شمانیوز
شما نیوز

در ادامه نشست های طراحی مدل خدمات مشارکتی

طرح جمع آوری مرسولات از محل درخواست مشتری کلید خورد

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست در نخستین نشست مشترک با فعالان بخش خصوصی جمع آوری مرسولات گفت: 40درصد مرسولات پتانسیل دریافت از منزل مشتریان را دارند.

طرح جمع آوری مرسولات از محل درخواست مشتری کلید خورد

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، محمدرضا قادری در نشستی که  با حضور بهزاد اقبال خواه دیگر عضو هیئت مدیره و نمایندگان شرکت های بخش خصوصی که به دنبال اعلام فراخوان عمومی فراخوان "شناسایی شرکتهای ارائه دهنده سرویس جمع آوری مرسولات پستی از مقر و محل مورد درخواست مشتری مبتنی بر زیر ساخت الکترونیکی" شرکت کرده بودند، برگزار شد، افزود: با اجرای ستاپ به دنبال این هستیم تا تامین نیاز مشتریان را برون سپاری کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه تنها با متنوع کردن سرویس ها نمی توان پاسخگوی نیاز مشتریان بود، اظهار داشت: در طرح تحول دیجیتال که به تازگی پست در پیش گرفته است، اجرا و پیاده سازی سرویس ها و ارتباط مستقیم با مشتریان بر عهده شرکای بخش خصوصی است.

 

او تجربه پست در ارایه خدمات از محل درخواست مشتری را یادآور شد و افزود: در مرحله نخست، سرویس 193 در تهران با در اختیار داشتن 90 پیک موتوری راه اندازی شد، اما در ادامه به دلیل طولانی شدن پروژه، تغییرات مدیریتی و برخی مسایل مالی، این سرویس تعطیل شد.

 

عضو هیئت مدیره اظهار داشت: در دور دوم نیز این سرویس به دلیل ضعف عملکردی مجری و مناسب نبودن قرارداد منعقد شده بین پست و شرکت اجرا کننده و حمایت نشدن از سوی پست، موفق نبود.

 

به گفته وی، با تجربه ای که از این سرویس به دست آمد، مصمم به تغییر الگوی مشارکت و رسیدن به مدلی برد برد برای دو طرف شدیم که مناسب ترین آن براساس تجربه های موفق جهانی، سکو سازی پست برای عرضه خدمات توسط بخش خصوصی است.

 

قادری در خصوص نحوه مشارکت و طراحی مدل کسب و کار به همکاری موفق پست و الوپیک در راه اندازی سرویس الوپست اشاره کرد و اظهار داشت: در تفاهم نامه ای که با این کسب و کار استارت آپی منعقد شده و تاکنون منجر به جذب ترافیک قابل توجهی شده است، وظایف و مسئولیت ها هر دو طرف کاملا مشخص و نحوه دریافت حق السهم نیز به صورت شفاف تعیین شده است.

 

او انحصاری نبودن و رسیدن به الگوی برد -برد برای هر دو طرف را از دیگر ویژگی های مدل کسب و کار پست در همکاری با بخش خصوصی عنوان کرد.

 

بهزاد اقبال خواه دیگر عضو هیئت مدیره نیز در این نشست اعتماد مردم به پست را خاطر نشان کرد و افزود: الو پست به عنوان خدمتی ارزنده، ثمره همکاری پست با بخش خصوصی است که تاثیر قابل توجه در کاهش مراجعات حضوری مردم به واحدهای پستی دارد.

 

در ادامه این نشست، نمایندگان فعالان بخش خصوصی جمع آوری مرسولات، به طرح دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون مباحث مطرح شده و طراحی مدل خدمات مشارکتی پرداختند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied