شمانیوز
شما نیوز

سلسله نشست های طراحی مدل ارایه خدمات مشارکتی پست کلید خورد

نخستین نشست طراحی مدل ارایه خدمات مشارکتی شرکت ملی پست با کسب و کارهای بخش خصوصی با حضور عضو هیئت مدیره برگزار شد.

سلسله نشست های طراحی مدل ارایه خدمات مشارکتی پست کلید خورد

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، محمدرضا قادری در این نشست که نمایندگانی از 11 شرکت بخش خصوصی که به دنبال اعلام فراخوان عمومی بازاریابی و بهره برداری از سامانه های برخط (وب سرویس های) کدپستی و نشانی مکان محور، اعلام آمادگی همکاری کرده بودند؛ گفت: این جلسه با هدف بررسی دیدگاه ها و طراحی مدل مشارکت تشکیل شده است.

 

وی با اشاره اینکه شرکت ملی پست متولی اصلی کدپستی و صدور شناسه اختصاصی به اماکن کشور است و ظرفیت های گسترده ای در آن وجود دارد، اظهار داشت: از چهار سال پیش اجرای پروژه اقتصاد مقاومتی جی نف( مدیریت اطلاعاتی مکانی کشور) به این شرکت واگذار شد.

 

عضو هیئت مدیره افزود: در ابتدا جی نف به منظور بهره برداری نهادهای دولتی از بانک های اطلاعاتی متمرکز بود اما با تغییر نگاه و اجرای طرح تحول دیجیتال و پیاده سازی ستاپ در شرکت ملی پست و گرایش بیشتر به سمت همکاری با بخش های غیردولتی، بهره برداری گسترده تر از بانک های اطلاعاتی مطرح شده است.

 

او با اشاره به اینکه هم اکنون 16 نهاد دولتی از این پایگاه اطلاعاتی استفاده می کنند، اظهار داشت: سالانه 400 میلیون رکورد از این پایگاه، استعلام می شود .

 

قادری افزود: در رویکرد جدید، پست قصد دارد بر رسالت اصلی خود یعنی ایجاد سکو و بستر لازم برای فعالیت کسب و کارهای خلاقانه متمرکز شود و امکانات خود را به این سمت سوق دهد.

 

به گفته وی، در مرحله نخست همکاری در سرویس دهی و بهره برداری از پایگاه داده ها، به فراخوان گذاشته شده است و در مراحل بعدی برای بازتولید، تکمیل و به روزرسانی پایگاه نیز دعوت به همکاری می شود.

 

او در خصوص طراحی مدل مشارکتی نیز گفت: شبیه سازی ارزش ها، تعیین اهداف مشترک، جلوگیری از اتلاف انرژی و سرمایه های کشور، تامین منافع دو طرف و توسعه عرصه ارایه خدمات فناورانه، می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

 

عضو هیئت مدیره افزود: در بهره برداری از سامانه های برخط (وب سرویس های) کدپستی و نشانی مکان محور، فعالیت های میدانی به روز رسانی و اصلاح اطلاعات و رفع چالش های اداری و حاکمیتی آن برعهده شرکت ملی پست و بازاریابی و جذب مشتری برعهده بخش های مشارکت کننده است.

 

در ادامه این نشست، نمایندگان بخش های خصوصی شرکت کننده در فراخوان، به طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در خصوص مباحث فنی و رسیدن به مدل مشارکت، پرداختند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied