شمانیوز
شما نیوز

جزییات استخدام ۳۰ هزار نفر در سال 98

رییس سازمان اداری و استخدامی، گفت: امسال با تامین اعتبار لازم حدود ۳۰ تا ۳۲ هزار نفر استخدام می‌شوند.

جزییات استخدام ۳۰ هزار نفر در سال 98

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایبِنا، جمشید انصاری شب گذشته در گفتگویی با تبریک روز کارمند درباره بحث اینکه آیا امسال استخدام داریم یا خیر؟ اظهار داشت: ما هر ساله برای جبران خروجی نیروی انسانی که بازنشستگان هستند و یا برای تامین نیروی انسانی لازم در برخی طرح های دولتی که به بهره برداری می رسد استخدام داریم و امسال نیز حدود ۳۰ تا ۳۲ هزار نفر استخدام می شوند.

 

وی افزود: البته مجوز استخدام را ما صادر می کنیم اما این دستگاه ها هستند که باید برای استخدام تامین اعتبار کنند که اکنون برای حدود ۳۰ هزار نفر تامین اعتبار شده و امیدواریم تا پایان هفته آزمون استخدام مرحله اول امسال آغاز شود.

 

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره نحوه نظارت بر استخدام ها و شایسته سالاری نیز افزود: تمامی استخدام‌ها اگر تعریف قانونی داشته باشد توسط این سازمان انجام می‌شود و مجری آن نیز سازمان سنجش و جهاد دانشگاهی است. ضمن اینکه به منظور تحقق عدالت استخدامی آزمون را برگزار می‌کنیم و معتقدیم باید بهترین نیروها جذب شوند و چهار سال است که تمامی استخدام‌های کشور از طریق آزمون استخدامی صورت می گیرد که مطابق قانون مدیریت کشوری است.

 

وی درباره سیاست‌های کلی اصلاح نظام اداری نیز گفت: برنامه جامع اصلاح نظام اداری که سال ۸۹ از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد درباره تمامی دستگاه ها و نظام اداری حاکم است و در این ۹ سال نیز بخشی از آن از جمله رعایت عدالت استخدامی و شایسته سالاری تبدیل به قانون شده و بخشی نیز در دست اقدام است. بر مبنای این سیاست سال ۹۳ نقشه راه اصلاح نظام اداری را به تصویب رساندیم که از سال ۹۴ تا ۹۶ به مدت سه سال اجرا شد.

 

انصاری گفت: برنامه اصلاح نظام اداری در ۱۰ محور به تصویب رسید که سال ۹۷ سال نخست اجرا بود و اکنون در سال دوم اجرا هستیم و هر سال نیز در جشنواره شهید رجایی عملکرد دستگاه ها را مورد ارزیابی قرار می دهیم که مشخص می شود چه میزان دستگاه ها موفق عمل کرده اند. در واقع ارتقاء سلامت نظام اداری و ارتقاء بهره وری در نظام اداری تا پایان سال ۹۹ ادامه دارد و تا قبل از برنامه هفتم توسعه نسبت به آن اقدام می کنیم.

 

وی در بحث دولت الکترونیک نیز گفت: دستگاه هایی که با مسائل مالی سر و کار دارند و دریافت یا پرداختی دارند اینها باید به سریعتر به سمت الکترونیکی شدن بروند. ما مشکلاتی در نظام اداری و اجرایی کشور داریم و تلاش کرده‌ایم با سرعت بیشتری به سمت دولت الکترونیک حرکت کنیم و در این راستا نیز ۲۳ پروژه اصلی برای استقرار دولت الکترونیک تعریف کرده‌ایم که اگر عملیاتی شود دولت الکترونیک محقق خواهد شد و هر گونه ارتباط و تماس را در بین ارباب رجوع و دستگاه های اجرایی کمتر خواهد کرد چه اینکه ما دیدیم در حوزه بهداشت و درمان سیستم سلامت الکترونیکی به بهره برداری رسیده است.

 

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: تا پایان سال ۹۹ این ۲۳ طرح اصلی دولت الکترونیک را اجرایی خواهیم کرد که از جمله هر کجا دریافت و پرداختی داریم آنها را به سمت دولت الکترونیک سوق می دهیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied