شمانیوز
شما نیوز

آغاز اجرای پروژه ۶۰۰ واحدی آیمان در قالب طرح اقدام ملی مسکن از سه شنبه

ظهیری، از آغاز اجرای فاز نخست پروژه ۱۴۰۰ واحدی آیمان تبریز در قالب طرح اقدام ملی مسکن از روز سه شنبه همزمان با آغاز این طرح توسط رییس جمهور خبرداد.

 آغاز اجرای پروژه ۶۰۰ واحدی آیمان در قالب طرح اقدام ملی مسکن از سه شنبه

به گزارش شمانیوز به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، روزبه ظهیری با بیان اینکه 2600 واحد از کل پروژه 400 هزار واحدی طرح اقدام ملی مسکن متعلق به گروه سرمایه گذاری مسکن است، گفت: حدود دو ماه گذشته پروژه 1200 واحدی اندیشه توسط وزیر راه و شهرسازی در قالب این طرح ملی کلنگ زنی شد و روز سه شنبه نیز فاز نخست پروژه 1400 واحدی آیمان تبریز در قالب طرح ملی اقدام مسکن اجرایی خواهد شد.

 

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن ادامه داد: پروژه آیمان تبریز در اراضی حکم آباد این شهر قرار دارد که از مناطق فرسوده تبریز محسوب می شود. این پروژه در زمینی به مساحت 5.4 هکتار ساخته خواهد شد که گروه شرکت سرمایه گذاری مسکن در راستای اجرای برنامه بازآفرینی شهری توسط دولت و ایفای نقش خود در نوسازی بافت های ناکارآمدی شهری، طی تفاهم نامه ای با شهرداری تبریز این زمین را خریداری کرد.

 

وی افزود: این زمین با توجه به اینکه در محدوده بافت فرسوده قرار دارد، برای اینکه یک طرح بزرگ و فاخری باشد یک مسابقه معماری ملی برای طراحی پروژه برگزار شد و بعد از تعیین برگزیدگان، عملیات طراحی آن آغاز شد.

 

ظهیری با اشاره به مشخصات پروژه آیمان گفت: زیربنای این پروژه حدود 290 هزار مترمربع است که 1400 واحد مسکونی را شامل می شود و سرانه های خدماتی، فرهنگی و اجتماعی نیز برای استفاده ساکنان محدوده و همچنین اهالی منطقه در نظر گرفته شده است تا علاوه بر افزایش سرانه های فرهنگی، به اشتغال افراد منطقه نیز کمک کند.

 

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با تاکید بر اینکه کل پروژه 1400 واحدی آیمان تبریز ذیل طرح اقدام ملی مسکن اجرا می شود، گفت: فاز نخست اجرای پروژه در قالب 600 واحد مسکونی در روز سه شنبه آغاز می شود و در دو فاز دیگر نیز در هر فاز 400 واحد پیش بینی شده است که طبق برنامه زمانبندی شده عملیات اجرایی آنها در آینده نزدیک آغاز می شود.

 

وی درباره نقش گروه سرمایه گذاری مسکن در اجرای این پروژه گفت: این شرکت به طور کامل سرمایه گذاری کل پروژه را از ابتدا و از مرحله خرید زمین، اخذ پروانه و هزینه های ساخت به صورت 100 درصد بر عهده دارد؛ به عبارتی این پروژه تماما توسط گروه سرمایه گذاری مسکن سرمایه گذاری و ساخته خواهد شد.

 

ظهیری درباره نحوه فروش این واحدها به متقاضیان نیز گفت: مطابق روال دیگر پروژه های گروه بر اساس شرایطی که امکان پذیر باشد زمان پیش فروش را اعلام می کنیم؛ البته برای این پروژه با توجه به نیازی که در بازار وجود دارد و قشر هدف این پروژه طبقه متوسط شهری هستند، به دنبال این هستیم که از روش های جدیدی که وزارت راه و شهرسازی برای عرضه واحدهای مسکونی مدنظر دارد استفاده کنیم.

 

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن تاکید کرد: به محض اینکه پروژه آیمان به میزان پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برسد که به لحاظ قانونی امکان پیش فروش داشته باشد، شرایط فروش اعلام خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، در قالب اجرای طرح اقدام ملی مسکن، ساخت 400 هزار واحد مسکونی برای تقویت عرضه و ساماندهی بازار مسکن ویژه اقشار متوسط و پایین جامعه در دستور کار دولت قرار گرفت که قرار است از روز (سه شنبه) عملیات ساخت حدود 100 هزار واحد با حضور رییس جمهور آغاز شود.

 

در اجرای این طرح، ساخت 400 هزار واحد مسکونی توسط دولت در اختیار سازندگان قرار می گیرد و جانمایی آنها در مناطق شهری، شهرهای جدید و بافت فرسوده هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied