شمانیوز
شما نیوز

بیت کوین؛

سرمایه گذاران بیت کوین بخوانند

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که قیمت بیت کوین می‌تواند تا پایان سالجاری میلادی به ۱۰۰ هزار دلار برسد.

سرمایه گذاران بیت کوین بخوانند

به گزارش شما نیوز: عده‌ای معتقد هستند که قیمت بیت کوین تا پایان سالجاری به روند صعودی خود ادامه می‌دهد و در نهایت به ۱۰۰۰۰۰ دلار می‌رسد. مایک مک‌گلون (Mike McGlone) استراتژیست ارشد بلومبرگ، یکی از همین افراد است. او با اشاره به گسترش پذیرش بیت کوین، کاهش حجم درگردش و چند مورد دیگر، گفته است بیت کوین می‌تواند طی ۳ ماه آینده قیمت خود را ۲ برابر کند.
سال ۲۰۲۱ تا به اینجای کار سال پرفرازونشیبی بوده است. قیمت بیت کوین از زیر سطح ۳۰۰۰۰ دلار به بالای ۶۰۰۰۰ دلار و اوج تاریخی خود رسید، اما کمی بعد مجدداً به سطوح ابتدایی سقوط کرد.
بیت کوین در ادامه توانست با رشدی ۲۰۰۰۰ دلاری از روزهای تاریک ماه ژوییه (تیر) عبور کند و اکنون کمی پایین‌تر از ۵۰۰۰۰ دلار معامله می‌شود. در حال حاضر چهار ماه تا پایان سال ۲۰۲۱ باقی مانده است و همچنان افزایش تعداد پیش‌بینی‌ها برای رشد ۱۰۰ درصدی قیمت بیت کوین در این بازه زمانی ادامه دارد.
استراتژیست بلومبرگ هم با ارائه چند دلیل به این جریان پیوسته است. او در ابتدا به روند تاریخی و عملکرد قیمت پیش از کاهش عرضه اشاره کرده است.
دیدگاه‌های مختلفی در رابطه با این مسئله وجود دارد. سرعت استخراج بیت کوین تقریبا هر ۴ سال یک بار و پس از هاوینگ نصف می‌شود. پس از آخرین هایونگ که در سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد، پاداش استخراج هر بلاک اکنون به ۶.۲۵ بیت کوین کاهش یافته است.
می‌توان ۳ میلیون واحد بیت کوینی را که به‌دلایل مختلف ناپدید و یا از دسترس خارج شده‌اند را هم به این فهرست اضافه کرد. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران بلندمدت مصمم هستند که در آینده هم از بیت کوین‌های خود نگهداری کنند و حتی سقوط قیمت هم، مانند آنچه ابتدای این ماه اتفاق افتاد، نمی‌تواند آنها را مجاب کند که دارایی خود را بفروشند.
این مسئله تا حد زیادی با مدل انباشت به جریان (S۲F) مطابقت دارد. این مدل با بررسی نسبت حجم ذخایر یا همان موجودی، به جریان یا همان عرضه سالانه بیت کوین، قیمت ۱۰۰۰۰۰ دلار را برای پایان سال جاری برآورد کرده است.
سومین دلیلی که از سوی مک‌گلون مطرح شده است، رشد پذیرش و ارتباط آن با کاهش عرضه است. همان‌طور که مبانی علم اقتصاد حکم می‌کند، اگر عرضه یک دارایی کاهش یابد و در عین حال تقاضا ثابت مانده و یا افزایش پیدا کند، از نظر تئوری قیمت باید افزایش یابد.
اخیراً تقاضا برای خرید بیت کوین همواره در حال افزایش بوده است. شرکت‌های بزرگی هستند که چندین میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند و برخی از آنها گفته‌اند که هرگز دارایی خود را نمی‌فروشند.
سرمایه‌گذاران نهادی به بانک‌ها فشار می‌آورند تا چهارچو‌های قانونی‌ای را در اختیارشان قرار دهند که بتوانند در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند. حجم دارایی تحت مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری در بیت کوین گری‌اسکیل (Grayscale) از سال ۲۰۱۹ تاکنون ۱۰ برابر شده است.
در نتیجه، جای تعجب ندارد که چهره‌هایی مانند جردن بلفورت (Jordan Belfort)، آدام بک (Adam Back)، تام لی (Tom Lee) و مایکل گروناگر (Michael Gronager)، مدیرعامل چینالیسیس، تصور می‌کنند که بیت کوین می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۱ شش رقمی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied