در پیامی «هفته دولت» و «هفته خانواده و تکریم بازنشستگان» را به دولتمردان، بازنشستگان عزیز و مردم شریف ایران اسلامی تبریک گفت.

 هفته دولت و هفته تکریم بازنشستگان گرامی باد
به گزارش شمانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، نعمت الله ایزدی در این پیام آورده است: نظام بازنشستگی در کشورمان یکی از نظام های پیچیده و بسیار حساس و از جمله حوزه های استراتژیک نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود. چرایی این امر مهم با نگاهی به آمارهای مختلف در حوزه جمعیت و نظام سلامت بسیار مشخص تر و محسوس تر خواهد شد؛ زمانی که بدانیم جمعیت سالمندی کشورمان تا 25 سال آینده به یک چهارم جمعیت کل کشور می رسد، جمعیتی که نشان از خروج ایران از سن جوانی و ورود به دوران میان سالی و سالمندی دارد.

 

در کشورهای پیشرفته و مدرن جهان یکی از مهم ترین دغدغه های نظام اداری، انتقال دوران اشتغال به دوران بازنشستگی سالم و پویا است و از همین رو در این کشورها بیش از پیش به حساسیت های شناختی و انگیزشی و همچنین شرایط جسمانی افراد توجه ویژه می شود. از همین رو، ایجاد حس آرامش، خودباوری، دوری از تنش ها و حواشی سیاسی یا اجتماعی، سلامت، افزایش احساس کرامت در خانواده و اجتماع، حقوق کافی و بهبود کیفیت زندگی و امید به زندگی از جمله وظایف و کارکردهای نظام بیمه و بازنشستگی محسوب می شود. در کشورمان نیز دولتمردان در سنوات مختلف کوشیده اند تا صندوق های بازنشستگی را، به‌رغم همه مشکلات و چالش های کوچک و بزرگی که با آن دست به گریبان بوده اند، در حاشیه امن و اولویت های نخست قرار دهند. برهمین اساس، همواره نقش دولت در تامین معیشت بازنشستگان در صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و سایر صندوق های بازنشستگی در درجه نخست قرار داشته و برهیچ کس پوشیده نیست؛ چه اگر دولت ها در کنار مجلس با وجود نقشی که در اضمحلال صندوق ها در سال های مختلف برعهده داشته اند، گامی در حمایت از صندوق ها برنمی داشتند، امروز تمام صندوق های بازنشستگی از دور خدمت رسانی به قشر عظیم بازنشستگان خارج شده و این بخش مهم از جمعیت کشور با مشکلات عدیده مواجه می شدند؛ گرچه امروز نیز مشکلات و معیشت و سلامت بازنشستگان بر قوت خود باقی بوده و با همه تلاش ها و برنامه ریزی های مختلف، این عزیزان در شرایط و وضعیتی که در شأن آن ها باشد قرار ندارند.

 

توام شدن دو مناسبت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور یعنی «هفته دولت» که از دوم شهریورماه آغاز شده است و «هفته خانواده و تکریم بازنشستگان» که از پنجم شهریورماه مصادف با 25 ذی الحجه آغاز می شود، را می توان به فال نیک گرفت و به بهانه خوبی برای تقویت همبستگی میان دولت و بازنشستگان تعبیر کرد.

 

اینجانب به سهم خود این دو مناسبت مهم، به ویژه هفته خانواده و تکریم بازنشستگان را به همه دولتمردان، بازنشستگان و مردم شریف ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدوارم صندوق بازنشستگی کشوری بیش از پیش در خدمت رسانی صحیح، شفاف و سریع به بازنشستگان عزیز تحت پوشش و خانواده های ایشان در سراسر کشور گام های استوار بردارد. هفته دولت و هفته خانواده و تکریم بازنشستگان بر همگان مبارک باد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied